(dek)hengsten vraag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

(dek)hengsten vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-03 21:10

Heeft een (dek)hengst speciale verzorging nodig? Zo ja... Wat dan? Wat is er anders dan een merrie of ruin?


Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-03 21:32

Niemand?? Verward

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-03 21:47

Echt helemaal niemand?? Bloos!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 21:50

Hoe bedoel je speciale verzorging? Ze zijn wat drukker vaak in omgang, zeker als er andere paarden in de buurt zijn.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-03 21:59

Bijvoorbeeld (hoe stom het ook klinkt) dat je zijn penis schoon moet maken?? (lijkt me niet zo'n pretje)

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 22:16

Dat monstertje van mij is ook goedgekeurd als dekhengst.
En hij krijgt helemaal niets speciaals. Staat met een jaarling op het land, dag en nacht. Word door mij gereden en Dennis en ik proberen samen een meisje van 8 te leren rijden. Ik doe er alles mee wat ik met een merrie of ruin ook zou doen.
Dus hij gaat overal mee naar toe. Lekker naar het bos, een nachtje uit logeren bij een vriendin, een weekje op vakantie. Deze dingen zijn voor een hengst wel stressvoller dan voor een merrie of ruin(zeker in het dekseizoen) omdat ze steeds nieuwe merries zien en dat allemaal erg spannend vinden. Maar daar wennen ze ook aan als je dat vaker doe.
En z'n 'geval' moet idd ook schoon gemaakt worden, maar dat moet bij een ruin ook. Die van Dennis is(door het vele in en uit schachten) van zich zelf al nooit echt vies.

PB maar als je wat meer wilt weten. Voor mij is een hengst(goed gekeurd of niet) net zo goed een paard als een merrie of ruin. Ze kunnen wat heftiger reageren op andere paarden, maar daar kan je prima mee leren om gaan(dat meisje van 8 kan Dennis zelf, zonder hulp, een stuk langs de weg mee nemen langs een weiland merries, Dennis mag niet trekken, dat meisje deinst niet terug voor een harde hinnek en een enkel huppeltje).

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 22:18

Relliej schreef:
Bijvoorbeeld (hoe stom het ook klinkt) dat je zijn penis schoon moet maken?? (lijkt me niet zo'n pretje)


Moet je bij een ruin net zo goed doen, das niet anders als bij een hengst Verward

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 22:56

Dat moet je bij een ruin juist meer doen dan bij een dekhengst.
Bij de hengst maak ik het aan het begin van het seizoen scoon.
Daarna houd hij 'm zelf wel schoon met het dekken.

Mijn hengst kan niet bij andere paarden in dus je moet er altijd voor zorgen dat hij in een wei staat dat hij niet kan neuzen met andere paarden.
Ook moet je er altijd rekening mee houden dat ze graag naar andere paarden heen willen en daar soms best vreemde sprongen voor willen maken.

Op de dagen dat mijn hengst dekt krijgt hij een halve schep extra brok

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-03 17:50

Aha oké bedankt allemaal. OK dan! Ik denk dat ik dan toch maar voor een merrie kies. Knipoog

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-03 17:52

FF offtopic maarre Nimber, jij hebt echt toffe paarden zeg!! Echt super mooi zijn ze!! Bloos!

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 20:16

Je moet een paard nemen wat bij je past en ook gewoon naar ruintjes gaan kijken enz.

Bij een merrie moet je trouwens ook de vagina en de tepels schoonhouden en als ze hengstig zijn zit de staart onder de viezigheid dus ik denk dat het allebei even vervelend is!

Als ruinen in een kudde staan dekken ze ook vaak, bij ons dekken ze bijna allemaal, omdat er veel opdringerige merries zijn Tong uitsteken
Dus dan hoef je ook minder schoon te houden.

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-03 23:37

Ik wist niet eens dat je het geslacht schoon moest maken. Verward
Wat is nou eht verschil (verzorging en karakter) tussen een merrie en een ruin?

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 08:48

Karakter van een ruin is meestal constanter als van een merrie. Maar qua verzorging heb je bij beide werk, dus eigenlijk maakt dat niet uit.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 20:23

Moet je de penis bij een ruin schoonmaken???? Dat wis ik niet en hoe doe je dat dan precies

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-03 20:50

Luckey schreef:
Moet je de penis bij een ruin schoonmaken???? Dat wis ik niet en hoe doe je dat dan precies

Ik denk gewoon bij de wasplaats met zo'n slang. Scheve mond

IlovePepper
Berichten: 15
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 17:50

Hmm...je heb van dat speciale spul gellof ik...maar je kan het gewoon met een doek doen met water en dan die koker schoon maken...

Het enigste dat ik te vertellen heb is dat ROMY & NIKKI de allerliefste knollenbeestjes van de hele wereld zijn!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 18:36

Waar hon gedekt is wordt de penis voor elke dekking schoongemaakt met het bewuste blauwe doekje (gewoon een washandje) en wat handwarm water.
Op het moment dat ie uitgeschacht is, kan je er zo bij. Tja, je kan er een beetje lugubere ideeen bij krijgen (vooral als er mensen over de dijk fietsen Haha!) maar dat moet dan maar


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 120 bezoekers