Eigenaar paard foetsie, wat nu?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 16:45

wat een vreemde situatie zeg.............hier snap ik niets van, hoe kun je a: zomaar je beestje laten staan ergens en b: gewoon niet reageren op pb's en mailtjes...................heel apart allemaal.
Tja wat moet je hiermee..............probeer inderdaad via haar rek.nr. te achterhalen wie en wat en dan kun je misschien wel een aangetekende brief versturen. Vreemd hoor............

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 16:47

Maar Vippie, wat begrepen heb wordt het geld overgemaakt? Dan heb je toch een naam en een woonplaats? Van daaruit kun je altijd gaan zoeken...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 16:50

Ik vraag me af hoe je het de eigenaar/res had willen laten weten wanneer het dier wat mankeerde...
Het 1e wat ik altijd vraag is het telefoonnummer, god zij dank heb ik het nog nooit nodig gehad.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 16:53

Het meest logische is ook wat hierboven beschreven wordt: je rechtsbijstand vragen om hulp en 3x aangetekend een schrijven sturen dat zij haar paard op moet komen halen.

Als dat niet werkt, dan is er 1 ding dat je nog kan doen en dat werkt meestal ook. Mailen dat dan-en-dan haar paard voor aan de weg geknoopt staat met een bordje erbij: gratis af te halen. Ik ken iemand die daarmee gedreigd heeft (en ze zou het nog gedaan hebben ook) en dat werkte in ieder geval.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 17:45

Cassidy schreef:
Maar Vippie, wat begrepen heb wordt het geld overgemaakt? Dan heb je toch een naam en een woonplaats? Van daaruit kun je altijd gaan zoeken...


Dat is alleen als het via accept giro gaat, bij girofoon/rabofoon enz zie je helaas op je afschrift geen naam of adres, alleen een rekeningnr.

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 18:22

**Hind Hind** Haha! Haha!

Als de eigenaresse dit topic leest stuur even een pb tje als je interesse hebt om de hengst te verkopen.

**Als het een bokker is kent hij of zij toch wel meerdere bokkers.
Kan je niet in kontact komen met een bokker die haar of hem wel eens spreekt??
Dan kan je vragen of diegene voor meer duidelijkheid kan zorgen.

In ieder geval sucses!!

damaxes
Berichten: 256
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 18:51

ben ook wel heel benieuwd hoe dit gaat aflopen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 19:28

corina schreef:

**Als het een bokker is kent hij of zij toch wel meerdere bokkers.
Kan je niet in kontact komen met een bokker die haar of hem wel eens spreekt??
Dan kan je vragen of diegene voor meer duidelijkheid kan zorgen.


Hoe kan dat nou? Als niemand weet welke bokker het is? Lijkt me stug dat ze dat hier neer gaat zetten, hoewel ze me wel nieuwsgierig heeft gemaakt.... Knipoog

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 19:42

laat je het me even weten als je hem aan het hek knoopt Knipoog

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 19:46

Anique_Vaandrig"]
[quote="corina schreef:

**Als het een bokker is kent hij of zij toch wel meerdere bokkers.
Kan je niet in kontact komen met een bokker die haar of hem wel eens spreekt??
Dan kan je vragen of diegene voor meer duidelijkheid kan zorgen.


Hoe kan dat nou? Als niemand weet welke bokker het is? Lijkt me stug dat ze dat hier neer gaat zetten, hoewel ze me wel nieuwsgierig heeft gemaakt.... Knipoog
[/quote]

Mij ook... Haha!
Maar ja, ze mag die naam hier toch niet neerzetten, vrees ik.

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 20:00

Volgens mij kun je via interpay achter naamsgegevens behorend bij een rekeningnummer komen. Als je dan weet of te weten kan komen in welke plaats iemand woont dan ben je al een stap verder. In principe moet je inderdaad drie maal aanmanen, maar je mailtjes en misschien ook wel je PB tjes gelden ook als aanmaning. Als je echt niet achter het adres kunt komen dan heb je gedaan wat binnen je macht lag. Het lijkt mij verstandig om dan de zaak bij een advocaat neer te leggen. Hij kan de komende stappen van je overnemen en kan je ook vertellen wat voor schadevergoeding jou toekomt. Houd vooral goed bij welke kosten je maakt en bewaar je bonnetjes..
Als je even verder zoekt zijn er volgens mij zelfs wel advocaten die gespecialiceerd zijn in zaken die te maken hebben met de vee en paardenhouderij.
Mocht je het nog niet hebben een goede rechtsbijstandsverzekering kan goud waard zijn, dit voor de toekomst.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 20:46

Wat vreemd om je paard op zo'n rare manier in de steek te laten. Ik ben benieuwd wat daar de reden achter is...
Ik zou inderdaad proberen om adresgegevens te achterhalen via het rekeningnummer. Of natuurlijk een pb'tje aan Bart sturen. Misschien kan hij het adres van de betreffende bokker ook wel achterhalen.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-03 22:59

Bedankt voor het medeleven.

Het telefoonnummer had ik, en dat stond in mijn mailbox. Kort daarna, vond hotmail het nodig mijn bewaarde mail weg te gooien, die ik dus echt voorgoed kwijt ben.

