Rusthuizen?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Rusthuizen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-03 17:54

Het is nog een beetje vroeg, maar ik wil alvast wat informatie inwinnen over rusthuizen voor paarden. Aquila wordt volgend jaar 22 en is nu nog hartstikke fit, maar afhankelijk van de komende bevalling gaat ze volgend jaar of het jaar erop met pensioen als fokmerrie. Aangezien ze niet echt als recreatiepaard te gebruiken is, mag ze dan volledig met pensioen. Het liefst brengen we haar naar een rusthuis, zodat ze gezellig met andere ouwetjes staat.

Wat zijn goede rusthuizen, welke voorwaarden en wat voor kosten kan ik verwachten als we onze oude dame straks naar een rusthuis willen brengen?

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 18:17

Moet je anders even een mailtje sturen naar soest en andere, ik heb geen id. Maar ik denk wel dat het aardig wat zal kosten!!

loez

Berichten: 11067
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 18:26

dat denk ik ook ja!!
maar misschien kan je hem aan iemand verkopen waar ze het paard gewoon laten voor wat hij zo is
dus dat ze hem gewoon wel goed verzorgen en zo maar verder lekker
met rust laten
en dan gewoon een contract met ze tekenen en de eisen en alles
dat ze het paard niet berijden of laten lopen maar dat ze hem gewoon laten rusten!!!!
en dat je hem af en toe mag bezoeken of zo!!!

loez

Berichten: 11067
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 18:27

SUCCES ERMEE!!!!!!!!

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-03 19:44

Een rusthuis is denk ik toch beter voor haar. Als gezelschapspaard is ze iets te goed gezelschap Knipoog . Ze gaat helemaal door het lint als ze alleen achter moet blijven.

loez

Berichten: 11067
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 19:45

ja in dat geval ist beter n echt rusthuis ja!!!

succes hoor(K)
pb me aub hoe het is afgelopen !!!!
en of je wat hebt gevonden okee?

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 21:00

Voor info over het rusthuis 'De Paardenkamp' in Soest, kun je denk het best even contact met ze openemen.
Ze hebben ook wat info op hun site staan www.paardenkamp.nl
Ik weet wel dat ze een vrij lange wachtlijst hebben, dus nu inschrijven is zeker raadzaam.

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 21:01

Typ eens in op google: paardenrusthuizen en je krijgt een aantal adressen. Hou er wel rekening mee dat de meeste een wachttijd hebben van minimaal 2 jaar ofzo. Vlakbij de grens van Duitsland zat er één en die hadden in de zomer nog een paar plekjes vrij, ik weet niet of dat nog steeds zo is. Dit rusthuis staat ook onder de adressen die je bij google te zien krijgt. Succes!

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 21:03

Richtje schreef:
Voor info over het rusthuis 'De Paardenkamp' in Soest, kun je denk het best even contact met ze openemen.
Ze hebben ook wat info op hun site staan www.paardenkamp.nl
Ik weet wel dat ze een vrij lange wachtlijst hebben, dus nu inschrijven is zeker raadzaam.


Als je paard hierheen gaat, dan ben je geen eigenaar meer. Ik weet niet of je dat wel wilt? Soest zit dacht ik ook voor de komende aantal (3?) jaren vol. Ik zag een aantal paarden in Soest die hebben 14 jaar op een wachtlijst gestaan!

loez

Berichten: 11067
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 21:07

14 jaar?????
nou stel je voor dat ze al bejaard zijn en dan?:P
nou succes hoor mense!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 21:11

Hier in de buurt zit er ook een, je blijft daar zelf eigenaar van je paard.
Ziet er altijd keurig verzorgd uit.
www.wildtshof.com

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 21:11

Ik ken een paard dat daar heen gegaan is, die heeft voor zover ik weet niet zo heel lang op de wachtlijst gestaan.
Hangt ook een beetje van de omstandigheden af, waar je op de wachtlijst geplaatst wordt.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-03 21:45

Bedankt, hier kan ik wat mee . Ik heb de site van de wildtshof zojuist bekeken en ga gelijk een emailtje sturen om wat meer informatie in te winnen voor ons ouwe sokje Knipoog . Dat zag er idd netjes uit.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 23:50

op paarden.pagina.nl staan ook een aantal rusthuizen en in de BIT staan een heel aantal advertenties van rusthuizen. Hier zijn er ook bij die geen wachtlijst hebben. Als je al een plekje kunt krijgen in Soest dan moet je inderdaad afstand doen van je paard, dat zou ik niet willen.