Zijn jullie paarden bang voor honden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 23:30

Destiny schopt en trapt naar alles wat ook maar op een hond lijkt, ze is er niet echt bang voor ofzo.
Roduque vind honden dus echt niet grappig als ze te dicht bij hem in de buurt komen, omdat er ooit een boxer in zijn achterbeen hing met alle gevolgen van dien.

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 00:02

Fitz kan nogal agressief zijn naar honden. Hij is 1 x in zijn achterbeen gebeten en dus voorgoed genezen.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 00:06

Laiser is absoluut niet bang voor honden.
Hij wil juist altijd kijken of ze net zo lief zijn als de hond die van de staleigenaresse is. Die komt namelijk altijd veen kroelen met Laiser en Laiser met de hond. Soms likt die hond aan Laisers neus en gaat Laiser vervolgens weer aan de hond snuffelen Lovers
Verder heb ik geen beter hulpje als ik aan het vlechten ben als die hond. Dan houd laiser zijn hals lekker omlaag en staat rustig te kroelen met die hond Knipoog

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 13:10

Evita loopt zonder omkijken lans rotweilers, pitbulls, deense doggen, dalmatiërs... allemaal geen probleem ook als ze blaffen niet..

Maar o wee als daar ergens een klein wit krullebol hondje(cesarke of zo) komt aangelopen, dan vind ze dat plots een eng monster Haha!

Prima is nog maar een paar keer langs een hond gegaan. En die heeft dat zonder mekkeren gedaan. Hoewel ik niet weet als zij ook zo zal reageren op witte hondjes Haha!

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 13:27

nee hoor als er een hond in de wei loopt jaagt sharir hem weg. en als ik aan het rijden ben en we komen een hond tegen schrikken ze niet.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 14:56

Mijn paard en de paarden bij ons op stal zijn niet bang voor mijn hond, eerder nieuwsgierig.

Alleen is mijn paard verschrikkelijk jaloers op mijn hond, als ik met par los in de bak bezig ben moet Laika even in de box, anders wordt de hond jaloers op de aandacht die het paard krijgt en gaat ertussen staan springen, waarop Par weer zoiets heeft van rot op!

Heb het 1 keer meegemaakt dat par het helemala zat was op mijn hond afstormde en even heel duidelijk liet merken dat ik haar baasje was.

Sindsdien zit Laika keurig netjes in de box als Par aan het losrennen is in de bak.

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 15:04

Foxy vind honden heeeeelemaal geweldig. Als hij er eentje ziet dan wil hij er naar toe, en als mijn hond in de wei loopt dan gaat hij erachteraan rennen Haha!

Oscar die geeft er niet om, maar als hij zich er aan ergert dan deelt hij wel een trap uit. Scheve mond

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 15:07

mn pony probeert de staart op te eten:? raar beest Haha! maar hij is er niet bang voor, alleen in het bos als er ineens van die honden achter je aan rennen en blaffen daar slaat ie naar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 15:08

Nee Tess vind onze hond Balto helemaal geweldig, maar Balto vind het maar niks Haha!

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 15:12

De onze zijn heel goed aan honden gewend, nu loopt er maar eentje meer rond, maar die liep als pup op de wei tussen hun benen door te sjezen tijdens het spelen, en dat kon hen geen ... schelen. Jessie vindt het zelfs leuk om op de hond af te sluipen en hem met een klein duwtje van haar neus een rotschrik te bezorgen.
Eén van de shetlanders kan echter soms wel ongelooflijk gemeen tegen de hond doen, hij gaat er dan in volle vaart achteraan en probeert tegelijkertijd met maaiende voorbenen de hond te raken (die dan wel doorheeft dat het geen spelletje is zoals met Jessie en rent voor zn leven). We weten niet hoe dat komt, er is nooit een incident geweest met een eigen of vreemde hond, het is alleen goed uit je doppen kijken geblazen. (Hond weet zelf ook wel dat ie uit zn buurt moet blijven)

Buiten kijken ze niet op of om van blaffende/overenthousiaste/whatever honden (behalve soms even schrikken als een onzichtbare hond onverwacht begint te blaffen, maar da's gewoon effe *huh* en verder niets)
Qua agressieve honden hebben we nog niet erger meegemaakt dan met een afscheiding ertussen (paardjes: "pfff je kan me toch ni pakken! takiteasyyyyyyy") of een kleine keffer die woest grommend achter ons aanliep (blijven we gewoon even rustig stappen tot ie het opgeeft, paarden geven er geen kik om)
Een echte aanval hebben we dus nog niet meegemaakt, maar de paarden reageren dus ook erg cool op een grauwend geval zolang ie maar niet ECHT aanvalt. (blaffende honden bijten niet....)

