Oud-leden van de Schieruiters of 't Bitje, R'dam?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Luca

Berichten: 230
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 21:19

Hoi , wat leuk om de verhalen over Littel te horen.
Ook ik heb daar vroeger gereden, dat moet zijn geweest in 1979-1980 ofzo.
Ik ben ook begonnen op de Overschiese Kleiweg en daarna kregen ze een terrein bij het CBR. Je kon altijd op zondag een pony huren voor 2 gulden 50 ct. per half uur . Ook gingen we vaak rijden in het park.
De pony's die ik nog ken uit die tijd zijn: Indiaan, reintje de vos , manolito , diamond en ook manus en pinkeltje ken ik nog wel ( heb daar geloof ik ook nog ergens foto,s van).
Ben destijds gestopt toen ze een soort van rijvereniging gingen vormen, er kwam toen ook een kleine kantine etc. op het terrein.
Ik hoop dat ik nog wat leuke verhalen hier op bokt hoor, brengt weer heel wat herineringen boven.

groetjes,

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 21:23

Tartuffo schreef:
Bij de Schieruiters stond ook Igor... een eigen paard kennen jullie die????


Als het een vos was en een eigen paard, dan ken ik hem. Weet ff niet meer hoe de eigenaar heet, een meisje met bruin haar, half lang, ilse of irene ofzo.....

Fitzroy

Berichten: 25113
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 21:25

Was Igor niet een grote schimmel of ben ik nu abuis?

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 22:01

Nee, Idd Igor is een vos klopt Buitenzorg... die rij ik nu af en toe en spring er elke donderdag mee in de les..... enne Luca... foto's zal ik morgen ff opzoeken.. scannen en plaatsen.Leuk van die oude herinneringen op te halen

Imoontje
Berichten: 312
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-03 19:50

Bij littel ben ik alleen wezen kijken, zag er wel gezellig uit. Was toen op de kanaalweg. Tara is van Miranda geweest, ze had toen ook een paard, eerst Artileur en later Elanda.

Imoontje
Berichten: 312
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-03 19:51

En Wilma kende ik ook, lieve meid. Haar ouders deden ook veel op de Schieruiters. Ik mocht vooral haar moeder heel graag.

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 22:09

Imoontje schreef:
En Wilma kende ik ook, lieve meid. Haar ouders deden ook veel op de Schieruiters. Ik mocht vooral haar moeder heel graag.


Klopt idd ja, was een erg gezellige fam. Haha! Ik heb een paar keer zonder zadel op Tara gestapt, echt superbraaf beest......ik was in die tijd al blij als ik kon blijven zitten Haha!

Imoontje
Berichten: 312
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-03 09:18

Ik zal eens aan Miran vragen of ze jou nog kent. Heb jij Fallon nog gekend? Vosmerrie, 1,47m met witte bles. Enne... Lotje van Mirjam Citroen, Xantos van Iris de Geus, Boudewijn en Brutus van v.d. Graaf, later Excelent van v.d. Graaf, natuurlijk Zazou van Nelleke Deen, Barco en Kovacs van Trudeke Kempees, Benner van euhhh, kweetdienaamnietmeer... en Patje en Laura. Op Laura zijn heel wat clubleden Z-dressuur geworden...

duikpaardje

Berichten: 1474
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 09:26

Luca schreef:
Hoi , wat leuk om de verhalen over Littel te horen.
Ook ik heb daar vroeger gereden, dat moet zijn geweest in 1979-1980 ofzo.
Ik ben ook begonnen op de Overschiese Kleiweg en daarna kregen ze een terrein bij het CBR. Je kon altijd op zondag een pony huren voor 2 gulden 50 ct. per half uur . Ook gingen we vaak rijden in het park.
De pony's die ik nog ken uit die tijd zijn: Indiaan, reintje de vos , manolito , diamond en ook manus en pinkeltje ken ik nog wel ( heb daar geloof ik ook nog ergens foto,s van).
Ben destijds gestopt toen ze een soort van rijvereniging gingen vormen, er kwam toen ook een kleine kantine etc. op het terrein.
Ik hoop dat ik nog wat leuke verhalen hier op bokt hoor, brengt weer heel wat herineringen boven.

