Vraag over de Rambo Rhino deken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Vraag over de Rambo Rhino deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-03 09:30

Ik heb een tijdje geleden een blauw/rood/groen geblokte Rambo Rhino van een bokker overgenomen.
Lekker naar de stomerij gebracht (kreeg hem trouwens nog niet schoon terug na 3 weken Boos! )
Maar goed, de deken moet als het goed is 300 gram zijn
Hij sluit heel mooi aan! zit erg netjes bij joy..maar..
Ze heeft nu een HH highliner 300gr met loopsplitten opliggen
deze deken ligt niet heel erg mooi,(sluit niet erg mooi aan aan de voorkant) maar schuurt niet!

Deze rambo heeft geen loopslitten, geen bilkoorden, geen schoftbontje, en geen anti-schuur voering op de borst. gewoon een katoenen voering zeg maar

Moet ik het gewoon maar uitproberen?
Als het echt koud word wil ik deze rambo onder haar HH leggen.
Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met deze deken
Laatst bijgewerkt door marloes-joy op 24-10-03 09:45, in het totaal 1 keer bewerkt


marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-03 09:35

ik hoop dat kleintje het niet erg vind, maar dit is dezelfde deken
(ik heb haar al eens gevraagd hoe de deken haar bevallen was, maar ze kon het zich niet meer zo goed herinneren)
Afbeelding

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 09:38

Wat is nu je vraag precies?
Of je deze deken moet uitproberen? Dat lijkt me logisch Haha!

Ik kan je wel vast vertellen dat Rambo's veel mooier blijven liggen dan welke deken dan ook, ik heb me vorig jaar laten verleiden om toch weer een keer een Harry's Horse regendeken aan te schaffen. Hier op Bokt was/is iedereen er zo vol van.
Nou, na vorig jaar een klein seizoen gebruikt te zijn ligt hij er nu sinds 2 weken weer op en hij begint al met scheeftrekken, ondanks de bilriemen en loopsplitten. Het model raakt er ook steeds meer uit, en het is zowiezo een zwaar lel.
Met de Rambo's hebben ze daar nooit geen last van, en inderdaad, gewoon met alleen een koordje achterlangs tegen het opwaaien.
Geen poespas, maar gewoon doen waar een deken voor bedoeld is; het paard warm houden met zo weinig mogelijk belemmeringen.
Zeker bij dekens geldt toch: Minder is meer. Party!!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 09:40

Ik zou het gewoon eens proberen. Ik heb ook een Rambo zonder bilkoorden, loopsplitten en schoftbontje. Flair staat er de hele dag mee in het land zonder dat hij een cm verschuift en ik heb zelfs geen haartje in verkeerde richting zien staan terwijl ik dat met andere dekens wel heb.

28-09-2007
Nothing compares too you...

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 09:41

ja éen meisje wat ik ken die had ook zo'n deken wat niet goed bevalde an rambo,hij ging voren dus schuren en zat best strak omdat er geen loopsplitten inzatten.

mijn harry's horse ga ik ook bijna allemaal weg doen,ze liggen ook voor geen meter bij mijn paard.

wij gaan nu voor de winter nog een of twee bucas dekens erbij kopen,ik hoor daar alleen goede verhalen over,dus ik ben benieuwd.

maar trouwens je hebt ook andere rambo dekens met wel loopsplitten en al die dingen,en die zouden ook goed bevallen.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-03 09:43

Ik ben gewoon bang voor kale plekken, maar ik moet het natuurlijk gewoon proberen Lachen
Ik ben erg benieuwd naar jullie mening en ervaringen over deze deken.
Kan ik deze deken eventueel (als het echt koud word) als onderdeken gebruiken?
Flair en sjuimpje, bedankt voor jullie antwoord!

mijn HH regendeken schuurt trouwens ook niet. Knipoog

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 09:47

Marloes je zult je gaan verbazen; deze deken ligt goed, glijdt niet scheef, blijvend warme kwaliteit, en ondanks dat je denkt dat er te weinig luxe aan zit (bilriemen, loopsplitten) is dit een van de beste dekens die je je paard kunt gunnen.
Het kan idd zijn dat de borst wat schuurplekken gaat krijgen van die katoenen voering. Maar dat krijgen paarden bij HHdekens ook wel. De nieuwere dekens van Rambo/Rhino hebben wel de gladde voering, maar goed, die heb je niet gekocht. Prima deken verder, ga je nog jaren lang plezier van hebben. Wat je ook betaald hebt; hij is het vast dubbel en dwars waard

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-03 09:51

ik heb de deken voor een leuk prijsje kunnen overnemen.
Vorig jaar had mijn paard behoorlijke schuurplekken, dit jaar was ik er op tijd bij en heb een andere deken opgelegd (die dus niet schuurt!)
en ben nu bang om hem te verwisselen.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 09:59

Nou, mocht zo'n deken je niet bevallen, dan kan je hem altijd nog doorverkopen. Waardevaste dekens, dus je verliest er nooit echt veel mee.
Die met die glans-stofjes-voering, die geven geen schuurplekken. maar [naam verwijderd] had bijv wel schuurplekken bij de katoenen voering, [naam verwijderd] weer niet.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-03 10:07

Die nieuwe Anky staldeken lijkt mij helemaal geweldig! zit weer wel veel poespas aan.
Maar over deze dekens hoor je heel weinig. Mocht de deze rambo toch niet naar mijn zin zijn wil ik toch opzoek naar wat anders Lachenhetzij een nieuwe rambo, of een nieuwe anky


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction en 113 bezoekers