Casus pony scheren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Casus pony scheren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-08 17:22

Even een heel specifieke situatie;

Mijn verzorghaf Ascot zweet snel. Dit ligt niet aan conditie, voer of whatever; hij zweet gewoon snel. Daarnaast heeft hij een dikke wintervacht. Ascot staat in een inloopstal, kan dus vrij naar buiten en binnen. Om zijn vacht wat korter te houden heeft hij een winterdeken met halsstuk op, deze is goed dik en waterdicht.

Het probleem;
Ascot is dus snel bezweet met een beetje rijden, en droogt niet meer! De winterdeken heeft aan de binnenkant een stof die geen vocht op neemt, en de zweetdeken een hele nacht op laten liggen is ook geen optie. Ik wrijf hem al droog met een badhanddoek, de zweeetdeken gaat tijdelijk op en dan toch maar weer de winterdeken, maar hij blijft dus tot in de nacht nat. Ok, niet drijfnat, maar ook niet droog. Geen ideale situatie, zekers niet als het straks gaat vriezen... Daarom overweeg ik zijn vacht te gaan kortwieken, in de hoop dat hij dan minder lang nat zal blijven.

Mijn vraag;
Zijn er mensen die een buitenpony met deken scheren? Zo ja scheren jullie het hele lijf, of alleen onderkant hals en buik, of....? Wat zijn de voordelen en nadelen?

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Casus pony scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 17:27

ik zou persoonlijk hem niet helemaal scheren maar bijvoorbeeld een jachtmodel nemen en de benen ook niet scheren.
Je scheert dan alleen de zwaar bezweette plekken en hij houdt toch een deel natuurlijke bescherming

Anoniem

Re: Casus pony scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:13

VSW --> SV.

Wesco

Berichten: 5066
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Re: Casus pony scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:15

caroline78 schreef:
ik zou persoonlijk hem niet helemaal scheren maar bijvoorbeeld een jachtmodel nemen en de benen ook niet scheren.
Je scheert dan alleen de zwaar bezweette plekken en hij houdt toch een deel natuurlijke bescherming

Dit zou ik ook doen.