Daar baal ik heel erg van, ook idd ivb als er wat met het dier gebeurt.
Ze kwam niet heel vaak, ik ben haar iig nooit meer tegen gekomen.
Ik vind het ontzettend mysterieus, want ze maakte een heel goede indruk op me. Hartstikke aardig, begaan met haar paard etc.
Af en toe vraag ik me af of er niet iets ergs met haarzelf is gebeurd.

Haar naam wil ik (nog) niet op Bokt zetten, ik hoop nog steeds dat ze netjes wat laat horen, wie weet is ze wel op vakantie of zo Verward
Tsja ik wil niet van het slechtste uitgaan, omdat ik haar 'ken'.

We kunnen er geen paard bij hebben, de stal zit echt bomvol, en zeker zo'n jonge bijna 2 jarige hengst, is niet erg handig.

We voelen er ons wel rot bij, omdat we altijd het beste met iedereen voor hebben, doen ons best om het de paarden en eigenaren zo goed mogelijk naar de zin te maken, en toch gebeurt je dan zoiets.

Maar goed, we weten iig zeker dat we contracten gaan invoeren incl. naam tel en adres etc.

Bah nare situatie... Scheve mond

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 23:07

Kan je via bokt niets in het profiel vinden?
achternaam,woonplaats wat dan ook, zodat je weer een telefoonnummer kan opzoeken? Geen stal waar ze staat waar je naar kan bellen? Zeker alle bonnen rekeningen enz bewaren en bijhouden, dat als ze komt en jij evt de winter voor dit dier zorgt en ze komt dan opeens, de rekening laten zien en dmv de bonnen de kosten bewijzen. Heb je ook geen entingsboekjes?

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 23:09

Owh.. als je zoown contract maakt, kopie van de inschrijving stamboek chipnummer, paspoort alles kopieren, inentingsboekje, lijstje met wat te doen bij ongeval, hoefsmid veearts welke entingen, rino wel of niet welke wormenkuur ( sommige mensen zijn zwaar tegen equest)

Ethelate

Berichten: 21122
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 23:12

Wanneer is de laatste geplaatste reactie op Bokt geweest? Misschien kun je via berichten opmaken of ze contact heeft met sommige bokkers.
Op afschrift geen naam te bekennen?
Een mail sturen met DAN niet opgehaalt, wordt ze daarendaar gestald, en ophalen tegen betalen van de gemaakte kosten en extra boete.

Je kunt het beste voor hebben, maar zodra ze er misbruik van gaan maken moet je toch wat meer voor je zelf opkomen.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-03 23:19

Ik ben oude berichten van haar gaan opzoeken, en kwam erachter dat zij een bokker kent die ik dus ook kent.
Diegene heb ik ge-pbt.
Ook ben ik achter haar woonplaats gekomen, en haar website.

Mijn moeder gaat nu kijken of ze een adres oid kan vinden op de afschriften.

Pfff. Scheve mond

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-03 23:21

Adres gevonden!
Ik laat jullie morgen meer weten. Lachen

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 00:02

Jeetje anneke,je treft het weer he?? Hoop dat deze mysterieuze bokster iets van zich laat horen via pbtje naar jou toe... Idd ook een goeie leer voor de volgende keer Lachen En dus gewoon duidelijke contracten opzetten Suuces er mee..Hou je ons nog even op de hoogte??

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 00:24

Ik weet hoe t is... echt balen idd.
Bij ons was het een shetje die ik wel kon plaatsen en toen maar in de les heb laten lopen voor zijn kostten (werd n.l. niet betaald).

Uiteindelijk 4 maanden te laat opgehaald maar goed...

Ben benieuwd hoe dit afloopt, succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 01:00

MrMagic schreef:
Wat je denk ik het beste kan doen is een aangetekende brief (met ontvangsbevestiging) sturen en daarin melden dat het paard per eind volgende maand (1 maand opzegtermijn) van je erf moet zijn. Reden hoeft er in principe niet eens in. Reageert ze niet, mag jij het paard na de vervaldatum in principe op straat zetten en loslaten.
Dit is wat er volgens mij juridisch mag (maar vraag het eerst ook maar even na bij een rechtsbijstand of evt. een rechtswinkel).


Volgens mij kun je dit volgens het BW echt niet doen. Zeker niet zolang er nog gewoon betaald wordt.

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 01:19

Wat vreemd joh, als je het paard niet meer zou willen hebben dan zou je het toch verkopen? Echt raar.. Nouja, succes met het bellen / opzoeken en laat even weten hoe het is afgelopen.

Groetjess

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 08:14

Ik vind dit wel een grote grap eigenlijk Haha!

Mocht er met de eigenaresse niks ernstigs aan de hand zijn, dan gaat ze wel raar met haar "spullen" om...

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 14:31

Ik bedoelde het dus op de manier om te kijken of ze een andere bokker kent en daar dan kontact mee te zoeken.

Gelukkig heb je een mede bokker gevonden die haar kent.

Veel sucses!!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 15:27

Nou ben erg benieuwd wie het is, als we het ooit horen. Misschien is ze vollop op zoek naar een nieuwe stal en reageert ze als ze een nieuwe stal heeft gevonden Verward