hoeveel durven jullie te vragen voor een bijrijder

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Wat is jullie bijdrage voor een bijrijder/ster voor je paard?

10/20 euro per maand
14 (10%)
30/40 euro per maand
15 (11%)
50/60 euro per maand
19 (13%)
70/80 euro per maand
15 (11%)
90/100 euro per maand
10 (7%)
meer dan 100 euro per maand en zo ja hoeveel dan?
4 (2%)
helemaal niks!
59 (43%)

Totaal aantal stemmen: 136


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 10:32

Ik betaal nu 35 euro in de maand voor 1x per week buiten rijden en 1x per week longeren Verward. Het is een leuk paard, maar is mis wel een hoop vrijheid. Zoals vroeger wordt het gewoon niet meer, dat je een gratis verzorgpony had en dat je kon komen en gaan wanneer je maar wilde. Ach.. 't zal het volwassen leven wel zijn of zo.


Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 11:05

Ik heb het geluk gehad om een aantal jaar met een stel pony's te ravotten, we hoefden in pricipe niks (ja 1 keer per jaar met de ponys rondjes lopen voor geld, waar we notabene nog de helft van kregen), maar mochten alles, zolang we maar de spullen goed opruimden en d pony's goed verzorgden.
Nu ik mijn eigen pony heb wordt hij 1x per week bereden door iemand anders, maar ik zou haar er nooit voor laten betalen, zij helpt mij toch? En ik help haar.
De enige situatie waarin ik geld zou willen betalen is als ik veel buiten zou rijden en het paard daarvoor ijzers nodig zou hebben.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 11:10

Chiqa schreef:
[in mijn geval??? Alles!! Haha!

dus...wedstrijden rijden door het hele land, vrij rijden door het bos of over het strand(Is om de hoek dus de lokatie is super) en in de bak rijden met lessen, en dat zo'n drie a vier keer per week, wel swinters zelf uitmesten....

Maar ze kunnen wel de hele winter door irjden want er is een all weather bak, anders zou het oneerlijk zijn...en de uitrijdmoglijkheden zijn ook om van te dromen.....
[/quote]


Geef mij zo'n bijrijdpaard!!!!!!!!!!!!!!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 12:33

Ik berekende altijd het stalgeld + de hoefsmid kosten per maand en dat delen door het aantal dagen dat de bijrijdster rijd. Zo maak je zelf geen winst maar is het voor de bijrijdster gewoon een eerlijke prijs (goedkoper dan op een manegepaard).
De onverwachte en overige kosten waren gewoon voor mijn rekening.

Nooit klachten gehad OK dan!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 12:38

Cinzano schreef:
Ik berekende altijd het stalgeld + de hoefsmid kosten per maand en dat delen door het aantal dagen dat de bijrijdster rijd. Zo maak je zelf geen winst maar is het voor de bijrijdster gewoon een eerlijke prijs (goedkoper dan op een manegepaard).
De onverwachte en overige kosten waren gewoon voor mijn rekening.

Nooit klachten gehad OK dan!


Maar aan wat voor bedragen moet je denken?

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 12:42

Ik vraag niks aan mijn bijrijders. Mijn schoonzus hoeft gewoon echt niks te betalen, maar helaas kan ze momenteel ook slechts onregelmatig. Van het meisje wat Vasthi sinds kort 2 maal per week rijdt wil ik niks vragen, ik heb toch het idee dat ik anders de zeggenschap een beetje over mijn paardje verlies. Nu ben en blijf ik de baas en kan zij eigenlijk geen eisen stellen.

mijn topper Cesair van 't Eemland (Vasthi van 't Eemland X Glen King Hill van de Bonte Parels) 26 mei 2005
Cesair X Jack: 12 juni 2018 Cesair's Eloy*
*Fenore van Gipsy Spirit*Fenore's Erynn*
Dag lieve Nicole♥, Dag lieve Vasthi♥

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 12:42

Tessebes"]
[quote="Cinzano schreef:
Ik berekende altijd het stalgeld + de hoefsmid kosten per maand en dat delen door het aantal dagen dat de bijrijdster rijd. Zo maak je zelf geen winst maar is het voor de bijrijdster gewoon een eerlijke prijs (goedkoper dan op een manegepaard).
De onverwachte en overige kosten waren gewoon voor mijn rekening.

