Nadelen scheren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Nadelen scheren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-03 22:22

Ik ben er over aan het denken om Marko te scheren, ik kan een hoop voordelen bedenken maar wat zijn nou échte nadelen ervan. Is het zo dat ze dan minder goed/mooi in hun zomervacht komen? en is er nog meer waar niet vaak aan gedacht wordt?

Bob Marshall boomloos westernzadel te koop. PB voor meer info.


Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 22:23

je hebt een paar maanden een vaal fotomodel Tong uitsteken
Hij kan niet zo lang naar buiten.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30604
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 22:26

Als je niet te laat scheert, en niet te kort komen ze prima weer in de zomervacht. Taran was vorig jaar erg kort, waardoor het lang duurde. Nu is hij mooier vind ik.
Je beestje zal altijd een dekentje opmoeten.
Idd, een wat minder mooi fotomodel.

Uhmm, meer nadelen weet ik even niet.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-03 22:27

Ethelate schreef:
je hebt een paar maanden een vaal fotomodel Tong uitsteken
Hij kan niet zo lang naar buiten.


Ohja, dat is ook een goede en daar had ik idd. nog niet aan gedacht *LOL* Hij staat nu ook al niet zo lang buiten, een uurtje of 2....

Bob Marshall boomloos westernzadel te koop. PB voor meer info.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 22:32

Citaat:
Hij kan niet zo lang naar buiten

loulou staat 24/7 buiten hoor.

het enige echte nadeel vind ik het slepen met dekens. en dekens kosten veel geld (vooral als je een knol hebt als loulou die dekens slopen als hobby ziet Boos! )

zns

Berichten: 2492
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 00:08

Ik heb mikey dit jaar ook voor het eerst geschoren en het enigste nadeel vind ik de dekens en aangezien ik net een nieuwe deken heb en hij nu al kapot is Boos! (maar mikey is dan ook een echte sloper, hij krijgt alles kapot) ik vind mikey z'n kleur iets minder mooi dan voorheen. Maar ja dat is ook echt het enige.

Even een paar voordelen die ik vind nu hij geschoren is:
Hij zweet niet meer zo snel.
Doordat hij nnu zijn warmte kwijt kan heeft hij veel meer uithoudingsvermogen.
Je hoeft je niet meer druk te maken over het drogen van het zweet.
Poetsen is makkelijk nu.
Mikey is nu 3 kilo lichter dus hij heeft meer zelfvertrouwen (grapje hihi Pling )

O ja, en mikey staat ook gewoon buiten overdag (met ze nu al kapotte deken!!!) Kan makkelijk als je maar een goede deken op doet.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 08:29

Nadelen van scheren..... denk denk.......hmmm nee kan zo snel niks bedenken... misschien is het een nadeel dat je dan wel met dekens blijft rotzooien, maar dat weegt niet op tegen de voordelen die je ervan hebt. Tjo staat geschoren onder een 0 grams deken de hele dag buiten no problem, mn winterdeken is alleen voor als het rond de 0 graden komt overdag, wordt ze hard van.
Ze komen het jaar erop ook prima in hun zomervacht, mits je niet te laat scheert. Tjo wordt elk jaar mooier in de zomer, dr vacht wordt ieder jaar een tintje donkerder na het scheren en ze glimt als een spiegel...

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 10:36

Je heb iets eerder schuurplekken van de dekens(omdat d'r geen lekker vacht meer zit ter bescherming), het ziet d'r meestal niet zo mooi uit en mijn ervaring is dat je de vacht het jaar daar op dubbel zo hard terug krijg.
Dennis staat nu met een teddyberen vacht waarmee hij -10 makkelijk zou overleven, en die vacht had hij al toen het 15 graden was. Hij stond dus een tijdje geleden te zweten op het land omdat hij zo'n belachelijke vacht heeft(en ik hem dit jaar, nog, niet geschoren heb en zal dat waarschijnljik ook niet gaan doen).

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 11:26

Dat eeuwige gesleep met dekens, dekens die kapot gaan, dekens die niet passen Boos! en ze kosten ook nog een hoop geld.
Eerder kou vatten.

Ik begin er in iedergeval niet aan.

Dan maar een teddy vachtje.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 11:57

wat cowgirl zegt ben ik het eens, en ik vind het ook nog eens vreslijk lelijk!
*ik is fan van teddy vachtje*

Dag lieve mama...

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 13:15

Dennis schreef:
Dennis staat nu met een teddyberen vacht waarmee hij -10 makkelijk zou overleven, en die vacht had hij al toen het 15 graden was. Hij stond dus een tijdje geleden te zweten op het land omdat hij zo'n belachelijke vacht heeft(en ik hem dit jaar, nog, niet geschoren heb en zal dat waarschijnljik ook niet gaan doen).


tja mijn shet stond vorige week ook te zweten in de wei met 10 graden buiten! het zonnetje scheen! Mijn shet heeft nu met dit weer volgens mij zoiets van: he he eindelijk mijn temperatuurtje! hij rent ook de hele dag als een debiel door de wei, beetje veel energie... Tong uitsteken
Hij zweet dus wel als ie gerend heeft maar ik poets hem niet meer en de natuur regelt alles zelf. Hij is ondertussen beige met zwarte bagger vlekken i.p.v. spierwit...

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 14:10

Ik heb er alleen maar voordelen mee!!

In ieder geval meer voordelen dan nadelen!!

Je sleept wel met dekens en je kan ook eerder schuurplekken krijgen.

Maar ik vind de voordelen die dan tellen toch net iets belangrijker.

Ik heb Mecie niet zo heel kost geschoren waardoor ze wel mooi blijft glanzen en het net lijkt of ze een zomer vachtje heeft.

Je moet voor je zelf bedenken wat jij belangrijker vind.
En dan kijken wel of niet scheren.

Green
Berichten: 1008
Geregistreerd: 28-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 14:36

ik vind dat met die dekens nog wel meevallen allemaal,
Kheb voor m'n stal een stang met alle dekens erop, en als ik ga rijden, en de dikke dekens gaan eraf hang ik die daar ook op.

Het enigste nadeel vind ik is, 1 keer scheren is dus altijd scheren!!!
Toen ik mijn pony kocht, wist ik niet dat die mensen haar elk jaar deden scheren, dus tegen de tijd dat het winter werd had ze me toch een ongeloofelijke dikke vacht, terwijl de andere paarden nog een redelijk normale vacht hadden.
Dus opgebeld naar die mensen ja die zeiden dus dat ze elk jaar deden scheren omdat het anders gewoon niet te doen was.
En dat klopte ook, heb geprobeert om he zo te laten en misschien wat dunner te krijgen, maar na een half uur rijden, zeikenat bezweet en zat ik weer een uur droog te stappen.
Dus ja toch maar weer geschoren.

goofy

Berichten: 160
Geregistreerd: 19-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 14:38

ik heb mijn paard ook gecshoren en ik vind eigenlijk niet dat er echt nadelen aan zijn. ja behalve dat ze altijd een dekentje om moeten!!

I love Goofy en Wesley forever and always koessies claudia


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 72 bezoekers