Dwangmatig gedrag bij verzorging paard!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Dwangmatig gedrag bij verzorging paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-03 19:21

hej,

Ik heb ff staan te twijfelen of ik deze vraag wel zou stellen, omdat ik hem eigenlijk een beetje oenig vind, maar goed.

Ik doe de volledige verzorging van mijn paard en shets, best veel werk, maar heel leuk en in plaats van dat ik mezelf makkelijker probeer te maken, heb ik soms het idee, dat ik het mezelf juist alleen maar
moeilijker maak, door alles maar dan ook echt alles iedere dag brandschoon te maken, de drinkbakken, stallen, vegen, paard afpuiten poetsen enz.
Als ik s'avond binnen kom ben ik lichamelijk gebroken, ik stop ook pas als alles wat ik m'n hoofd had schoon en gedaan is, ook merk dat als iemand zo aardig is mij een keer te helpen en ik daar heel blij ben, toch liever alles zelf doe dan gaat het volgens mijn ritme en manier en weet ik dus zeker dat het ook echt schoon is en goed gedaan wordt.

Zijn er mensen die dit herkennen of ben ik toch een beetje (heel erg vreemd?
Ik heb het dan ook alleen bij de paarden op m'n werk of binnen in huis dan lijk ik er geen last van te hebben.

ik ben altijd al redelijk perfectionistisch geweest, maar lijk nu toch een beetje door te slaan.

alvast bedankt
gr. cissie

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 19:30

ik vind het in principe wel goed als alles zo schoon is, maar als je daarna lichamelijk zo uitgeput bent, zou ik toch wat minder werk op je nemen. Je kunt bv ipv elke dag alles perfect schoon te maken, één keer in de week grote schoonmaak houden, en je doordeweeks alleen met je paardjes bezig te houden, die vinden het echt niet erg als niet alles perfect schoon is.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 19:31

nee hoor je bent niet vreemd Haha!
maar dwangmatig gedrag is het wel ja.
elke dag bv. de drinkbakken schoonmaken lijkt mij niet nodig. En zo zullen er nog meer dingen zijn.
Alles willen doen op je eigen manier is wel heel herkenbaar, dat heb ik zelf ook altijd gehad en kon daarom ook nooit bijrijdsters hebben, die deden het in mijn ogen toch niet goed.
Maar soms moet je dat gewoon maar naast je neer leggen, want een andere manier hoeft geen slechte manier te zijn...............

Ikzelf ben ook zo'n perfectionistisch type'tje, maar je moet inderdaad wel oppassen dat je niet doorslaat in zulk gedrag, je maakt het jezelf er al moeilijk mee (je bent kapot 's avonds) dus tijd om er iets aan te doen meid!!

Matti90
Berichten: 789
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Granada, España

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 19:33

Ik vind het ook belangrijk dat je alles netjes achter laat als je weer gaat, maar zo netjes ben ik nou ook weer niet. Je kunt de dingen beter inplannen wanneer je wat doet , dan kom je niet zo gebroken thuis. Zlef ben ik ook redelijk perfectionistisch en heb hier ook een handje van maar voor dat ik naar stal loop ga ik eerst bedenken wat ik nu allemaal precies ga doen, en de rest doe ik morgen..