Nooit klachten gehad OK dan!


Maar aan wat voor bedragen moet je denken?
[/quote]

Mijn stalling is €225 (inclusief mesten), hoefsmid €30,- per maand dus samen komt dat op €255,-.
Stel dat mijn bijrijdster 2 dagen per week zou rijden, dan zou ik dus €68,- per maand vragen (255 delen door 30 dagen, dat x 2 dagen x 4 (weken))

zns

Berichten: 2492
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 12:57

Ik vraag aan mijn verzorgster/ bijrijdster geen geld vraag alleen of ze wel gewoon elke x wat lekkers voor hem meeneemt en ik waardeer het erg als ze af en toe ook iets koopt bv als de teer of vet op is.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 13:14

Lieke schreef:
De enige situatie waarin ik geld zou willen betalen is als ik veel buiten zou rijden en het paard daarvoor ijzers nodig zou hebben.


Je zal het bijna niet geloven, maar toen ik een advertentie publiceerde op een Belgisch forum met deze voorwaarde werd ik bijna gewurgd door de mensen die reageerden. Er stond vermeld dat ik 15 euro betaal om m'n paard te bekappen (ik betaal minder omdat ie meerdere paarden in één keer moet kappen), en dat ik dus zelf zou blijven betalen, maar als m'n paard ijzers zou moeten omwille van het buitenrijden van de bijrijster dat ze dan die opleg zouden moeten doen. In ruil bood ik dus volledige vrijheid met m'n pony zonder verplichtingen, wel met afspraken (zodat ik 'm niet s'morgens in het zweet zou werken en de bijrijder s'middags hem weer zou doen werken). Was blijkbaar teveel gevraagd
Ik heb ondertussen al drie erg enthousiaste bijrijdsters gehad die reageerden ... eentje is één keer komen rijden (ponyzotje, haar moeder vond het te gevaarlijk geloof ik omdat m'n fjordje nog jong is, zij had het zelf wel willen doen). De andere waren zo positief dat je zou denken dat ze hun tent zouden meebrengen .... ze zijn niet eens komen opdagen!
Nu heb ik beslist een vaste bijdrage te vragen en dat ze op voorhand dagen moeten "reserveren" en dus aan de hand van die dagen betalen (ook al komen ze niet, zullen misschien wat meer denken dan in de plaats van snel wat roepen en dan toch er hun laars aan vegen), niet betaald is niet meer komen. Ben het gewoon beu om beloftes te krijgen die dan lucht blijken te zijn Boos! Ik zal geen hoog bedrag hanteren, denk iets van 2 euro of zo per keer. Hoop op die manier meer ernstige mensen te vinden in de plaats van de penny's met een poster boven hun bed en ongeremde fantasie
Als ze uiteindelijk ernstig blijken te zijn zal de bijdrage vanzelf wel verdwijnen. Ik hoef er op zich niets voor, ik verwacht wel enige ernst en trouw.

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 13:26

Citaat:
Mijn stalling is €225 (inclusief mesten), hoefsmid €30,- per maand dus samen komt dat op €255,-.
Stel dat mijn bijrijdster 2 dagen per week zou rijden, dan zou ik dus €68,- per maand vragen (255 delen door 30 dagen, dat x 2 dagen x 4 (weken))


ik heb zelf geen bijrijder maar ik zou het ook zo doen.
[/quote]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 13:41

IngridM"]
[quote="Chiqa schreef:
[in mijn geval??? Alles!! Haha!

dus...wedstrijden rijden door het hele land, vrij rijden door het bos of over het strand(Is om de hoek dus de lokatie is super) en in de bak rijden met lessen, en dat zo'n drie a vier keer per week, wel swinters zelf uitmesten....