groetjes,


jeugdsentiment ! ook ik ben begonnen bij littel, mijn ouders hadden een tuinhuisje net onder het bruggetje bij het cbr. en ik ben begonnen toen hij nog maar 3 ponnies had ofzo.
alle namen komen weer boven en als je zin hebt om een keertje foto's te komen kijken je bent van harte welkom.
van reintje de vos heeft mijn moeder nog nachtmerries, iedere keer als ze bij de (spring)les kwam kijken werd ik een paar keer per les gelanceerd.

duikpaardje

Berichten: 1474
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 09:31

Tartuffo schreef:
Jeeee toen ik bij Littel reed was het nog niet eens Schieruiters hahahaha Ik denk dat ik ongeveer 6 haar was dus dat is 31 jaar geleden...
Littel had zijn stallen achter zijn huis op de Overschiese Kleiweg en zijn broer woonde op de hoek bij de molen.
Later zijn ze naar de oude fabriek verhuisd en een bakje bij het CBR en daarna hoorde ik dat hij naar de gordelweg was verhuisd en daar ben ik toen ik weer wilde gaan rijden zo'n 7 jaar geleden ook nog wezen kijken.
Ik ben daar gestopt toen ik een jaar of 17 was dus hij heeft toch wel enige jaren last van me gehad.
Bij de Schieruiters stond ook Igor... een eigen paard kennen jullie die????


misschien kennen wij elkaar wel, al wordt het even spitten in het geheugen Haha! de periodes komen aardig overeen, allen ben ik een jaartje jonger.
schiet steeds meer te binnen, ga vanavond weer eens in de fotoarchieven duiken.

groetjes marijke

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 09:47

Ja ik moet de foto's nog steeds zoeken.. maar gelijk eens gaan doen....
Ik had toendertijd ook les van Onno.... die naam herinner ik me nog wel.
En Gerard gaf les.
Er komt idd steeds meer omhoog. Ik ga de foto's vandaag zoeken.

Luca

Berichten: 230
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 20:49

Hoi,
Leuk al die verhalen.
Komt bij mij ook allemaal weer boven.

MarijkesTommy, Ja Reintje de Vos was inderdaad een doerak, ben er vaak van af gevallen, vooral in het park als de groep er weer eens vandoor ging. Ik reed in die tijd vooral op Indiaan.
Lijkt me leuk om eens al die foto's te bekijken, zal ook eens in de fotoboeken duiken en dan moeten we maar eens afspreken. Volgens mij zijn Tartuffo, jij en ik wel uit dezelfde periode. Kennen jullie Annelies Maneij en Ellie van OOijen??? Weten jullie ook soms hoe de kleine zwarte pony met witte bles heette? Was in de periode van Manus, Daimond etc.

groetjes, Corrie

Fitzroy

Berichten: 25113
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 21:44

Imoontje schreef:
Ik zal eens aan Miran vragen of ze jou nog kent. Heb jij Fallon nog gekend? Vosmerrie, 1,47m met witte bles. Enne... Lotje van Mirjam Citroen, Xantos van Iris de Geus, Boudewijn en Brutus van v.d. Graaf, later Excelent van v.d. Graaf, natuurlijk Zazou van Nelleke Deen, Barco en Kovacs van Trudeke Kempees, Benner van euhhh, kweetdienaamnietmeer... en Patje en Laura. Op Laura zijn heel wat clubleden Z-dressuur geworden...



Hier zie ik heel wat bekende namen bijstaan. Zo ben ik begonnen op Kovacs van Trudeke. Was Benner niet van ene Sandra ....
Patje was dat kleine zwarte diertje toch, waar Nicolette Bakker op reed?
Kun je me ook vertellen hoe Laura er uit zag?
In mijn tijd stonden er ook nog: Franklin, Alex, Sandy (was Haflinger), schimmel Floor, Ringo, Oscar, en meer weet ik er even niet.

