Staan er bij jullie nog paarden buiten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 12:22

Isolda en Berber staan ook nog 24/7 buiten. Ik kan door de weeks toch niet rijden, dus ze mogen hun wintervachtjes lekker laten groeien.
Isolda heeft nu wel een regendeken, maar die wil ik (nog) niet hele dagen ophebben. Ze moet eerst maar lang haar kweken.

Udinde is ook gewoon buiten en die staat ook nog eens vol op de vlakte. Wel wat duintjes om droog te liggen en beschutting te zoeken, maar die heeft het ECHT niet koud. Dat valt nu toch echt wel wat mee hoor!

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 12:44

Genderose, Wodka en Union staat 24/7 buiten. Een keertje snachts binnen geweest, was niet zo heel erg succes.

Otto staat de hele tijd binnen, overdag een uurtje of twee in de bak naast het rijden.

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 13:08

Jaaa, Jessie staat ook nog buiten, overdag, maar als ik heb gereden moettie op stal ( altijd weleind van de middag) en dan mag tie dr s ochtends weer uit

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 13:19

Mijn paardje staat ook van 10 tot 7 iedere dag buiten. Waarschijnlijk mag het de hele winter door. 6 weken ene wei, 6 weken andere wei....

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 13:24

Al onze jonge paarden staan nog ingeschaard in de wei, komen begin november wel naar huis.

Gespeende veulens lopen overdag thuis.

De fokmerries lopen 24/7, heel het jaar/winter buiten Lachen Heel de winter koude schotel Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 13:30

Anneke schreef:
Toch denk ik wel eens dat ik de enige ben die een aantal paarden 24/7 buiten heb staan. Zonder stal dus.

Of niet?


Nee hoor mijn paard staat ook nog buiten, in Callantsoog onde rde duinen, ken het schulldgevoel wel, mijn merrie heeft zelf ook geen dek op!
Alleen heb ik er gister een dek opgedaan ivm. de weersvoorspellingen, maar het gaat allemaal nog steeds goed!
Ik heb een arabier.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 13:33

ijn buurman heeft alles 24/7 buiten staan veulens, jaarlingen paarden en pony's maakt niet uit.
Ik heb alles 's nachts binnen staan omdat ik niet de mogelijk heb om op het land te voeren en er bij mij geen gras staat.
Anders liet ik het jonge grut ook lekker buiten.
Lodewijk heeft voor zijn 3de jaar nooit een stal gezien.
Zolang ze droog kunnen staan en uit de wind kunnen staan met een schuilstal of bomen/struiken kunnen ze makkelijk buiten blijven zeker de jonge paarden.
Met deken, mits ze waterdicht zijn, moet het helemaal goed gaan

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 13:34

Van 9 tot half 5 staan ze buiten. Mogen sinds een paar dagen niet meer op de weilanden, dus staat in groepjes van 3 of 4 op de paddocks. Echt een leuk gezicht als ze allemaal aan het dollen zijn Lachen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 13:36

bij ons staan alleen de jaarlinghengsten nog buiten. maar die hebben wel een grote ruime loopstal tot hun beschikking

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 14:02

beautyfull_mickey"]
[quote="Agossie schreef:
Ik heb een KWPN-ner die zonder deken de hele dag buiten staat! Heel veel mensen verklaren mij voor gek


ik snap niet waarom een kwpn-er niet zonder deken zou kunnen en je voor gek verklaard word?
een kwpn-er is niets meer dan een gewoon paard.
[/quote]
Dat weet jij en dat weet ik, maar geloof mij, er zijn zat mensen die mij zeggen dat ik gek ben om een kwpn-ner nu nog buiten te hebben zonder deken... Beest is nu hardstikke gelukkig, waarom zou ik het niet doen? hi hi!

promise
Berichten: 6
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 14:12

bij mij staan ze soms de hele dag en nacht buiten.
maar wel met een winterdeken op hoor, ik voer ze wel bij.
maar als het regent doe ik ze naar binnen.

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 15:55

mijn paard mag alleen overdag naar buiten. maar dan alleen als de staleigenaar het niet te koud vind. als het aan mij lag zpu ze lekker iedere dag avn acht tot zes ofzo op het land staan. maar het land begint bij ons ook erg slecht te worden. Verdrietig het gras is gewoon op. beetje jammer!!!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 15:59

De veulens bij ons op stal staan nog buiten (incl Wadhnu dus) net als de jonge merries, twee fokmerries en onze ouwe trouwe Trammelant. Een wintervacht waar je U tegen zegt, en ze maken het prima.

