Wat is jouw ervaring met paardenhandelaren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat is jouw ervaring met handelaren?

Slecht (paard had gebreken)
3 (3%)
Slecht (paard was vals of was psyschisch niet goed)
4 (5%)
Slecht (papierwerk werd niet afgelever of iets dergelijks)
6 (7%)
Neutraal / Weet niet
24 (31%)
Erg goed!
30 (38%)
Zeker aan te raden!
10 (12%)

Totaal aantal stemmen: 77


MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 16:49

Ik heb een goede ervaring met de handelaar waar ik Sandor van gekocht heb. Niets mis mee. Ook de dingen die ik daar op langere termijn heb gezien bevielen me goed..
Ik denk dat je het moet treffen... Ook een particulier kan je een ongezond paard verkopen.. Bij een handelaar heb je toch meestal meer om op terug te vallen..

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 18:40

Ik heb er wel goede ervaringen mee. Natuurlijk moet je wel een beetje rondvragen over de persoon voordat je er mee in zee gaat. Mijn D pony is bijv. via een handelaar naar Amerika verkocht. Goede afhandeling en bovendien een goede prijs Haha! , ik heb ook nog het adres van de mensen gekregen die hem gekocht hebben.

Mist

Berichten: 9493
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 21:11

Mijn schimmel heb ik ook van een handelaar. Mij hoor je niet klagen, zelfs niet na 19 jaar

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 22:18

Dennis schreef:
Ik heb zelf geen ervaringen met handelaren. Maar weet dat My Dominique wel een goeie ervaring heeft toen ze Magned gekocht heeft.


klopt.
toen ik magned kocht (in friesland)
bleek ze achteraf drachtig te zijn. wij hebben toen contact op genomen met de handelaar (voor ons dus vorige eigenaar).
die heeft met de vorige eigenaar, contact opgenomen en het uitgelegd.
ik kreeg een week later een telefoontje van de vorige eigenaar, met het bericht dat hij me voor de rechter zou slepen? en dat hij een advocaten bureau had. tja lekker boeiend was mijn idee.
dus ik heb daar verder niets mee gedaan
na het opvoelen, speciaal voer enz, kreeg ze een dode tweeling.
dat bracht ons niet alleen verdriet maar ook nog eens een giga hoge DA rekening die de vorige eigenaar, niet wilde betalen.
maar omdat de handelaar, het zijn verantwoordelijkheid vond, omdat ik een rijpaard bij hem gekocht had, en geen fokmerrie.
heeft hij de rekeningen betaald.
wat hij niet terug heeft gekregen van de vorige eigenaar, die hier toch verantwoordelijk voor was.
ik was dus heel erg blij met deze eerlijke handelaar!

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 22:43

Als handelaren onderling nooit problemen met elkaar handelen hoor Knipoog
Bij het kopen van particulieren nog genoeg, maar daar ging het hier niet over Tong uitsteken

Och het is gewoon zo, vraag goed rond wat mensen een vertrouwd adres vinden, het gaat vaak allemaal vlug rond, dus de slechte adressen zijn zo bekend.
Verder een handelaar die het ECHT voor zijn brood doet zal niet gauw geintjes flikken, dat kan ook gewoon niet want daar is het wereldje te klein voor....

Fitzroy

Berichten: 25129
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 23:03

Mijn ervaringen zijn met handelaren ook beter dan met particulieren.
Bij ons op stal komen de meeste paarden bij handelaren vandaan, worden doorgereden en uitgebracht en vervolgens weer verkocht via een handelaar die in de duurdere paarden zit en op de Amerikaanse markt.

Niets mis mee, maar deze paarden worden natuurlijk allemaal klinisch en rontgenologisch gekeurd zowel bij aan- als verkoop.

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 23:54

Heb zelf dit jaar een pony bij een handelaar vandaan en een vriendin van mij ook, zie ook:

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=164492

Weet niet of je dit nu een gebrek kan noemen, ben er aan de ene kant blij mee maar is weer rot als ik dalijk een hoge dierenartsrekening heb. Ik heb maar neutraal ingevuld in de poll...
Laatst bijgewerkt door Brendageene op 30-10-03 00:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-03 23:59

:S apart!! maargoed, inderdaad, 2 voor de prijsvan 1:?

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 00:15

Je heb goeie en slechte handelaren. Of je nu een auto of een paard koopt, je kan niet in de motor van een auto kijken of een paard van binnen bekijken. Een goede handelaar neemt het paard teug en zoekt verder voor je. Een slechte handelaar laat je zitten met iets wat je niet wilde en ook niet wil houden.

Ik heb bijna al mijn paarden bij verschillende handelaren vandaan. Ik heb zeer goede maar ook slechte ervaringen gehad. De goede verkopen goed op mond op mond reclame en de slechte verkopen minder goed door mond op mond anti-reclame! Haha!

