Hoelang poetsen jullie VOOR het rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VeraM

Berichten: 561
Geregistreerd: 07-05-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 11:51

Ik doe er bij Roos een half uurtje over. Beetje lekker tutten. Maar ik ben ook wel heel precies hoor. Staart uitpluizen, neus schoon met spons net als de ogen.

Marsie

Berichten: 956
Geregistreerd: 30-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 11:13

Ik doe er ook een half uurtje over en lekker tuttelen eigenlijk hetzelfde als VeraM dus ook de staart en oogjes.

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 11:45

ik doe er zo'n half uur tot 3 kwartier over Haha! vooral der hoofd vind ze lekker Haha!

barbara8aug
Berichten: 404
Geregistreerd: 17-09-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 12:27

hoi hoi,

als ik snel weer rijden dan poets ik hooguit 10 minuten maar ga ik bijvoorbeeld pas ene uur later rijden dan kan ik ook gemakkelik een heel uur bezig zijn met poetsen.
En als ik niet ga rijden dan kan ik het ook nog langer volhouden maar dan is het natuurlijk een toppoetsbeurt met alles erbij Knipoog

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 12:42

Op een gewone dag, dus geen wedstrijd ofzo, poets ik denk ik zo'n twintig/dertig minuten.
Heb er ook altijd een speciale volgorde in, die is altijd hetzelfde:
Rosborstel, harde borstel, zachte borstel, hoofdborstel, ogen en neus schoonmaken (met koude thee, ze heeft altijd snotogen), hoeven uitkrabben, strootjes uit staart halen, en dan zadelen! Lachen

Maar als ik haast heb lukt het poetsen ook wel in tien minuten (incl. zadelen).

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 13:24

ik rij op manege paarden, dus ik poets 1 uur incl. opzadelen:D
ook in de volgorde,eerst met de rubberen rosborstel,dan met harde borstl,zachte borstel,dan manen en staart doen,dan hoefjes krabben,benen schrobben met de rubber rosborstel,dan oogjes en neusje, dan zadel erop,en dan hoofdstel erin, als ik dit alles doe(met tussendoor wat tutten en verwennen) ben ik allicht een uurtje bezig,maar dan zijn ze wel schoon
ohja effe tussendoor vraagje,als je naar je paardje gaat, hoeveel snoepje geef je hem dan?
ik als ik de stal binnenkom krijgen ze er 1-2,na de hoeven uitgkrabt te hebben(als ze niet proberen te slaan)en vlak voor dat we de piste binnen gaan(soort vleien van ''ga je braaf zijn:D) en na e les krijgen ze een wortel of appel,en nog een stuk of 2-3 snoepjes

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 14:05

een minuut ofzo Bloos! nee maar gewoon even snel een borstel erdoor heen en zadelen maar..

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 14:13

Ik ga met ArwenLune mee...
Ik borstel nu in de winter zo weinig mogelijk, alleen hier en daar een vuile plek er evt. afborstelen... Lennon staat buiten, en ik wil de bescherming tegen de kou zo min mogelijk aantasten.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 15:09

als ik al het vuil eraf wil halen, zal ik de hogedruksput er op moeten zetten. Mijn varken slaapt heerlijk in zijn eigen mest (heb te toevallig gezien (en het gesnurk gehoord) toen ik vannacht terug kwam van wedstrijd met een stalgenootje.....

Ik had van de zomer een bont paard, dat nu egaal bruin is, ik krijg de prut er met poetsen niet af, dus meestal zie ik van rijden maar af en ga maar lopen aan lange lijnen of longeren.......het is dus echt geen gezicht zo'n smerig paard! Hij heeft geen deken op en staat overdag buiten en 's nachts op stro (dat dus om 12 uur op is).....

Hydra
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 15:45

Het hangt af van hoe vuil ze is en hoeveel tijd ik heb
meestal is dat 15-20 minuutjes(incl. van weide halen en zadelen)
in de zomer meer want dan moet het stof uit haar vacht en dat is niet eenvoudig. 'swinters staat ze onder dekens