Hooi eten --> vechten

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Sting

Hooi eten --> vechten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-03 18:02

Er staan 2 paarden bij Sting in het land, en hij is onderste in rang. We hadden ze laatst een plakje hooi gegeven, maar toen mocht hij dus absoluut niet dichter als 10 meter bij het hooi komen anders kreeg hij een trap.
Uitspreiden over een langer gedeelte werkt ook niet, want dan gaan die andere 2 in het midden staan, en trappen hem alsnog weg!
Wie weet een oplossing?

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 18:08

erbij blijven. moet ik ook doen met mijn nieuwe geitjes, anders krijgen ze klop van volwassen horens Haha!
dus spreiden over drie of zelfs vier plaatsen, echt ver van elkaar en de twee andere samen jagen. kan sting een van de andere plaatsen nemen.
van de DA moest ik normaal gezien mijn geitje uit de weide halen en apart voeren. maar als ik erbij blijf en hier en daar terugdus tegen de horens van de grote kan mijn kleine geitje eten. apart dus of alsnog verder uitgespreid.

Enya - Daya :-)

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 18:13

Apart voeren.
Desnoods Sting even naar binnen halen om daar eten te geven.
Zo kan het natuurlijk niet want dan krijgt je paardje niet genoeg eten binnen.
Je kunt ook een stukje land afzetten voor hem zoat hij daar in kan onder "etenstijd" Haha!

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 18:15

1 hoopje extra neerleggen en verder uit elkaar.
Zo ben ik ook begonnen met bijvoeren en inmiddels zijn ze er zo aan gewend dat er voor allemaal genoeg te eten is en staan ze met z'n allen op een stukje van 5x2 m te eten (groep van 5).

[KS-MK] [webcam] Dream Team Mini's 2017 (seizoen 14) - nu ONLINE voor het 2017 seizoen.
Drachtige merries: Daisy 283 dagen, Party Girl 277 dagen, Misty 269 dagen, Amy 251 dagen, Cookie 203 dagen, Snazzy 169 dagen & Lizzy 164 dagen.

ArwenLune

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 18:36

Wij geven ze allemaal een stapel. Blijven ze wel een beetje 'schaken' zeg maar, maar omdat er genoeg stapels hooi zijn krijgen ze toch allemaal min of meer dezelfde hoeveelheid voer binnen. Behalve Rowan, die eet nogal langzaam (tuttebel) maar die krijgt 'savonds op stal wat meer.

"They say the snow on the roof is too heavy; they say the ceiling will cave in. His brains are in terrible danger!"

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie