Wat voor ervaringen met JC dressuurzadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karnat
Berichten: 521
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: verwegniestan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 12:03

Ow heb je een foto voor me dan maitai Haha!

Dancer_Valou

Berichten: 359
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 12:23

Ik heb zowel een JC VZH en een JC dressuurzadel en ik ben met beide zadels erg tevreden! Het VZH zadel is nu al ruim twee jaar oud en nog helemaal niet verkleurd of lelijk geworden. Ik vind het helemaal geen stugge zadels en ik zit er heerlijk op.

siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-03 17:11

Maitai schreef:
JC zijn geweldige zadels ik heb ook een JC dressuurzadel te koop voor 250 euro.Groetjes!


Hee Maitai, PB me effe...wil je?? hihi

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 17:42

Op mijn vorige verzorgpaard had ik een JC dressuurzadel. maar ik vond hem niet fijn zitten. Je been wordt inderdaad te ver naar achter gedwongen. Ook liet na 2 maanden de coating al los op het zweetblad. Het zadel is toen opgestuurd en er is een nieuw zweetblad opgezet. Nou, die zat er dus scheef op. Weer opgestuurd en toen zat die recht. Maar ja, na 2 maanden liet weer de coating los. Toen maar gestopt met opsturen, want hij was elke keer minstens een maand weg.

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 17:49

Ik heb op mijn paardje ook een JC zadel liggen. En ik vind het lekkere zadels hoor! ook ligt ie perfect op de rug, en in onderhoudt is ie makkelijk!
vrij ok voor mij Lachen

germie

Berichten: 25937
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 19:23

Het leer blijft niet altijd goed eruitzien heb ik wel gezien. Verder is de zit te dwingend en hebben ze geen extra lange zweetbladen.
Maar voor het geld heb je een goede prijs/kwaliteitsverhouding. Beter dan van de Rossner zadels welke volgens mij in hetzelfde prijssegment liggen.

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 20:29

ik heb ook een JC saphir nou goede kwaliteit. 799,- nieuw
echt super zadel en goede pasvorm en zachte zit.

siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-03 00:02

Komt mij wel goed uit dat mijn zit ietsie pietsie in de goede houding wordt gedwongen, ik heb mijn benen vaak te ver naar voren liggen en ik zit niet bepaald rechtop (heb vaak last van doorrijden...helaas!) Maar sinds ik op de JC van mijn vriendin heb gereden (nu nog steeds hihi) heb ik echt nergens geen last meer van! Krijg naar de mening van veel mensen juist complimenten wat mijn zit betreft! En dat alleen maar vanwege dat JC zadel.

siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-03 14:38

Even een oproepje (*tevens schopje*): Van ideereen die in deze topic heeft reageerd: bedankt voor jullie reacties, maar zouden degene die een JC Saphir dressuurzadel te koop hebben, AUB AUB nog even contact met me op willen nemen? Maakt niet uit hoe, hier of per PB of e-mail....Maar reageer eventjes...bedankt alvast.

Doei doei

siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-03 19:54

Verward:?:?:?:?

Bonny4life

Berichten: 7081
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Bunschoten-Spakenburg

Re: Wat voor ervaringen met JC dressuurzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 16:32

ik heb sinds vrijdag een JC dresuurzadel saphir nieuw,
ik had al vzh maar wilde graag naar dressuur over,
ik heb hem gekocht maar de leverancier zei dat je hem zo´n 20 uur moet inrijden dan kan hij zien of er nog iets aan moet gebeuren.
ik heb er nu 1 keer mee gereden en vind het heel fijn zitten!

hopelijk heb ik geluk met dit zadel, heb al veel zadel ellende gehad maar zo op het eerste gezicht lijkt hij oke! hij moet natuurlijk nog helemaal naar mn pony´s rug gaan staan maar ik vond hem zeker niet verkeerd liggen, misschien moet ik hem de volgende keer ietsje naar achter leggen maar dressuurzadel is ook nieuw voor mij dus Haha!

_sjors_
Berichten: 1517
Geregistreerd: 11-03-06

Re: Wat voor ervaringen met JC dressuurzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 23:05

Ik heb een paar weken met een JC zadel gereden toen mijn Hulsebos nog niet klaar was en vond het een superfijn zadel. Zat lekker en paste goed op mijn paard.
Je wordt inderdaad wel een beetje in een houding gedwongen, maar ik vond dat niet zo erg omdat dat wel de goede houding was. Met mijn vorige zadel zat ik juist teveel naar achteren doordat het dieptepunt verkeerd lag.

Anoniem

Re: Wat voor ervaringen met JC dressuurzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 01:08

Ronduit antiek topic --> slotje Lachen

Bonny4life, je kan beter een nieuw topic op HAR openen Knipoog