Maar ze kunnen wel de hele winter door irjden want er is een all weather bak, anders zou het oneerlijk zijn...en de uitrijdmoglijkheden zijn ook om van te dromen.....
[/quote]

Geef mij zo'n bijrijdpaard!!!!!!!!!!!!!!
dankje! Bloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 13:44

Ik ben het geheel met jullie eens dat de bijdrage afhankelijk is van wat je er mee mag doen, kijk als je alleen maar in de bak mag rijden, of alleen maar mag longeren, dan zou ik niks durven nvragen en het is ook afhankelijk van wat je aan stalgeld betaald, voorheen betaalde ik 125 en wilde toen geen bijdrage, nu betaal ik 50 euros meer en heb wel veel te boeden, dus vindt ik het wel logischer wat te delen, ook omdat ze er wedstrijden mee mag rijden, ik ben een hele makkelijke baas Haha!
Vindt het juist leuk als er iets mee gedaan wordt wat ik zelf niet zou doen.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 13:46

Ik heb geen bijrijder, maar als ik er wel een zou zoeken dan zou ik daar geen geld voor vragen. Ik zou dan liever hebben dat ze goed zou zijn voor mijn paard en dat de stal er netjes bijligt.
Ofwel rijden in ruil voor wat klusjes in en om de stal. Ik vind dat ik niet genoeg faciliteiten kan bieden om een bijdrage te vragen. Hooguit zou ze zelf de ijzers kunnen betalen wanneer zo iemand veel buiten rijdt. Maar daar houdt het wat mij betreft echt wel mee op.

* To Belg, or not to Belg *

mandymonica

Berichten: 802
Geregistreerd: 31-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 14:21

Ik heb geen bijrijder, maar over een tijdje gaat er wel iemand vast eens per week op mijn pony rijden en 1 keer per maand prive-les met haar nemen. Ik doe dat niet, omdat ik een bijrijder nodig heb o.i.d. (ik vind het eigenlijk zelfs een heel moeilijke beslissing!), maar omdat ik vind dat degene die mijn paardje tijdens mijn vakanties verzorgt (en dat doet zij dus) goed moet weten hoe ik met mijn paard omga en hoe ik wil dat mijn paardje gereden wordt.
Ze mag dus straks eens per week rijden, de ene week zelf aanprutsen (en alles doen, inclusief voeren en mesten), de andere week kom ik haar helpen, zowel met het werk wat gedaan moet worden als met het rijden. Eens per maand mag ze dan 3 kwartier prive-les nemen van mijn instructrice, ik betaal die les.

Per maand moet ze daar 50 euro voor betalen, wat feitelijk neerkomt op 25 euro, omdat ik dus haar les betaal. In vakanties vervalt haar "bijdrage" natuurlijk, want dan doet ze alles en helpt ze mij enorm. Omdat ik het niet zie als hulp voor mijzelf, maar als een gunst voor haar, vind ik dat ze ervoor moet betalen. Voorkomt ook, dat zij het zomaar een dag laat afweten of dat ik haar een dag "afpik" omdat ik zelf lekker wil rijden. Door er een bedrag tegenover te stellen, schep je voor beiden de voorwaarde dat de afspraak serieus is.

**TROTS** Mijn eigen toko! Hulp nodig bij ziekteverzuim? Vitendo Casemanagement!
Lieve lieve Moon, rust zacht **15-06-1993 - 12-09-2019** Voor altijd in mijn hart...
Dag gouden mensenvriendje, veel te vroeg heb ik je moeten laten gaan. Nooit meer pijn.
Ceskiyo D'leh **20/06/2018-19/09/2023**

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 14:38

Wij hebben een vaste verzorger voor de tinker. Die is officieel van mijn zusje, maar die heeft er geen tijd/zin meer in.

Ze mag zo vaak komen als ze wil, er mee doen wat ze wil, enige voorwaarde is helpen bij het uitmesten en regelmatig les van mij (gratis).

Beestje wordt nu weer super verzorgd en zit weer lekker in zijn vel. Ben ik alleen maar blij mee en daar hoef ik echt geen geld voor te hebben.

