Voskleurige merries..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 13:59

sorry hoor maar dat vind ik echt zo'n onzin he!
mickey zelf is een voskleurige merrie,en onder het zadel super braaf en nooit echt dwars enzo,een heerlijk paard onder het zadel.

en op mijn oude manege hadden ze ook twee voskleurige merrie's,dat waren de braafste paarden daar.

dus van kleur kun je echt niets zeggen.
ergens vond ik die opmerking van batje wel goed,want je kunt het daar wel haast van vergelijken Knipoog

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 14:10

Ik ruil Flair meteen in voor een bruine

pegassa
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 14:14

misschien wel zo verstandig Knipoog

Juliaa
Berichten: 374
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 14:18

Lijkt mij ook behoorlijke onzin hoor.. Mijn vorige paardje was een vosmerrie en die was superlief en braaf! Ik vraag me trouwens zowiezo af wat veel (vooral dressuur-)mensen tegen voskleurige paarden hebben..

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 14:23

juliaa heb je al eens op een wedstrijd gekeken?
weet je hoeveel voskleurige paarden daar lopen?
dus dressuurruiters zullen echt niets tegen een vos hebben hoor Knipoog
ik zelf ben ook een dressuurruiter en heb een vos Lachen

Yessy

Berichten: 23034
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 15:16

heeft echt niets met elkaar te maken hoor, misschien dat bij jou de voskleurige merries een bepaald type zijn, en de andere kleuren wat minder arabier in zit ofzo. Ik heb zelf een koffievos merrie, die is echt niet bijzonder moeilijk. Er loopt hier een paint merrie die is 10x moeilijker Tong uitsteken

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 17:58

Ik moet toch ook nog maar even reageren aangezien ik zelf ook een vosmerrie heb.

Neuh, lijkt me niet aan de paardjes te liggen. Mijn merrie is echt een lief dier, met karakter Haha!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 18:01

ik heb ook een vos, en ik vetrouw geen paard beter dan ik haar vertrouw. Gek genoeg zegt mijn veearts ook dat vossemerries over het algemeen vervelender zijn. Hij zei mij eens dat als hij ooit ergens problemen had met een paard, het bijna altijd een vossemerrie was. Gek genoeg heeft ie met Evita nooit last gehad Clown . Onder het zadel is ze superbetrouwbaar, ze bokt niet, loopt vlot... Alleen heeft ze wel een sterke eigen wil Haha!

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 18:03

Nou deze stelling ben ik het dus absoluut niet mee eens! Bij de manege waar ik rij hebben ze een vosmerrie (myrthe) en zij is echt superlief. Ze is groot maar er kunnen zelfs kleine kinderen op rijden! Dus echt dikke onzin hoor dat vosmerries moeilijk onder het zadel zouden zijn

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 18:04

Ik heb een leemvos merrie, telt dat ook? Knipoog Ze is super in de omgang en onder het zadel, dus niet alle soorten vossen zijn moeilijk Tong uitsteken

BBL

Berichten: 288
Geregistreerd: 22-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 18:05

Lestria schreef:
Citaat:
ik geloof dat alle paarden met 2 witte voetjes levensgevaarlijk zijn..
behalve als ze een paarse stip boven hun linkeroog hebben, dan zijn ze wel lief


Oh oh Bloos!, ik heb een vos met 2 witte voetjes... Nu moet ik zeker helemaal oppassen Tong uitsteken.


Citaat:
Rooie en valen zijn donderstralen, niet alleen bij mensen maar volgens mij ook bij paarden!


Eh...mijn ventje is een roodvos met 2 witte voeten....HELP!!!! Clown
Effe serieus...ik geloof dat hij wel bewijst dat deze stellingen echt tot het land der fabelen behoren...er is gewoon geen liever paardje dan de mijne...weliswaar met enorme humor, maar absoluut geen kwaad in zich! Ach gut

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 18:05

Cassidy schreef:
Ik heb zelf een vos, een liever paard bestaat er niet.

En ik ken het verhaal wat jij nu aan de vossen toedicht alleen maar van de schimmels (en daar zou een kern van waarheid in kunnen zitten, gezien hun kleur zijn ze toch vaker mikpunt van knokpartijen) en van roans.


Ik heb een schimmel die vos geboren is... Knipoog !
Ze is heel erg lief, eerlijk en betrouwbaar.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 18:18

jeddah"]
[quote="Cassidy schreef:
Ik heb zelf een vos, een liever paard bestaat er niet.

En ik ken het verhaal wat jij nu aan de vossen toedicht alleen maar van de schimmels (en daar zou een kern van waarheid in kunnen zitten, gezien hun kleur zijn ze toch vaker mikpunt van knokpartijen) en van roans.


