Wat hebben jullie in de stal liggen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 13:54

Kawa staat op krullen en voorheen op beukenzaagsel.
Beuken zaagsel beviel mij het beste.
Makkelijk uitmesten, stal bleef ook droog en een plasplek beelf op 1 plek, die je dan er alleen uit hoefde te scheppen.
En altijd een schone schimmel Lachen

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 14:32

Sydney heeft een paar maanden op een soort zaagsel gestaan. Hoewel ze toen 12 uur per dag op de weide stond en 's avonds flink wat kuilgras kreeg, was ze er toch niet echt blij mee. Zodra het kuilgras op was verveelde ze zich.
Nu staat ze weer op stro en dat vind ik toch fijner. Eerst was ik bang dat ze teveel stro op zou eten, maar dat valt wel mee. Ze is gewoon heel erg druk met het stro omspitten, kuilen en bergen maken en wat je al niet meer met stro kan doen.
Ze wordt nu elke dag uitgemest en staat er schoon bij. Ik trek alleen 's avond de stal meestal nog even recht. (kan ze weer overnieuw beginnen met kuilen maken.)
Op stal krijgen de paarden die erg vies zijn op stal een soort poeder over het stro, dat o.a. het vocht beter absorbeert. Schijnt goed te helpen.

Yessy

Berichten: 23034
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 14:48

bij ons staat alles op stro, behalve de paarden die last hebben van allergie of geen stro mogen eten, die staan op zaagsel of speciaal stro (van die heel lichtgele kleine snippertjes)

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 15:02

Bij ons op stal staat (bijna) alles op stro aangezien dit bij de stalling inbegrepen zit.
Luna staat echter op houtvezel (zaagsel) omdat ze allergiesch is voor stof en stro bevat te veel stof voor haar.
Met mesten vind ik het niet uitmaken, het mest allebei makkelijk uit.
Wel neemt houtvezel veel meer op dan stro en ruikt het minder.
Het enige nadeel vind ik de prijs, houtvezel is duurder dan stro.
Ik wil ook nog wel eens vlas proberen, kijken hoe dat gaat.
Ik heb alleen nog geen adres gevonden waar ze dat verkopen (omgeving midden-zeeland) en heb ook geen flauw idee wat het kost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 15:21

Doodgewoon stro.....