lucky laten castreren???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
madelien

Berichten: 1669
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-01 22:43

ik denk er de laatste tijd over om lucky te laten castreren. de omschakeling van stal met 5 andere pony's naar ongeveer 40 andere pony's was voor lucky enorm. hij word volwassen. de ene keer is hij zo mak als een lammetje en dan krijgt hij opeens kolder in zijn kop gaat hinniken mij halve terrein over sleuren laat ik touw vieren geef ik er een ruk aan dan is hij weer normaal. ik weet niet wat ik moet doen. ik zal binnenkort een foto zetten van hem. ik heb zijn dochtertje gezien zo'n lief veulen en een mevrouw wil haar merrielaten dekken door lucky volgend jaar. de vraag is denk ik bij mij wil ik fokken met hem??? weet ik niet. vele zeggen dat ik met hem naar de keuringen moet gaan maar ik kan dat niet. ik snap dat allemaal niet (papieren enzo.) zonde eigenlijk wel. maar ik wil graag jullie om advies vragen. willen jullie nog iets weten vraag maar raak...................

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 23:19

tja hoe gek is gek??
kijk moeilijk te zeggen vanaf hier maare als een paard gevaarlijk wordt lijkt mij het een slim idee om hem te castreren.
ja kan ook proberen om hem nog een beetje te her opvoeden. ik ken hengsten die gewoon super goed op gevoed zijn dat je bijna denkt dat kan geen hengst zijn.

moeilijke keuze zoals ik al zei hoe gek is gek???

ikke

Berichten: 37542
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 23:59

Lastig hoor, om te oordelen op afstand. Ook niet iets waar je een antwoord op kunt geven door even op de klep te vallen. Ik ben er een groot voorstander van om ze hengst te laten, mits ze hanteerbaar blijven. Maar een hengst hanteerbaar houden vergt toch wel enig inzicht in hoe paarden met elkaar omgaan en wat de rol van een hengst in deze is. Ook niet iets wat je op een zondagachternamiddag leert. Maar het is ook niet zo dat het niet te leren is. Mar met je eigen paard. Poeh, niet gemakkelijk hoor.
Kun beschikken over mensen met kennis die in staat zijn om jou te leren een hengst op te voeden, en misschien wel op de keuring te brengen.
Aan de andere kan, die ballen zijn er zo af, en als ze eraf zijn kunnen ze niet meer terug. Ik zou dus ook weer niet te overhaast zijn om hem te castreren.

wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 12:36

Heel even off topic
heb jij lucky in hooglviet gekocht?
en zn dochtertje staat ook in hogvliet?

madelien

Berichten: 1669
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-01 22:59

tja vandaag was hij normaal liep rustig mee enzo. was superbraaf. je kan wel zien dat het een hengst is aan zijn uiterlijk ga binnenkort foto's maken van de stallen en inhoud en ja ik heb hem daar gekocht wendy maar ik heb je al ge-pb.....................