Hebben jullie ook nog achttal gereden voor de Schieruiters? Ik heb ook nog achttal gereden.

Ik neem aan dat jullie met Wilma, Wilma Hoogenboom bedoelen. Die had idd bijzonder vriendelijke ouders. Haar vader riep altijd om bij het springen.

duikpaardje

Berichten: 1474
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 22:17

Luca schreef:
Hoi,
Leuk al die verhalen.
Komt bij mij ook allemaal weer boven.

MarijkesTommy, Ja Reintje de Vos was inderdaad een doerak, ben er vaak van af gevallen, vooral in het park als de groep er weer eens vandoor ging. Ik reed in die tijd vooral op Indiaan.
Lijkt me leuk om eens al die foto's te bekijken, zal ook eens in de fotoboeken duiken en dan moeten we maar eens afspreken. Volgens mij zijn Tartuffo, jij en ik wel uit dezelfde periode. Kennen jullie Annelies Maneij en Ellie van OOijen??? Weten jullie ook soms hoe de kleine zwarte pony met witte bles heette? Was in de periode van Manus, Daimond etc.

groetjes, Corrie


Mientje is het eerste wat me te binnen schiet als kleine zwarte pony met witte bles.
enne jullie zijn welkom hoor om in de oude fotodoos te kijken, lekkerkerk is niet ver van rotterdam en dan kunnen jullie gelijk naar de leukste fjord van de Krimpenerwaard komen kijken !

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 21:09

Nou ik heb me suf lopen zoeken naar alle foto's... geen een meer te vinden alles uit het plakboek verdwenen.... nog maar eens verder spitten want ik weet dat ik nog bij Martin heb gelest.
We zijn een rit gaan maken met alle paarden mee en toen stond hij op de Fabriek. iedereen moest in het zwart/wit gekleed komen en wie kwam er weer met een fel roze shirt.... juistem ikkies.... dus ik ga maar echt eens verder spitten het weekend.....
Ik denk idd dat wij uit dezelfde periode zijn... leuk he om dat na zoveel jaar weer te horen/lezen.

Imoontje
Berichten: 312
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-03 10:03

Heb het er met Miranda (Vrijenhoek) over gehad, die had het ook al over Mientje! Die is ook uit de tijd die jullie noemen.

Luca

Berichten: 230
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 20:39

Hoi Allemaal,

Ja klopt hoor , Mientje, dat was ik helemaal vergeten.
Ben al druk op zoek naar foto's, maar als je ze wilt vinden zijn ze altijd zoek.
Zodra ik ze heb gevonden , horen jullie het.
En blijf maar komen met de verhalen uit het verre verleden hoor.

groetjes, Corrie

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 11:24

grrrrrrrrrr... loop me suf te zoeken naar die foto's misschien eens bij pas en mams vragen... die hebben nog een zolder.
Ja ik weet nog goed dat littel nog op de oude kleiweg stond en we daar ook dat bakje hadden. Dan gingen we uit rijden bij het CBR wat nog gewoon land was met zijn bekende heuvels en hobbels. Midden in de winter..... dat paardje waar ik op zat bokt en daar ging ik... in een grote bevroren plas... krak door het ijs heen en natuurlijk tot op mijn onderbroek NAT...
Huilend kwam ik bij Littel aan en die zei doodleuk.... opstappen, niet zeuren... ja als hij dat bulderde dan deed je dat ook.
Of die keer dat ik op een bonte zat zonder zadel die vrolijk onder het touwtje doorwandelde en daar hing ik.. verstrikt en om het touwtje heen gedraait met 4 vingers open.
Oh als ik nu zo eraan denk dan komen er zoveel herinneringen weer naar boven.