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 00:57

Goddess schreef:
Ik heb redelijk slechte ervaringen met handelaren. Heb er bij een gwerkt en gereden. Ze werden niet echt slecht behandeld, maar kregen slecht voer, weinig beweging en men vroeg hoge prijzen voor paarden die nog de slachtprijs niet waard waren. Ik heb daar aardig wat mensen belazerd zien worden. In onze zoektocht naar een nieuw paard, zijn we ook bij wat handelaren langs geweest: Paarden met valse papieren (opzich interesseert me het papier niet veel, maar als er papieren bijzitten die niet kloppen voel ik me toch belazerd), paarden waarvan ze zeiden dat ze ingereden waren, maar waarbij je niet eens met het zadel in de buurt kon komen, paarden met valse medische keuringspapieren. Er zijn natuurlijk vast uitzonderingen, maar ik zal niet meer zo snel naar een handelaar gaan. Ik heb een beetje het id dat het die mensen vooral om de winst gaat (waarom handel je anders in paarden?). Ik hou het liever gewoon bij particulieren.



Je handelt in paarden omdat je van dieren houd, en er graag je brood mee wilt verdienen.
Je zoekt een passende combi.Het paard wat bij de ene ruiter niks is, is in de handen van een andere ruiter een goeie.Daar doe je het voor.


Toch benieuwd voor welke handelaar je hebt gereden... Cool

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 01:28

ik heb 7jaar voor een handelaar gereden en hier ging alles eerlijk en goede paarden...t was altijd niet goed geld terug en ze waren zelf heel selectief met het uitzoeken van paarden altijd het braafste van het braafste...kregen goed te eten ik reed er iedere dag op dressuur springen buitenrijden alles(voor zover dat kon met de ponys)en alles werd eerlijk over de ponys verteld aan kopers..maar slechtte verhalen kun je altyd krijgen zo ken ik ook nog wel een verhaal..
Een meisje die dr oude pony bij ons op stal had staan wou een nieuwe pony we hadden op dat moment een leuke lieve d-pony staan waar ze wel interesse in hadden (vantevoren hadden ze een b-pony waar ze makkelijk op paste)het was best een stevige pony maar kei braaf..Ze kochten m en gingen dr mee aan de slag..meisje mocht nix met de pony doen alleen rijden dr opa poetste dr paard zadelde m op en hield m vast met opstappen nix mis mee hoor..nou bijna iedere pony gaat uitproberen..da deed zeoliet dus ook een ging rennen..t meisje kon m nie houden omdat ze eigelijk veelste klein was voor een forse d-pony!hun boos op de baas en zeiden die pony is ziek en zn hoofd bla bla bla en hebben m toen weer verkocht(terug aan de handelaar)een tijdje daarna komen dr andere mensen kijken nou wat die dr allemaal mee deden nie normaal..hij gaf geen kik..nou hun m gekocht en toen vertelden ze pas waar ze m voor nodig hadden..nou!!hy staat nu in tjechie en rijd met gehandicapten!!!en dat was dan de ''zieke pony"

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 21:53

Je hebt handelaren en handelaren. Tuurlijk zal er altijd wel een rotte appel (qua paard) tussen zitten, maar als iemand tig paarden verkoopt op een jaar zullen ze niet allemaal Z lopen.

Het is niet te vergelijken met dat ene paard wat je bij een particulier koopt.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 22:12

wij hebben met particulieren meer problemen gehad dan met de handelaar. Ik kon bel zo vaak komen rijden daar als ik wilde voor we haar kochten.
Er was iemand die wilde een tinkertje kopen. Hij was eigenlijk al van die mensen. Maar hij wilde liever dat zei daar eerst een aantal keer kwam rijden (ze kwam nu al twee weken elke dag) omdat ze niet goed kon rijden nog, en hij wilde geen slechte reclame. Dus zo kon ze wennen hoe alles moest. Dat had ik echt nog nooit gehoord.

nappie29

Berichten: 236
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 22:35

mijn oude friesje komt bij een handelaar vandaan.
allemaal goed geregeld.
het enige was dat hij zei dat ze 12 was,
omdat we die leeftijd zochten, toen de da kwam bleek ze al boven de 20 te zijn.
maja verder was alles goed.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 10:53

die man waar bel vandaan komt heeft ons ook niet bedrogen of wat dan ook. Netjes de papieren erbij net bekapt. En hij gaf zelf al aan dat ze geen slome was. Ik ben er ook met iemand van stal daar naar buitengeweest op haar. Hij had fietsen voor mijn ouders geregeld, dan konden hun ook kijken hoe ze was.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 11:12

Ik heb neutraal ingevuld want zelf een slechte en een goede ervaring. Mijn eerste paard kwam van een handelaar. Daar was hij braaf, toen ik m thuis kreeg brak de hel los. De handelaar zou hem vervolgens terugnemen en zou langs komen, maar kwam nooit. Prima, maar zeg dan ook niet dat je al een nieuwe koper hebt en langskomt!

Mijn tweede paard heb ik van een particulier, goede ervaring. Trouwens, mijn ervaring is dat héél veel particulieren liegen over het niveau van het paard, ook érg irritant.

