is 17 te oud om te laten dekken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 22:01

Nou dan zou het niet zo een probleem moeten zijn......... Ik meen het ergens gelezen te hebben dat ze nog geen veulens gehad heeft......... Weet je het trouwens wel zeker, want dat is dus de clou he..... Daar valt of staat alles mee

kiekiek

Berichten: 491
Geregistreerd: 09-10-03
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 22:06

Hahaha, ja ik ben er zeker van, want ik heb die schimmel nog een tijd verzorgten mijn buurman was de eigenaar van zowel de moeder van Kimmy , Kimmy en die schimmel

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 19:39

Je hebt ook wel deels gelijk hoor Arwenmlune (sorry weet je naam ff niet)
Maar ik vind niet dat je kunt zeggen dat papieren o zo belangrijk zijn. Er zijn ercht zat mensen die niet perse een paard met papieren hoeven te hebben. en er ook niet zoveel waarde aan hechten.
voor de rest geef ik je gelijk hoor.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 15:54

En het veulen wat eruit komt blijft aaaaaltijd bij jou? >;)

Right, als ik jou was zou ik haar niet laten dekken, wie weet waar het veulentje belandt...

kiekiek

Berichten: 491
Geregistreerd: 09-10-03
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 20:34

Ze vraagt toch ook niet wat JIJ zou doen?
Ze wil weten of de leeftijd een bezwaar is...

replika

Berichten: 992
Geregistreerd: 01-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 21:31

Ik denk niet dat de leeftijd een probleem is, we hebben Replika afgelopen jaar ook laten dekken, ( ook 17), heeft ook al eerder veulens gehad, maar we hebben het vrij vaka geprobeerd maar ze wil maar niet drachtig worden, zodat we het nu toch maar opgegeven hebben. Maar als het lukt om haar drachtig te krijgen zou ik er zeker voor gaan!!

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 22:11

kiekiek schreef:
Ze vraagt toch ook niet wat JIJ zou doen?
Ze wil weten of de leeftijd een bezwaar is...


En ik geef aan wat ook de mogelijke andere gevolgen zouden kunnen zijn Rolleyes

Snelle_Belle

Berichten: 390
Geregistreerd: 09-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 22:14

Sizzy schreef:
En het veulen wat eruit komt blijft aaaaaltijd bij jou? >;)

Right, als ik jou was zou ik haar niet laten dekken, wie weet waar het veulentje belandt...


Sorry, vind dit een beetje onzin. Misschien blijft ie niet voor altijd bij haar, maar waarom doet iedereen meteen alsof zo'n veulen bij een slecht iemand terecht komt als je hem verkoopt? Dan kan je toch net zo goed zeggen nee ik zou geen pony kopen want je weet maar nooirt waar die terecht komt als ik hem weer verkoop. Ze vraagt gewoon of het nog verstandig is op de leeftijd van 17 je merrie drachtig te laten worden. Niet of jullie het verstandig vinden waar het veulen daarna blijft.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 22:31

Snelle_Belle schreef:
Sorry, vind dit een beetje onzin. Misschien blijft ie niet voor altijd bij haar, maar waarom doet iedereen meteen alsof zo'n veulen bij een slecht iemand terecht komt als je hem verkoopt?


Omdat er, laten we realistisch zijn, gewoon bijzonder weinig vraag is naar dat soort veulens, en er al zo vreselijk veel van zijn. Gevolg - beestje heeft gewoon niet veel kans op een goed baasje, en een veel grotere kans op een enkeltje Italie. Da's puur marktwerking. Je zet een diertje op de wereld waarvan je weet dat z'n kansen niet best zijn, en dat raad ik af. Uit medelijden voor het veulen.

En over de claim dat ze het veulen houdt - pjotr geeft op dit forum de indruk nogal snel door haar paarden heen te gaan. Zo heeft ze er eentje en is ze er helemaal gek van, zo is 'ie weer weg. Dat is de reden dat ik niet zoveel waarde hecht aan haar claim dat ze het veulen houden wil.

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-03 23:40

jaja dat IS DAT ZEKER ZO ALS IEMAND NOU EVEN EEN PAAR PRBLEEMPJES HEEFT IS HIJ GELIJK SLECHT VOOR Z'N PONTY'S nou sorry je kent me niet en je weet helemaal niks van me. gelukkig weten een hoop mensen op bokt wat het nu speciaal is. die mensen spreek ik regelmatig op msn en via pb. niet gaan oordelen als ej niet weet wat mijn bedoeling is ja ik wil het veulen houden ja (samen met mn moeder) wat is er mis mee maar dit vraag ik niet aan jou ik vraag of 17 te oud is dus........ sorry off topic graag serieuze reacties en over mijn vraag aub.