Ik heb een schimmel die vos geboren is... Knipoog !
Ze is heel erg lief, eerlijk en betrouwbaar.
[/quote]

Iemand zei mij vroeger ook zoiets over schimmels ja Verward Toen waren we in de bak, en we hadden allemaal zo vossen en donkere paarden en dat was geen probleem, en toen kwam er plots een schimmel bij. Al die paarden reageerden er heel agressief op Verward en toen zei iemand dat schimmels soms moeilijker aanvaard worden door andere paarden. Nu volgens mij ook kletskoek

en nog iets over vossemerries. Ik heb gisteren in de regen en stormwind paardgereden. Langs de tent van de buren die telkens wapperde en bijna omhoogvloog, langs de bosrand waar alle bomen zowat plat lagen... En Evita heeft al die tijd geen hoef verkeerd gezet. moeilijk onder het zadel kan je zoiets niet noemen

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 18:21

Schimmels worden soms wel moeilijker geaccepteerd dan andere kleuren. Maar mijn ervaring is dat het er aan ligt of de paarden als veulen zijnde wel/niet in de buurt van schimmels hebben gestaan.
Als ze nog nooit eerder een schimmel hebben gezien, net als ze nog nooit eerder een schetlander hebben gezien kunnen ze wel raar reageren.

Alja

Berichten: 25615
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 19:48

rare stelling maar ik heb dan ook nog nooit een vosmerrie gereden.......

Ojasper
Berichten: 1211
Geregistreerd: 29-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 19:54

Ik vind het onzin.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 19:54

Is mij idd ook verteld Haha! . Nooit een voskleurige merrie kopen Verward . Ze zeggen: een vos is moeilijk, en dan nog een merrie............... Ik geloof het niet echt, maar als ik er op let zijn het idd. wel vaak krengetjes *LOL*

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 21:15

Goed ik zal de stelling iets veranderen:
Vosmerries met veel wit zijn moeilijk.

In Engeland is een spreekwoord dat iets zegt over hoe meer wit een vosmerrie heeft, hoe groter de boog is waarmee je er omheen moet lopen.

En bij mij is het toevallig wel zo, maar ja dan krijg je ook de catogorie bloedbeestjes wat daar een heeeele grote rol in speelt.........Want met deze hittepetit nog 3 hete merries meer. Of het ligt aan mij en waarschijnlijk dan ook aan mn voorgangersdie de beestjes ook hebben gereden!!!
Laatst bijgewerkt door Unity op 03-11-03 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 21:22

Hmm, en al die Paints dan?? Heel veel vosjes, maar ook heeel veel brave!!!!

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 21:29

HAdden ze vroeger in engeland vast nog niet uitgevonden Haha! Haha!
MAar het heeft met name betrekking op witte benen en blessen.

Een lerares van mij geloofde daar heilig in, zij heeft jaren in engeland op de renbaan gezeten. Vandaar waarschijnlijk........
Maar ze verklaarde me voor gek toen ik vertelde dak een vosmerrie met veel wit had gekocht..............
Laatst bijgewerkt door Unity op 03-11-03 21:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 21:39

evita heeft een grote druipkol, vanvoor 1 witvoet en van achter 2 halve witbenen, witte haren aan haar staartwortel en wat witte haren op haar vacht. wit genoeg? Slim ik blijf het maar onzin vinden hoor, voor mij bestaat er geen liever en betrouwbaarder paard dan mijn vossemerrie Haha!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 00:24

Unity schreef:
HAdden ze vroeger in engeland vast nog niet uitgevonden Haha! Haha!
MAar het heeft met name betrekking op witte benen en blessen.

Een lerares van mij geloofde daar heilig in, zij heeft jaren in engeland op de renbaan gezeten. Vandaar waarschijnlijk........
Maar ze verklaarde me voor gek toen ik vertelde dak een vosmerrie met veel wit had gekocht..............


Haha, maar veel Paints hebben juist hoge witte benen en veel wit op het hoofd... En al die Gelderse en Tuigpaarden dan???

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 08:21

Ik heb dat spreekwoord niet uitgevonden..........

MAar verder kende engeland vroeger waarschijnlijk nog geen paints(wat toch ookvlekken kan hebben?) en gelderse paarden. Verward

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 08:57

*3 witte benen en een brede doorlopende bles... daar komt nog eens een witte vlek onder haar buik bij en wat witte haren door de vosvacht Haha! *

Verklaart meteen alles

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 09:06

Ik heb een vos snowflake...

Citaat:
ik geloof dat alle paarden met 2 witte voetjes levensgevaarlijk zijn..
behalve als ze een paarse stip boven hun linkeroog hebben, dan zijn ze wel lief


Met 2 witte voetjes, en een witte stip onder haar oog Cool

Nee lijkt me sterk hoor, volgens mij is de helft van alle paarden wel bijna vos ofzo Lachen Ken ook wel genoeg anderekleurige krengen *LOL*