Finesse

Berichten: 533
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 16:50

Die van ons staan overdag gewoon buiten. Mijn pony moet zoveel mogelijk buiten ivm spat, verder hebben we nog een jaarling en 2 shetties dus die gaan dan gezellig mee. Hoe meer buiten, hoe fijner het voor ze is! De pony van mijn zusje staat er ook gewoon bij, maar wel met deken op (wordt wedstrijd mee gereden). Ze staan altijd te springen om naar buiten te gaan Lachen

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 17:01

Onze paardjes staan altijd buiten... wat voor weer het ook is Haha! Ze hebben wel een mooie schuilstal, dus als het echt stormt kunnen ze altijd schuilen. Maar over het algemeen kunnen ze met die dikke wintervacht makkelijk overleven met dit weer OK dan!

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 17:05

Waar Dennis nu op stal staat staat ook alles 24/7 buiten. Dat zijn 2 shetlanders(Dennis en een merrie) en een Dartmoor jaarling. Ze lijken het ook allemaal niet koud te hebben dus voel me ook niet schuldig.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 17:16

De mijne loopt ook nog steeds dag en nacht buiten. De stallen zijn ook in aanbouw. Vanaf 1 november (dan zijn ze af als het goed is Knipoog ) gaan ze de nacht wel naar binnen maar overdag staan ze gewoon buiten. Alleen met heel erg slecht weer worden ze binnen gezet. Er lopen nog 6 pony's bij haar op de wei, waarvan 5 met deken. Alleen zij en een shetje staan zonder.
Word ze hard van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 17:50

Bij ons staan de paarden overdag een paar uurtjes buiten, met een winterdeken op. Daarna gaan ze weer naar hun boxen. Als het echt p*kkeweer is dan gaan ze in kleine groepjes in de binnenbak, die is 20m bij 70m. Dat is ook goed te doen.

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 19:42

Als ze een lekker vachtje hebben, waarom dan niet Knipoog

Die van mij staan ook gewoon buiten, maar dat zijn shets en die hebben alweer een behoorlijk dik vachtje, alhoewel het nog niet op zijn wolligst is Haha!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 19:44

die van mij staan ook dag en nacht buiten

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 19:48

Agossie"]
[quote="beautyfull_mickey"][quote="Agossie schreef:
Ik heb een KWPN-ner die zonder deken de hele dag buiten staat! Heel veel mensen verklaren mij voor gek


ik snap niet waarom een kwpn-er niet zonder deken zou kunnen en je voor gek verklaard word?
een kwpn-er is niets meer dan een gewoon paard.
[/quote]
Dat weet jij en dat weet ik, maar geloof mij, er zijn zat mensen die mij zeggen dat ik gek ben om een kwpn-ner nu nog buiten te hebben zonder deken... Beest is nu hardstikke gelukkig, waarom zou ik het niet doen? hi hi!
[/quote]
haha ja dat klopt Haha!
is net zoals sommige zeggen dat een arabier niet zonder deken kan.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 19:49

Ja hoor! De jonge paarden (veulens t/m enters) sowieso totdat het land te nat is! DAt het nat is is eigenlijk de enige reden waarom wij de paarden binnen doen. Volgende week komen Tos en Syta 's nachts binnen omdat ik die intensief train. Tos moet 3/4 x per week gereden worden en Syta vaker. De oude fokmerries blijven gewoon buiten totdat het te nat is......

Ze hebben wel winterhaartjes en Tos en Syt wel een dikke deken, ik hoor ze niet klagen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 19:50

Mijn veulen staat gewoon nog buiten, word wel bijgevoerd met brok en kuil, maar zolang het niet te nat word kan hij rustig buiten blijven.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 19:50

bij ons ook, alles staat lekker buiten, ze kunnen schuilen , maar no way dat ze daarin gaan staan
twee staan er binnen, mijn nieuwe paard en de net gecastreerde ruin.

wickedjazzJarig

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 19:53

Jamey staat eigelijk alweer een week of vier op stal. Dit omdat het hier in Zaanstad erg drassig is, en na een regenbuitje zakken de paarden al ver weg. Ik ben er zelf ook niet zo heel blij mee dat ze niet echt de hele dag naar buiten kan, want ze heeft het gewoon nodig. Maarja, wat niet kan kan niet. Alle paarden zijn overigens nu naar binnen bij ons. In de winter mogen ze namelijk niet op het weiland. En ze staat ook niet in de bak ofzo want ze heeft mok en de bakken zijn zeiknat.

Tsja, het het liever ook anders gewild maarja...