Mijn huidige paard heb ik van een handelaar en dit is het gaafste paard van allemaal, koop ging ook heel netjes, alles netjes, supergoede ervaring!!

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 11:12

mijn shetje komt ook bij een handelaar vandan
hij heeft mij precies verteld hoe de shet in elkaar zat
en is hem zelfs opstal afkomen leveren zonder bij te betalen

mijn vriendin heeft ook bij de zelfde handelaar
en die had niet genoeg geld om de shet in 1keer te betalen
en die mocht hem zelfs op afbetaling kopen

maar ja iedere handelaar is natuurlijk anders

kay27
Berichten: 841
Geregistreerd: 15-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 11:17

Ik heb er wel een goede ervaring mee. Ik heb mijn paard ook bij een handelaar gekocht. Met een kleine stal weliswaar, misschien scheelt dat ook. Hij heeft telkens zo'n 5/6 paarden voor de directe verkoop staan. Allemaal jonge paarden, 3/4 jaar oud, door hem zelf in- en aangereden. Voor zover ik kan beoordelen, was hij eerlijk. Ik vind trouwens dat je er ook zelf bij bent. Veel vragen, een kenner meenemen, aantal keren kijken en rijden. (Een keuring vind ik vanzelfsprekend!!) En wanneer je dan bijvoorbeeld een paard koopt voor 2000,- euro en je voelt je belazerd wanneer die niet met 3 jaar Z loopt, tja... Verward

Overigens heb ik ook later nog erg positieve reacties gehad, als ik vertelde waar ik mijn paard vandaan had. ("Oooh, dan heb je wel een echt goed paard!") OK dan!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 11:20

het gaat om geld, en dan is paardenhandel ten alle tijde vies. Maakt niet uit of je een paard koopt bij een particulier of bij een handelaar. Het gaat om de mens waar je mee te maken heeft. Ik kende de handelaar waar ik mijn paarden kocht altijd persoonlijk dus sja...... veel risico was het niet. Iones kocht ik van wilfred, de manegehouder, dus dat was vertrouwd. Mijn andere paarden kocht ik op 1 na bij de handelaar waar ik paarden voor ingereden heb. En de laatste kocht ik op de paardenmarkt van een vriend van die paardenhandelaar, die hengstenhouder is (en wel verstand heeft van paarden), en die had hem rechtsstreeks van de fokker.

Kan dus niet zeggen dat ik veel risico genomen heb. Sja, het is denk ik het beste als je weet wat voor vlees je in de kuip hebt, dus de verkoper kent, of tenminste via via goed kent (zodat hij rekening moet houden met zijn reputatie)

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 12:04

Ik heb zelf bij een handelaar gewerkt en de paarden werden goed verzorgd en hadden geen gebreken. Hij had altijd goede papieren erbij en er zijn nooit klachten geweest. Er waren wel eens mensen die niet tevreden waren over hun paardje omdat hij te sterk was voor hun kind bijvoorbeeld en dan nam hij het paard gerust terug en gaf ze ander mee op proef dus zo erg zijn ze niet hoor! Haha!
Natuurlijk hangt dit ook af van de persoon. Ik zal niet zeggen dat iedere handelaar zo is Verward

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 12:04

heeft iemand ook welles een paard/pony bij fam. Timmermans in Oss gehaald???

scallie

Berichten: 168
Geregistreerd: 07-11-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 21:40

hoi hoi ben nieuw hier, na lang twijfelen toch geregistreerd

heb mijn paardje ook bij een handelaar gekocht in stekene, hamme in België en ben heel gelukkig

hij was wel niet helemaal eerlijk over haar herkomst denk ik, maar ja ngl haar prijs moeten we dat er maar bijnemen Verward

er is op verschillende sites al heel veel geschreven deze man, voor mij echter geen enkel probleem hoor

groetjes

scallie

Berichten: 168
Geregistreerd: 07-11-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 21:40

hoi hoi ben nieuw hier, na lang twijfelen toch geregistreerd

heb mijn paardje ook bij een handelaar gekocht in stekene, hamme in België en ben heel gelukkig

hij was wel niet helemaal eerlijk over haar herkomst denk ik, maar ja ngl haar prijs moeten we dat er maar bijnemen Verward

er is op verschillende sites al heel veel geschreven deze man, voor mij echter geen enkel probleem hoor

groetjes

Charaz

Berichten: 24307
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 21:42

Neutraal, zit veel verschil in. Je hebt goede en je hebt slechte

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 22:05

niet alle handelaren over 1 kam scheren dames! Haha!

een paard heeft nu eenmaal wel of niet een gebrek,de handelaar hoeft daar niet altijd van wat te weten.

als ze het wel weten MOETEN ze dat vermelden!
en dan is het jouw keuze wat je er mee doet.

ik verkoop zelf ook ponys voor de hobby in de zomermaanden.
ik vertel wel alles wat ik weet en vertel ook wanneer ik denk dat koper en pony misschien niet een goede combinatie zijn.

meerdere keren terugkomen,rijden,filmen en keuring is altijd aan te bevelen,proeftijd is nog beter.

afz,casanova