hoeveel durven jullie te vragen voor een bijrijder

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat is jullie bijdrage voor een bijrijder/ster voor je paard?

10/20 euro per maand
14 (10%)
30/40 euro per maand
15 (11%)
50/60 euro per maand
19 (13%)
70/80 euro per maand
15 (11%)
90/100 euro per maand
10 (7%)
meer dan 100 euro per maand en zo ja hoeveel dan?
4 (2%)
helemaal niks!
59 (43%)

Totaal aantal stemmen: 136


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 15:02

je persoonlijke situatie kan ineens veranderen(kijk eens naar het voorbeeld van Cowgilr) en dan moet je heel blij moeten wezen als iemand je mee wilt helpen door wat te betalen, gedeelde last is halve last, en sommige verorgers vinden het heel normaal als ze wat meebetalen, ze gebruiken wel je paard waar jij elke maand een flinke bom geld voor betaald.
En tuurlijk is het afhankelijk van de omstandigheden en ook van het bedrag wat je betaald aan stalgeld, maar dta is dus heel logisch vindt ik kanders gaan ze maar elke week naar de manege kijk eens wat ze daar betalen en daar heb je veel minder vrijheid, bij mij mogen ze er nl. alles mee.
En dat voor een vast bedrag per maand.,

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 15:44

Als ik een bijrijder vind die aan al mijn eisen voldoet ben ik zo blij, daar hoef ik echt geen geld voor!!!

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 15:55

Voor niets gaat de zon op zou ik zeggen. Op een manege betalen ze zo minstens 10 euro per les. Mijn bijrijdster betaalt 50 euro in de maand en daarvoor mag ze hem 3 of 4 keer in de week rijden (alleen niet in het weekend, dan rij ik hem zelf). Sinds zij hem rijdt, staat hij voor weer netjes op ijzers (met zolen) en ook staat hij weer binnen 's nachts. Ze mag met hem doen wat ze wil. Als ze eventueel les wil gaan nemen, moet ze dat zlef betalen.
Het liefste zou ik hem gewoon de hele week zelf rijden, maar dat kan nou eenmaal niet, want zie in Utrecht (hier zit ik dus door de week) maar een betaalbare stalling te vinden. Zo rijk ben ik nou ook weer niet (ik arme student zijn). Ik vind dat het zo heel erg goed gaat en zij vindt het ook heel leuk, dus iedereen is blij. Ze hoeft trouwens niet te mesten, voeren of buiten gooien

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 16:45

Kwil ook geen manegeruiter.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 18:43

Ik ben een beetje aan het rondmailen voor een ander bijrijdpaard.
Nr. 1 vroeg 125 euro per maand en Nr. 2 150 euro... pfff, best veel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 20:19

Tessebes schreef:
Ik ben een beetje aan het rondmailen voor een ander bijrijdpaard.
Nr. 1 vroeg 125 euro per maand en Nr. 2 150 euro... pfff, best veel.

Dat vindt ik nou ook weer een beetje overdreven ja... Scheve mond

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 20:25

ik ben bijrijdster en betaal 75 euro per maand 3 keer rijden en op zaterdag uitmesten nou dat vind ik goed hoor die dagen mag ik doen wat ik wil dus!

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 22:41

ik vind dat je er niks voor moet betalen maar ja dat is mijn keuze.

leonci
Berichten: 347
Geregistreerd: 14-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 22:46

Bij nr 1 100euro maar liefst meer voor 2 of 3 dagen, nr 2 150euro voor 2 dagen exc. hoefsmid ja ja gebeurt ook nog. ik zelf heb toen ik me paard nog had nooit iets gevraagd, maar 50euro ofzo vind ik wel redelijk maar boven de 100euro voor 2 dagen vind ik best veel om eerlijk te zijn. Dus daarom heb ik misschien nog steeds geen bijrijpaardje gevonden in het westland...

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 22:48

Ik ben bijrijder en ik betaal 75 euro exclusief mijn lessen .daar hoef ik alleen maar voor te rijden mesten voeren buiten en binnen zetten word allemaal gedaan er is een binnen en buiten bak aanwezig en je zit vlak naast het bos dus ik vind dat wel redelijk ik mag er 3 tot 4 keer voor rijden

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 00:08

Ik zou het wel heel frapant vinden als ik moest betalen voor Jenneke, ik maak haar juist alleen maar meer waard. Hm dat klinkt natuurlijk stom Bloos
Maar ze moeten juist blij zijn met mij, anders staat dat paard daar maar te verpieteren en ouder te worden. Ze is al een stuk verbeterd, en als ik er straks wedstrijden mee rijd komt ze nog een beetje in de schijnwerpers, anders ziet niemand haar (--> ze is te koop, mits ik het toesta Bloos! maarja natuurlijk sta ik dat toe, ik heb er stiekem helemaal geen tijd voor omdat ik ook nog een eigen paard heb)
aldus

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 09:58

Niks.

Ik vind dat het mes aan 2 kanten snijdt. Jij hebt het gemak dat je niet (meer) de volle 100% verantwoordelijkheid hebt, sommige dagen niet hoeft te mesten/voeren. De bijrijder (zo zie ik het) mest uit, voert, doet andere klusjes in 'ruil' voor het rijden....

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 10:58

Ik betaal zelf niets op het moment!
Ik ben de enige die op het paard rijdt, d eiegenaar ment er heel af en toe mee en betaald daarom de ijzers zelf.
Wel koop ik alles wat ze nodig heeft zelf, denk dat de eigenaar als ik dat aan hem zou vragen het wel zou betalen, maar dat vindt ik niet eerlijk .
Ook mijn lessen betaal ik uiteraard zelf.

Ik ben van mening dat een kleine bijdrage wel zou kunnen, maar zoals gezegd afhankelijk van aantal dagen, omgeving, faciliteiten enz.

MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 11:13

ik ben dan nu ook op zoek naar een verzorgertje en daar wil ik dana wel 10-15 euro voor hebben voor 3 dagen in de week ofzow..Want ik kan er zelf bijna niet meer op rijden,terwijl het een goede dresuur pony kan zijn en zou dan ook graagwillen dat de verzorger gaat starten Lachen.. Miss Dat ik er niets voor vraag maar dat zie ik dan wel weer Lachen

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 12:06

Nix. Inderdaad het mes snijd aan 2 kanten. Ik heb vroeger genoeg paarden verzorgd en bijgereden en stak er heel veel tijd en energie in, dat spaarde de eigenaar dan weer uit. En tijd is ook geld, toch? Knipoog

blancatje

Berichten: 575
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 22:15

Ik zelf betaal 100€/maand voor mijn paardje, maar dan ben ik ook wel helemaal de enigste die ermee rijdt, ik mag komen wanneer ik wil, mag er mee doen wat ik wil. (hoefsmid, ontworming en griepspuit zijn inbegrepen) en ik koop wel zelf zadel, borstels,... (maar die blijven van mij, ook als ik met Sioux stop) Het is tamelijk veel, maar de bijkomstige kosten (bv, koliek => veearts, hoefsmid,...zijn voor de eigenaars)