australian stock zadel op tuiger???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

australian stock zadel op tuiger???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-03 18:27

hallo allemaal

ik heb nu voor mijn paard (tuiger) een westernzadel (zo'n goedkope van Hypodrama zeg maar) maar daar zit ik niet erg lekker op. ik rijd altijd met mijn dressuurzadel (euroriding Jade). maar omdat ik veel buiten rij ben ik geinteresseerd in een ander zadel. (zo'n dressuurzadel is dan niet alles).
na zoeken op internet en op bokt kwam ik bij australian stockzadels terecht. heeft er iemand ervaring mee?? kan je er een beetje op lichtrijden??? op mijn paard zit je namelijk niet echt lekker door! en zou het een beetje passen op een tuiger? ze is vrij breed. dus vandaar. voor mijn dressuurzadel heb ik maat 18 inch. ben benieuwd naar jullie reacties.
o'ja ik wil volgend jaar endurance wedstrijden gaan rijden met m'n tuigertje, en endurance ruiters schijnen ook veel met zo'n zadel te rijden... wie verteld zijn ervaringen aan mij....???

alvast bedankt gracia OK dan!

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!


Arabsrulezz
Berichten: 1248
Geregistreerd: 30-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 18:46

Ik ken iemand die een Australian op haar tuiger heeft liggen(hij is ook vrij breed).Ik heb er ook eens op gereden,was goed te doen hoor!

Wanestha RIP !!

Ann

Berichten: 13239
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 19:36

Als je endurance wilt gaan rijden zijn deze zadels wel zwaar, net als een westernzadel, het kan wel maar misschien heb je meer aan een lichter endurancezadel, op www.goedhard.nl vind je diverse endurancezadels Lachen

Gillian

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 20:24

Ik rijd lange afstanden met een 100% gelder. (kun je toch wel tuiger noemen) Ik gebruik daarbij een malibaud zadel, dat is een lichtgewicht zadel gebaseerd op de zuid franse herderszadels. Ik ben daar erg tevreden over. Kijk maar eens op www.koningspaard.nl

Bejaarde bokkers weten meer


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fokfanaat en 78 bezoekers