Wie knipt de manen ipv te trekken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Juliaa
Berichten: 374
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 09:25

Ik knip de manen ook.. Simpelweg omdat ik geen talent heb voor trekken Haha! en het daarbij ook gewoon een vervelend werkje vind. Ben overigens blij te horen dat dat best veel voorkomt. Ik voel me altijd een beetje bezwaard omdat je manen toch eigenlijk hoorde te trekken.. Dat snijden met een mesje is overigens ook een goeie tip ? Lachen Ik vind het trouwens wel mooier als een paard wat vollere manen heeft, ook als ie ingevlochten is.. Ik zie liever wat vollere knotten dan een paar van die iniminieknotjes.

Marjolein

Berichten: 11637
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 10:04

op mijn werk is het heel wisselend. Soms worden manen getrokken bij echte rampmanen gaat de schaar erin. Vaak zijn de manen vrij lang als er dan gevlochten moet worden vlechten ze (ik probeer het vlechten zolang mogelijk uit te stellen anders ben je altijd de pineut) tot ze een mooi knotje kunnen draaien en wordt het overgebleven haar weggeknipt (ook bij de voorpluk) sommige paarden zien er dus erg dorkerig uit met hun geknipte manen en voorpluk Haha!

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 10:15

Ik deed eigenlijk altijd ook gewoon trekken, niet extreem, en dan om het mooi recht te krijgen knipte ik de punten eraf zeg maar.
Dat was bij mijn oude paard, die had stugge manen. Aan dit paard hoef ik bijna niet te trekken.

Hoe lang houden jullie de manen als je wel met naald en draad wilt vlechten?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 10:17

Ik knip gewoon. Als ik moet trekken, dan trek ik of niets, of alles eruit, dus knippen en daarna bewerken met een uitdunschaar werkt voor mij het beste.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-03 11:14

Ik houdt de manen altijd vrij lang,
deze van Ozep zijn nu mooi van lengte;
Afbeelding

VeraM

Berichten: 561
Geregistreerd: 07-05-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 11:22

Ik knip de manen van Rosie ook. Trekken van de manen gaat niet met mijn vingers. Ik knip ze op lengte en dan snij ik het uiteinde zodat het er wel een beetje natuurlijk uitziet. Niet te geknipt.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 11:52

Miga knip ik gewoon met een gewone schaar, die heeft heel erg weinig manen namelijk.
Donna doe ik ook met de uitdunschaar, hoewel ik aan het begin een keer getrokken heb omdat ze toen heel veel had. Maar ik wil straks ook met naald en draad gaan vlechten, dus trekken hoef ik niet meer te doen begrijp ik al!

Yessy

Berichten: 23034
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 12:28

ik heb al die tijd dat ik dolly heb nog nooit iets geknipt, geschoren of getrokken. Gewoon omdat ik te lui ben en ik vind het mooier zo. Haar staart blijft (bijna) recht, haar manen zijn niet extreem dik, gewoon mooi en ook redelijk recht en ze hoeft niet geschoren te worden.
Ik rij toch geen wedstrijden, loop geen keuringen, en krijg wel altijd cmplimenten hoe goed ze eruitziet dus Knipoog

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 12:29

Sjuimpje schreef:
Ik kan me van vroeger herinneren dat dat echt een doodzonde was!

Ja waarom was dat eigenlijk?
Knippen mocht echt niet, maar waarom? Ik knip het ook, ik kan echt niet trekken gewoon. En ik heb een fjord gehad daar moest ik natuurlijk wel knippen.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 13:00

Ik knip de manen ook, bij Ironique altijd al. Ze heeft echt een enorme hekel aan trekken, hetzelfde geldt voor snijden.
Dus dan maar de schaar erin.

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 13:03

Ik trek de manen altijd, dan worden ze iets dunner en ze vind het helemaal niet erg dus het kan. Haha!