Kan je bilkoorden los eraanzetten/kopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Kan je bilkoorden los eraanzetten/kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 17:59

Ik zit er aan te denken om mn deken te laten verbouwen Tong uitsteken ...aan de voorkant zit ie vast met een zielig touwtje, wil ik dus gespen aan laten zetten en er zit maar een deken singel aan.
Ook zitten er geen bilkoorden aan, kan je die los kopen of zit dat vastgenaaid aan een deken?

Wie kan me daar antwoord op geven?


Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 18:01

Bilkoorden kun je gewoon los kopen. Je moet alleen wel ringetjes aan je deken hebben om ze aan vast te maken.

Nulla tenaci invia est via

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 18:04

Ik heb mijn bilkoorden bij Divoza gehaald. Waren toen f10 dus zal nu wel € 10 zijn Geld, geld!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 18:06

Margreet schreef:
Bilkoorden kun je gewoon los kopen. Je moet alleen wel ringetjes aan je deken hebben om ze aan vast te maken.


Ik heb geen ringetjes maar die zou ik er dus aan kunnen laten zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 18:20

Chiqa"]
[quote="Margreet schreef:
Bilkoorden kun je gewoon los kopen. Je moet alleen wel ringetjes aan je deken hebben om ze aan vast te maken.


Ik heb geen ringetjes maar die zou ik er dus aan kunnen laten zetten.
[/quote]

Inderdaad! En om het nog voordeliger te maken... Je kunt ook 4 kleine musketonnetjes kopen en een los touw (ik zou wel kiezen voor een zacht materiaal). Even knutselen, maar dan heb je wel een paar voordelige bilkoorden.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 18:22

Voor de bilkoorden zou je idd even 4 ringetjes ergens vandaan moeten toveren en die op de deken zetten en dan nog 2 bilkoorden zelf maken of kopen!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 18:32

Er bestaan trouwens ook elastische bilkoorden, die vind ik zelf wel fijn. Misschien iets om over na te denken als je ze toch gaat kopen. Zijn niet zo duur hoor.

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 18:56

Margreet schreef:
Er bestaan trouwens ook elastische bilkoorden, die vind ik zelf wel fijn. Misschien iets om over na te denken als je ze toch gaat kopen. Zijn niet zo duur hoor.

Wat is het verscil dan met gewone bilkoorden? Dat je ze strakker kan vastzetten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 18:59

Ik vind het wel een voordeel dat er aardig wat rek in zit. Mocht een paard er met een been in terecht komen dan rekken ze goed mee en heb je minder kans dat er iets beschadigd. Het is niet de bedoeling dat je die elastische bilkoorden helemaal strak zet trouwens...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 19:03

CCCCorine schreef:
Ik vind het wel een voordeel dat er aardig wat rek in zit. Mocht een paard er met een been in terecht komen dan rekken ze goed mee en heb je minder kans dat er iets beschadigd. Het is niet de bedoeling dat je die elastische bilkoorden helemaal strak zet trouwens...

Ik kan ze natuurlijk ook zelf maken net wat je zegt, van een soort elastiek, he bedankt voor jullie tips alleen nu even kijken waar ik die dingen moet bevestigen, beetje afkijken hoe dat bij een dek zit en meten.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 19:28

Inderdaad wat Corine zegt. Ook als ze gelegen hebben en een beetje spartelen bij het opstaan, dan is het wel comfortabel als het wat meegeeft. Bilkoorden horen niet strak "aangesingeld" te worden.

Nulla tenaci invia est via

Jet

Berichten: 11977
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 23:09

Ik zou wel even bij een deken met bilkoorden kijken waar je die ringetjes moet vastnaaien. Ik denk ook dat het wel een zwakkere plek in je dek wordt en op die plekken zal het dek niet meer helemaal waterdicht zijn. Je moet die ringetjes ook wel heel goed vastzetten anders heeft je paardje ze zo weer los.
Zoals ik het zo hoor, lijkt een ander dek met kruissingels met een goede voorsluiting mij een simpeler oplossing, maar ja, daar moet je dan wel geld voor hebben. Succes met naaien in elk geval.

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 23:30


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 13:55

Ik zal eens informeren als ik het laat doen wat het dan kost, het is een vrij ou dek en helemaal 100 %waterdicht is ie niet, wel voor een buitje hoor maar niet de hele dag regen, dus is het mss verstandig om een nieuw winterdek te kopen of een dunnen waterdichte deken voor erover heen, het laatste zie ik meer zitten want die kan je ook in het vroege en late najaar nog dragen.

KazimirOrryS

Berichten: 1056
Geregistreerd: 15-09-03
Woonplaats: Niftrik, bij Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 14:11

Jet schreef:
Zoals ik het zo hoor, lijkt een ander dek met kruissingels met een goede voorsluiting mij een simpeler oplossing, maar ja, daar moet je dan wel geld voor hebben. Succes met naaien in elk geval.


Lijkt mij ook dat je beter een nieuw goed dek koopt waar je nog heel lang mee kunt doen dan zelf van alles in elkaar knutselen en waarschijnlijk niet lang mee kunt doen! Maar kijk je moet het natuurlijk zelf weten ik weet ook niet hoe jou dek eruit ziet ofzo dus.... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 21:25

Ik zal eens kijken wat een nieuw dek van die kwaliteit kost tov het laten maken, anders kan ik het zelf eventueel ook wel naaien weet alleen niet presies hoe en wat, ik kijk wel.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, OmgiliBot en 70 bezoekers

cron