Paard aan diaree door overgang wei naar stal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Paard aan diaree door overgang wei naar stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-03 16:37

Hai,

Mijn paard is momenteel aan de dunne, nu hoorde ik dat het wel vaker voorkomt als je paard vanuit de wei ineens heel de dag op stal moet staat, maar hij heeft er wel heel erg last van.
Het is een schimmel en heel zijn kont en staart zijn gewoon poep bruin.
Momenteel als hij moet poepen dan komt er ipv poep alleenmaar poepvocht uit, het loopt dan net als een pismerrie langs zijn benen, echt vies!

Kennen jullie dit?? En kan je hier iets aan doen (iets speciaals voeren) of moet je enkelt afwachten tot zijn darmen weer een balans hebben gevonden?

Alle tips zijn welkom!!!


Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 16:42

Gamble en Hans hebben t ook, de ene dag erger dan de andere maar niet zo heel erg als jij beschrijft, en Bart heeft t ook.. Ik denk dat t komt door de combinatie van wortels en weer meer kuil. Het is ander kuil dan eerst en kuil is anders dan gras, dan met de wortels erbij kan t allemaal wel in de war zijn. Wij geven nu even bijna geen wortels, dus ik zal vandaag even kijken of t heeft geholpen. Ik las laatst hier dat ze door wortels diaree kunnen krijgen!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-03 16:51

Aramat schreef:
Gamble en Hans hebben t ook, de ene dag erger dan de andere maar niet zo heel erg als jij beschrijft, en Bart heeft t ook.. Ik denk dat t komt door de combinatie van wortels en weer meer kuil. Het is ander kuil dan eerst en kuil is anders dan gras, dan met de wortels erbij kan t allemaal wel in de war zijn. Wij geven nu even bijna geen wortels, dus ik zal vandaag even kijken of t heeft geholpen. Ik las laatst hier dat ze door wortels diaree kunnen krijgen!



hij had het wel al voordat we wortels gingen voeren, maar nog niet zo erg al nu..... laat je het me weten of het geholpen heeft bij Gamble (minder peen geven)..... dan kan ik dat ook eens gaan proberen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 bezoekers