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 14:54

ik ben zelf ook bijrijdster naast mijn eigen paard. Ik vindt het aan de ene kant logisch te betalen, er zitten hogen kosten aan en ja je mag toch regelmatig rijden,maar aan de andere kant de eigenaar heeft er alleen maar profeit van, dus waarom betalen dan?????
Zelf betaal ik nergens voor (ja alleen mijn lessen en wedstrijden/startkaart) spullen koopt ze zelf ijzer/stalling betaald ze zelf, ik vindt dit logisch ze kan maar 2/3 keer per week rijden (moeder van 5 kinderen) maar dat paard kan niet stil staan, ook train ik hem gewoon dressuurmatig, en wil ik ook gaan springen. Ik help haar heel erg uit de nood, het paard te trouwens verschikkelijk moeilijk,en dan bedoel ik niet echt met rijden. Als ruil daarvan, doe ik uit mezelf wel wat klusjes voor haar, sjabrakjes wassen, paard toilleteren, hoeven verzorgen (teren/veten) zadel hoofdstel onderhouden. En het paard dr poeders/pillen voeren.

ik ben zeker niet van plan om te gaan betalen, ik heb een eigen paard, en daar heb ik genoeg kosten aan (betaal ik allemaal zelf)

ik help haar uit de nood dus daarom betaal ik zeker niet,

als ik jou was zou ik misschien alleen vragen of ze de hoefsmid betaald ligt eraan of die ijzers heeft zonder ijzers helemaal met ijzers de helft ofzo

niets is onmogelijk voor hen die willen

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 15:39

ik was vroeger altijd bijrijdster van een jachtpaard dat op een mange stond. Ik reed hem 3 x per week op conditie (buiten dus) en mocht soms lessen (zelf betalen), verder betaalde ik de helft van het stallingsgeld !!!!
Niet opdagen of afbellen was er niet bij, voor mij 10 anderen.

Nu heb ik een eigen paard, ben begonnen met bijrijdsters maar ben er weer vanaf. Ze hoefde niets te betalen, maar belden net zo makkelijk af, ook als ze van tevoren wisten dat ik echt niet kon.
Nu doe ik alles zelf, ik rij nog maar 3 x per week (waarvan 1 x les) en ga er iedere dag heen om hem binnen te halen, te poetsen, voeren evt. longeren.

Ik merk wel dat het me veel tijd energie kost, dat ik vaak in het stikkedonker sta te prutsen, maar dat de band met mijn paard erg verbeterd is......

Marije_jiplover

Berichten: 25301
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 15:54

Ik betaal niets. Behalve mijn eigen lessen en mijn startkaart. En dan ook dingetjes als nieuwe elastiekjes voor zijn manen enzo, maar ik rijd dan ook die wedstrijden en de eigenares niet (die speelt alleen maar taxi).

Ik vind dat als je als eigenaar een bijrijder nodig hebt voor je paard, omdat je bijvoorbeeld standaard 1 dag in de week geen tijd hebt, je er ook geen geld voor moet vragen. Je bijrijder verzorgt op dat moment je paard, geeft hem beweging, mest de stal etc en dat moet toch gebeuren. Daar ga ik geen geld voor vragen, want je wordt uit de brand geholpen door je bijrijder.
Als je er tenslotte een professioneel iemand op laat rijden, dan kost het je geld.
Zo denk ik erover.

Het verhaal over de hoge kosten vind ik een beetje onzin, dan moet je zelf geen paard nemen als je hem niet kan onderhouden (das 1 van de redenen dat ik nu nog geen paard heb). En anders moet je niet met een bijrijder gaan werken maar met een mede/eigenaar.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 15:56

