Een ongelukje...echte Jack-Frutsels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Een ongelukje...echte Jack-Frutsels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-03 19:51

Onze Jack was loops. Ik had haar eigenlijk willen laten helpen maar dat is er bij in geschoten. Wij wonen redelijk achteraf en op de boerderijen om ons heen wonen alleen maar "geholpen" kerels. Toch krijgt onze Snoop babies van een kruising van mijn zwager, die onverwacht langs kwam en zijn hondje mee nam.
Het hondje is 2x zo groot als onze Snoop en hij heeft zwart langharig haar. Een hele rustige hond. Het wordt dus echt spannend rond 20 november.....
Wie weet misschien iemand die een hondje zoekt.
Het is vereist dat het beestje een goed tehuis krijgt!!!
De moeder is opgegroeid tussen de paarden, en vader heeft met paarden ook geen moeite.

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 19:53

haha ben benieuwd wat eruit komt!! ahaha een zwart langharig jack russeltje Tong uitsteken weet helaas niemand die nog een hond wil!

Ineke2

Berichten: 33114
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 20:06

Haha ojee...spannend ze worden rond mijn verjaardag geboren (19 november)
Hopelijk gaat alles goed.

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 22:54

nou daar zal wel wat moois uitkomen een jacky met lang haar leuk gefelicitreerd

Jet

Berichten: 11994
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 00:01

Let je wel heel goed op haar? De hond die mijn zus vroeger had, was ook gedekt door een twee keer zo grote hond. Zij wist het niet, maar ik kwam er eens na een tijdje en vroeg of ze zwanger was, want ik vond haar zii typisch dik geworden. Zij zag haar iedere dag en het was haar niet opgevallen. Maar een week later kreeg ze dikke tepels. Nog wat later was ze heel onrustig en bleek dat de jongen al afgestorven waren. Ze waren te groot voor haar en konden dus nooit gewoon geboren worden. Haar baarmoeder is uiteindelijk verwijderd, met een stukje van haar blaas. Ze heeft nog wel een paar jaar geleefd, maar heeft wel sinds die tijd druppels urine verloren, zodat er veel dweilwerk aan te pas kwam. Ze was best vrolijk en levenslustig, maar na een paar jaar werd dat druppelen erger en is ze toch ingeslapen.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-03 00:37

Jet schreef:
Let je wel heel goed op haar? De hond die mijn zus vroeger had, was ook gedekt door een twee keer zo grote hond. Zij wist het niet, maar ik kwam er eens na een tijdje en vroeg of ze zwanger was, want ik vond haar zii typisch dik geworden. Zij zag haar iedere dag en het was haar niet opgevallen. Maar een week later kreeg ze dikke tepels. Nog wat later was ze heel onrustig en bleek dat de jongen al afgestorven waren. Ze waren te groot voor haar en konden dus nooit gewoon geboren worden. Haar baarmoeder is uiteindelijk verwijderd, met een stukje van haar blaas. Ze heeft nog wel een paar jaar geleefd, maar heeft wel sinds die tijd druppels urine verloren, zodat er veel dweilwerk aan te pas kwam. Ze was best vrolijk en levenslustig, maar na een paar jaar werd dat druppelen erger en is ze toch ingeslapen.


Ja, ik ben met haar bij de dierenarts. Niet speciaal hoor, maar ik wilde eigenlijk helemaal geen puppy's. Ik heb daar ook helemaal geen ervaring en zoek steun bij de dierenarts en bij onze Berner-fokster. Overigens is de dierenarts op de hoogte van de vader. Volgens hem was het geen probleem en dus ook geen reden om me zorgen te maken.
Maar ik zal na jouw verhaal extra opletten en waakzaam zijn. De vader is overigens een heel tenger hondje. In ieder geval bedankt voor je verhaal.
Deze week ga ik weer voor een echo en zal hem dit verhaal vertellen.

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 01:08

Niet l*llig bedoelt hoor, maar je wist dus dat ze gedekt was en had er ook voor kunnen kiezen om op dag 3+5 na de ongeplande dekking je teefje "morning-after" te laten spuiten, of haar alsnog kunnen laten castreren als je daar te laat voor was. Niet prettig, maar een stuk minder risico als wat je hondje nu loopt. Ga in vredesnaam niet uit van dat bakerpraatje dat een hond "draagt naar vermogen", er gaan wel degelijk heel vaak dingen goed mis tijdens dracht of bevalling als er zoveel verschil in grootte zit tussen teef en reu, dat nog buiten het feit dat de asiels al vol zitten met ongelukjes-honden.
Ik hoop dat het goed gaat, en -heel dubbel- moet je haast hopen dat meer dan 3 pups te zien zijn op de echo, dat maakt het risico alweer minder groot.
Mocht je nog specifieke vragen hebben over dracht, geboorte en grootbrengen mag je me altijd PBen.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 08:33

Ik heb ook een hond van een hele kleine kruising hond (25-30cm) en als vader een Flat Coated Retriever (55cm). De kleine hond kreeg 7 pups, waarvan 1 doodgeboren, maar ze zijn allemaal als mooie honden uit gegroeid.
Helaas zoeken wij nu geen hond. Succes ermee!

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 09:29

wij hadden een kruising tussen een Poedel en een bouvier Lachen

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-03 09:45

Karina schreef:
Niet l*llig bedoelt hoor, maar je wist dus dat ze gedekt was en had er ook voor kunnen kiezen om op dag 3+5 na de ongeplande dekking je teefje "morning-after" te laten spuiten, of haar alsnog kunnen laten castreren als je daar te laat voor was. Niet prettig, maar een stuk minder risico als wat je hondje nu loopt. Ga in vredesnaam niet uit van dat bakerpraatje dat een hond "draagt naar vermogen", er gaan wel degelijk heel vaak dingen goed mis tijdens dracht of bevalling als er zoveel verschil in grootte zit tussen teef en reu, dat nog buiten het feit dat de asiels al vol zitten met ongelukjes-honden.
Ik hoop dat het goed gaat, en -heel dubbel- moet je haast hopen dat meer dan 3 pups te zien zijn op de echo, dat maakt het risico alweer minder groot.
Mocht je nog specifieke vragen hebben over dracht, geboorte en grootbrengen mag je me altijd PBen.


Zoals jij het nu schetst was het niet helemaal. Ze was namelijk erg lelijk tegen dat hondje, dus voor ons was het niet direct duidelijk dat ze toen gedekt zou zijn. Pas weken later viel ons wat op aan haar gedrag, ze werd erg lief. De vorige keer was ze ook schijnzwanger geweest, maar met in mijn achterhoofd het bezoek van mijn zwager, ben ik naar de dierenarts gegaan voor een echo en mogelijk weghalen van. Maar eerst twijfelde ze en moest ik de volgende week weer komen. Toen pas was het echt duidelijk, dat was de vierde week en zit er niets anders meer op dan ze geboren laten worden. En natuurlijk gaan we daar nu voor. Er zitten er in ieder geval 5 in. Dus mensen weet je iemand die een leuk hondje wil, die met liefde tussen mensen is opgegroeid met honden, poezen, paarden en kippen...denk dan even aan onze Jack-Frutsels.