help!!! scheren of niet??? geef je mening!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30648
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 22:22

Ik rijd ook altijd buiten met mijn geschoren pony. En ben zelf niet direct voor scheren.
Helaas mijn pony is zo druk. Ik kon niet mer uitstappen, aangezien hij na het rijden over zijn hele lijf zeiknat was, en dan kreeg hij stijve spieren. Dus altijd eerst een deken op, om hem uit te stappen. Helaas bleef hij als nog meer als 6 uur nat na het rijden.
Nu met scheren nog geen hoestje gehoord. Ookal regenen we nat. Hij gaat lekker met zweetdekentje op stal, en is snel droog. Dan gaat de winterdeken er weer op.

Maar je moet altijd met dekens in de weer als je pony geschoren is, dat is waar.

andor

Berichten: 873
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 22:47

Ik heb andor ook geschoren en je kan eventueel ook een deken laten zitten (vacht bedoel ik dan he). Dan heeft hij het niet zo koud, maar droogt wel lekker snel op omdat zijn hals haarvrij is. K zal nog even kijken of ik een foto van andor kan vinden, van hoe hij er vorig jaar uitzag. Als je pony buiten staat overdag zou ik zijn hoofd en benen niet scheren, maar alleen de plekken die echt nodig zijn.

andor

Berichten: 873
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 22:52

Ik heb de foto gevonden nu alleen even kijken of die het doet.

Afbeelding

suc-6 ermee.

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 23:01

Ik vind het heel fijn een deken. Paard zweet nauwelijks en is zo weer droog.Mijn paard staat dag en nacht buiten (met loopstal) Haha! en ik heb hem een 300 gram waterdichte HH-deken op en daar doet hij het hele jaar mee . Ik verwissel hem nooit en als het vriest maakt hij maar iets meer vacht aan. Ik wil overigens nog wel een tussendeken Schijnheilig ,maar heb daar het geld nog niet voor Knipoog .

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 23:40

je hebt echt nodig:
- een zweetdeken.
- een uitrijdeken (of eventueel een zweetdeken die je als uitrijdeken gebruikt,) een waterdichte uitrijdeken is makkelijk als je altijd buiten moet rijden.
- een staldeken (ook te gebruiken als onderdeken)
- een waterdichte deken (tenzij je paard niet buiten komt als het regent)

gomir

Berichten: 25543
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 00:30

Ik heb mijn paard geschoren, rijd gewoon buiten(ook in storm en regen) en ze staan overdag ook gewoon buiten.
Hij heeft eigenlijk altijd genoeg aan een 400 grams rambo, ook als het min tien is en hij staat toch op een niet al te warme buitenstal.

Je kunt eventueel de benen erop laten zitten en het hoofd, dat scheelt al een hoop afkoelen als ze buiten staan.
En als je met in de regen rijden je paard in beweging houdt en na het rijden even een zweetdeken erop gooit, dan is er niets aan de hand. Met 10 minuten zijn ze weer droog

Mijn paard stond met wintervacht 2 uur na het rijden nog bezweet op stal, daar wordt hij zeker beter van Verward En ik kan midden in de nacht nog terug naar stal om de deken te wisselen...Knipoog

eefke

Berichten: 864
Geregistreerd: 03-09-03
Woonplaats: Kessel-Eik (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-03 21:21

dankjewel voor al jullie reacties, ik denk dat ik er veel aan heb...

mn moeder en ik hebben nog geen beslissing gemaakt, maar morgen gaan we zowieso naar hypoweert(ruitersportzaak) dus dan zullen we een beslissing moeten maken...

reacties zijn nog steeds welkom...