Ligt aan de stalling waar het paard staat. Veel faciliteiten en vrijheid in doen en laten, dan mag daar best wat tegen over vind ik.
Maar als ze ook meehelpen op stal en je heel wat werk uit nemen, mag daar rijden wel tegen over staan.
Maar wat Cinzano zegt vind ik heel reeël.
Voor 3 a 4 dagen iig nooit meer als de helft van de stalkosten.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 16:05

ik zou (zeg zou he) ze laten betalen voor kosten die ik zelf anders niet gemaakt zou hebben.
bv zoals sonjabelgium zei, ijzers, en zoals anderen zegden, leskaarten. inschrijvingsgeld voor wedstrijden dus.
zo'n dingen, gewoon kosten die ik anders niet zou maken.
verder zou ik al heel blij zijn als ze mij uit tijdsnood kwamen helpen, en verder geen bijdrage vragen.

idd, ik ben eenmaal bij sonjabelgium geweest, maar mijn moeder vond het alles bijeengenomen, zonder piste te gevaarlijk... enfin dat werd niets. jammer, want ik had het inderdaad graag gewild.

Enya - Daya :-)

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 17:38

Nou sorry allemaal maar mijn bijrijdster betaalt de helft vd stalling nl EU.120 !

Zij rijd 3 x in de week op Mango, mag alles met hem doen wat ze wilt,
rijd ook wedstrijden en ik ben super blij dat ze de helft betaalt het hoeft eigenlijk niet natuurlijk maar zo is het toen afgesproken!

dierenarts, hoefsmid etc betaal ik maar dat wil ze ook nog weleens doen
tevens betaalt ze wel eens spulletjes maar echt alleen maar uit vrije wil hoor ik vraag nix wel lief he!!

zij kan trouwens ook overdags vaak rijden, ik heb vaste dagen dat ik nit naar de manege wil/ga en dan gaat zij en als ze eens overdags vrijis pak ze hem ook gewoon!

groetjes Dunja

Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 18:10

ik hoef niks te betalen.
is hun eigen boerderij en ze kunnen zelf bekappen.
moet wel veel doen als ik daar ben, zit geen minuut stil anders worden ze pisst.
rijd bij fardow en harm maar hun hebben de paarden bij hun vader staan en die vind het nogal erg als je even stilzit.
verder wel gave plek want mag van alles maar stilzitten niet.(handelsstal, veel paarden. drukdruk)

ik zou zelf voor een plek als ik een andere moet zoeken niet betalen ik wil echt alles wel doen uitmesten enzo geen probleem maar betalen nee.
ik kan hier trouwens geen 1 plek bedenken waar ik een prijs bij heb zien staan.
heb het dus altijd wel getroffen.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 18:21

Ik ben zelf bijrijder, heb de poll nie ingevuld, en ik betaal ook niets.

Ik ben daar waanzinnig blij mee, ik bedoel: ik mag twee keer per week rijden op een paard dat huizenhoog boven de meeste manegepaarden verheven is... ik hoef niet te mesten/voeren omdat dat gedaan word in ploegendienst voor iedereen... Ik les wel op mijn eigen kosten.

Paard staat op een stal zonder uitrijmogelijkheden, met twee zwembaden, uhh, buitenbakken...

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 18:27

Eerlijk gezegd vind ik het bijbetalen van een bijrijdster echt belachelijk.

Ik snap best dat de kosten zwaar zijn, maar als je het niet kan betalen dan moet je geen paard kopen heel simpel. En inderdaad verzorgsters/bijrijdsters doen vaak een hoop meer werk dan het rijden. En zonder die bijrijdster staat je paard toch een stuk meer stil!

Ik ben heel lang op zoek geweest naar een verzorgpony, maar zodra iemand mij vraagt een bijdrage te betalen zeg ik acuut nee! Ik ga niet betalen voor het bieden van een helpende hand!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 19:15

Aan de ene kant ben ik het met je eens shiloh, aan de andere kant:
het ligt eraan waarom je een bijdrage vraagt.
Voor mijn bijrijdtinker betaalde ik wel anders moest hij verocht worden, dat vindt ik opzich een goede reden, maar als je het geld heb en je vraagt dan nog een bijdrage vindt ik het ook wat belachelijk.

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: -Namiro-, gewoonmarie, Hannanasjuh en 114 bezoekers