Lange manen, verzorging?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Re: Lange manen, verzorging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 21:53

ja doorheen raggen nee helaas
ik kom er bij zoe met harde borstel helaas niet meer doorheen.
heeft van die dredsmanen

Chezshir77
Berichten: 2607
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Lange manen, verzorging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 22:17

Mijn pony heeft ook een ontzettend dikke voorpluk en manen. Ik kam ze elke dag uit met een gewone mensenborstel. Ik doe 1 keer per week zijn hele vacht, manen en staart inspuiten met manenspray (oranje flessen). Ik doe nooit vlechtjes in want dan krijgt hij krullen en dat vind ik niet mooi. Vind het stoer staan in zijn geval. Misschien dat ik van de zomer toch iets in doe als het echt superheet wordt, maar bij voorkeur niet.

loveu_p

Berichten: 267
Geregistreerd: 08-05-12

Re: Lange manen, verzorging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 20:17

Ik kam ze met een harde borstel door, en af en toe alle klitten er met je vingers uit halen, en gewoon een beetje antiklit spray gebruiken :)

Britt_S

Berichten: 1887
Geregistreerd: 14-06-10
Woonplaats: Goirle

Re: Lange manen, verzorging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 12:47

mijn pony heeft ondertussen ook al aardig lange manen. ze staat 24/7 op de wei dus die raken dan nog wel eens door de frut. ik haal de klitten er voorzichtig uit en borstel ze door met een harde borstel, daarna doe ik ze in 5 tot 6 vlechten en die blijven zo gerust een paar weken zitten. en dan een x een dag los en dan doe je alles weer opnieuw ;)

loempia93
Berichten: 489
Geregistreerd: 27-09-10
Woonplaats: Limburg

Re: Lange manen, verzorging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 19:19

Ik heb een fries met redelijk korte manen.
Ik doe 3 tot 7 dagen een vlecht en dan 3 tot 7 dagen los, als het veel waait doe ik ze zowiezo in een vlecht. Heb gelezen dat ze op deze manier het snelste groeien.
Verder gebruik ik equishine als dat nodig is. Als ik dit erin doe kam ik ze wel dagelijks door, zo houd je het langste resultaat.