Charaz

Berichten: 24321
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 15:28

Valentijn is niet bang voor honden, hoe hard ze ook blaffen. Azra daarentegen is al bang als ze al een hond ziet. Ik heb geen idee hoe dat komt, bij mij is er nog nooit wat gebeurd waardoor ze bang zou moeten zijn. En katten vind ze juist helemaal het einde

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 15:39

mijn paard vind ze allemaal geloof ik wel heel raar
maar snuffelt helemaal aan ze vorige x kreeg tie van depup van een vriendin van me een lik over zn neus echt een plaatje Cheese! (helaas geen fototoestel bij me ) zo lief !!

op straat vind ze ook niet eng hoor gelukkig maar! OK dan!

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 15:51

Fraeva blijft altijd heel rustig als er honden aan komen Lachen Als ik met Koos ga wandelen, kom ik altijd wel grote honden tegen die denken dat Koos ook een hond is *LOL*... maar Koos weet wel hoe hij ze op afstand moet houden Extreme duivel

Yessy

Berichten: 23034
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 16:04

Dolly vindt honden geweldig. Toen ze jong was speelde ze altijd met een rottweiler, dat beest was net zo gek als zijzelf, dus dan gingen ze keihard door die bak rennen, naar elkaar bijten (hond) en trappen (paard), en een lol dat ze hadden. Ze weet dus niet beter dan dat honden leuk zijn..

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-03 20:11

Yessy schreef:
Dolly vindt honden geweldig. Toen ze jong was speelde ze altijd met een rottweiler, dat beest was net zo gek als zijzelf, dus dan gingen ze keihard door die bak rennen, naar elkaar bijten (hond) en trappen (paard), en een lol dat ze hadden. Ze weet dus niet beter dan dat honden leuk zijn..



dat is wel heel moooi!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 21:07

Tervano vind honden niet eng.
Hij is er eerder nieuwsgierig naar.
Dan snuffelt hij eraan en de hond snuffelt aan hem.
Het is wel ook een heel lieve hond Lovers misschien ligt het ook daaraan...

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 21:10

Jolynn is absoluut niet bang voor honden. Ze is eigenlijk met honden opgegroeid. Lex heeft een hekel aan honden en wil ze altijd bijten, Boos! schoppen doet hij gelukkig niet. Het word wel minder, ik geef hem op zijn kop als hij naar Tommy bijt.
Xantha is niet bang alleen maar nieuwsgierig, ze is ook nog maar een half jaar!! Bloos

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-03 21:13

Jolynn schreef:
Jolynn is absoluut niet bang voor honden. Ze is eigenlijk met honden opgegroeid. Lex heeft een hekel aan honden en wil ze altijd bijten, Boos! schoppen doet hij gelukkig niet. Het word wel minder, ik geef hem op zijn kop als hij naar Tommy bijt.
Xantha is niet bang alleen maar nieuwsgierig, ze is ook nog maar een half jaar!! Bloos



dat is juist fijn als een paard met honden zijn opgegroeit

Yessy

Berichten: 23034
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 21:15

Dolly vind honden geweldig, ze wil er altijd mee spelen Knipoog
toen ze klein was (tot een jaar of 3) speelde ze regelmatig met een jonge rottweiler, keihard samen door de bank rennen enzo Lachen

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-03 21:17

deze lieve tinker van onsis ook nite bang voor paarden:

Afbeelding

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 21:25

Nee totaal niet, bij ons op de manege lopen zoveel honden rond dat ze het nu wel gewend zijn...

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 21:46

Ushi heeft bij Teigetje een grondige hondentraining gehad, is er absoluur niet bang voor Haha!
Training: constant 3 honden die rondliepen tussen haar bene, ze is het dus wel gewend Knipoog
Ook tijdens het rijden liepen er regelmatig honden in de piste, dus ze is het absoluut gewoon.

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 22:42

Lady is er ook niet bang voor.
Als ik een keer met haar bij ons thuis kom, loop mijn hond de hele tijd om haar heen te blaffen en als lady weg loopt probeert ze in haar staart te happen (happen, dus niet bijten Schijnheilig ) Maar het interesseert haar helemaal niks, ze loopt gewoon door alsof ze haar niet ziet of hoort.

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 22:43

Jordy is ook niet bang voor honden. Ook als ze achter hem langs of onder hem door lopen niet. Honden op buitenrit of in de bak zijn ook niet eng.
Jordy heeft de rare gewoonte om aan honden te likken (doet hij ook bij andere paarden), en de stalhond blijft daar ook rustig voor staan. Maar hij is dat ook wel weer zo dat hij ineens zijn tanden in de rug zet... En dat weet hij donders goed, hij bijt namelijk, om dan zo snel mogelijk zijn hoofd hoog in de lucht te steken Haha!

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 22:43

Jordy is ook niet bang voor honden. Ook als ze achter hem langs of onder hem door lopen niet. Honden op buitenrit of in de bak zijn ook niet eng.
Jordy heeft de rare gewoonte om aan honden te likken (doet hij ook bij andere paarden), en de stalhond blijft daar ook rustig voor staan. Maar hij is dat ook wel weer zo dat hij ineens zijn tanden in de rug zet... En dat weet hij donders goed, hij bijt namelijk, om dan zo snel mogelijk zijn hoofd hoog in de lucht te steken, voor de hond terugbijt Haha!