Oke nog eentje..... ik mams gebeld... laatste uur is vervallen mag ik naar de paarden. (wij woonde toen al in Alexanderpolder) dus dat mocht. Met de bus naar oma en dan met de fiets naar de paarden...... en daar liep ik helemaal trots achter de kruiwagen te mesten... op mijn groene klompjes met zilveren hoefijzertje erop.... totdat mijn moeder razend voor het hek stopte van de oude fabriek...... school had gebeld dat ik er niet was.... Ik heb verschrikkelijk op mijn kl*te gekregen en werd met klompen/stinkkleding afgeleverd op school in de wiskundeles..... geloof me... je spijbelt nooit meer.

duikpaardje

Berichten: 1474
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 17:17

tromgeroffel ......
ik heb dus een aantal foto's gevonden van de littel-tijd.
de meeste waren van een koninginnedagfeest bij het cbr allemaal verkleed en dan spelletjes doen.
ja ook bij mij komen steeds meer herinneringen boven.
ineke2 hier op bokt staat toch nog steeds bij de schanswijkruiters, alleen zitten ze tegenwoordig aan de kanaalweg, bij de camping vlak bij het kleinpolderplein.
mooie lokatie voor een reunie ????? OK dan!

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 19:44

Ja daar heb ik ook nog foto's van... maar waar.... ik was toendertijd verkleed als arts.. in een wit pakje..... Ik heb wel een foto van Jacqueline en Ron gevonden rollend naar beneden met de rit naar Meyendal.... en van mijn moeder bij het CBR toen t nog landje was....

mijn moeder 100 jaar geleden ofzo
Afbeelding

monique en ron

Afbeelding

Ik in overschie op weet ik veel wie......

Afbeelding

Kan het zijn dat dit Romeo is.... die naam komt eigenlijk in mij op.

Afbeelding

Ik heb gevraagd of mijn ouders soms nog foto's had... maare....MarijkesTommy... plaatsen die foto's .... ben zo benieuwd.


Reunie... IK BEN VOOR... zal ik een topic openen en dan uit de tijd van 1975-1985 ofzo.....

Luca

Berichten: 230
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 20:29

Ja, lijkt me heel leuk, een reunie.
Misschien dat ik dan de foto's heb gevonden. Ben nog druk op zoek (leuk hoor als je zoveel laatjes en kastjes hebt grrr.)
Maar ik ben van de partij als de reunie er komt ( wil ook wel mee organiseren hoor).
Misschien heeft de huidige leiding van de schanswijkruiters nog wat adressen van vroegere leden.
En Tartuffo , misschien is een nieuw topic hierover wel een goed idee.

groetjes, corrie

duikpaardje

Berichten: 1474
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 21:44

Tartuffo schreef:
Ik heb gevraagd of mijn ouders soms nog foto's had... maare....MarijkesTommy... plaatsen die foto's .... ben zo benieuwd.
.

wil best foto's plaatsen, maar weet niet welke uploadsite ik daar het beste voor kan gebruiken, heb dat nog nooit gedaan omdat we tot voor kort nog geen adsl hadden.

Black_riders

Berichten: 2125
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Beltrum dat ligt in de achterhoek :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 21:53

ik heb jaren op de schieruiters gestaan, kom er nu nog wel eens. Rudy en lester zijn mijn pony's die ik daar had staan. Lester stond naast forty-two en george.
Pony's die er vroeger en nu nog staan zijn zo uit het hoofd
snowy
pebbels
kasper
remy
surprise moeder was lady van de fam Oostdijk.
er zijn er in de loop van tijd weer heel wat bij gekomen maar die ken ik niet.

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 16:56

Ik doe mijn foto's altijd scannen en uploaden via http://www.myimager.com en dat gaat heel goed..... anders hadden de foto's hier niet gestaan hahaha maar een reunie is wel een leuk idee... en dan in een weekend ofzo? In een weekend???? Welke dag zaterdag of zondag..... Weet je wat ik open gewoon iets.

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 17:05

Reunie oud-Schanswijkruiters/Littel