paard wat hapt

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

taverno

paard wat hapt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-03 14:06

Ik heb een jonge tuigpaardruin van 3 en half jaar die nog heel speels overkomt.
Het probleem is dat hij overal in hapt. Alles wat je tegen komt daar hapt hij in.
Als je touwtje aanklipt hapt hij in je handen,met het halster omdoen hapt hij in het halster, In de stalgang hapt hij in alles wat aan de boxdeuren hangt.
Ik heb van alles geprobeerd om hem het af te leren.Hij krijgt geen etenswaar uit de hand.Ik ben boos geweest,vriendelijk, heb het genegeerd
Heeft iemand nog een goede tip?Hij komt iedere dag buiten en staat dan in een groepje met andere ruinen.

Michelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 09:42

Aller eerst zou ik hem een ongenadige knal voor zijn kop geven wanneer hij in mijn hande hapte!! en dit consequent blijven doen. verder zou ik zo niet weten wat je aan het happen in ander dingen kan doen.... je bent er namelijk niet altijd bij.... is het niet een soort verveling???? zorg dan voor wat te spelen in zijn stal... zo'n appel ofzo.

Agossie
Moderator HAW, MA, MHK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 09:47

Laat hem eens in iets happen wat heeeeeeeel vies is! Citroen ofzo... Misschien werkt dat. Mijn paard hapte vroeger ook heel erg, maar dat was omdat ze te pas en te onpas tegen haar hoofd geslagen was (op een wrede manier, terwijl het totaaaaaal niet nodig was). Ik heb het haar afgeleerd door het volledig te negeren en sla haar NOOIT tegen het hoofd. Maar dat was een hele andere situ. Misschien is het inderdaad verveling of uitproberen... Weet het ook niet...

"Wrede mensen noemen we beesten, maar we kunnen beter wrede beesten mensen noemen."
BelleTibbe Fotografie: http://www.belletibbe.com en ook BelleTibbe.nl Online Secretariële Services

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie