mensen in jouw bak laten rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 21:25

bij ons rijd JamieD in de bak.Is heel gezellig hoor.je kunt ook van paard verwisselen en je kunt veel van elkaar leren! Lachen

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 21:27

ja en slopen

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 21:33

Ik zou het niet doen.
Dan laat hun paard iets vallen, maar laten ze het lekker liggen.
Dan nodigen ze vrienden of nemen hun kinderen mee, lopen die daar gezellig rond en kijken eens in je stallen ofzo..
En over die afspraken, dan bellen ze je de hele tijd en word je beu.. Dan gaan ze misschien eens willen springen en gebruiken natuurlijk jouw springmateriaal ofzo..

Conclusie: ik zou alleen je overbuurvrouw laten rijden..

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 22:56

Wat jullie niet mee laten tellen is, dat Kim nieuw is in dat dorp, en dat ze op deze manier ook goodwill kan kweken... De mensen zullen je waarschijnlijk wel dankbaar zijn, ookal zijn er allerlei regeltjes aan verbonden zoals beschikbare tijden, ge- en verboden wat betreft gebruik accomodatie en toegang overig terrein.
De beschikbare ruimte kun je altijd nog verminderen...
Ik zou er wel een vergoeding voor vragen en een vorm van inschrijfsysteem handhaven...
Bij veelvoudig niet nakomen van afspraken kan je het altijd stopzetten nadat je de mensen gewaarschuwd hebt. Zo ligt de verantwoordelijkheid voor elkaar bij hun. Ik zou iemand er wel degelijk op aanspreken als diegene zich niet aan de regels houd, als dat kan betekenen dat ik daardoor ook een probleem zou krijgen en niet meer binnen zou kunnen rijden omdat zij het verpesten... Sociale controle krijg je dan!

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 23:14

ik zou gewoon goeie afspraken maken.
op papier zetten wie je in je bak wil hebben geen mensen dus die je er echt niet wil hebben.
verder de tijden beschikbaar stellen die jij kwijt wil en een goed bedrag.
van te voren zegge dat ze zelf alles moeten opruimen en als ze dat niet doen is het gauw over.

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 23:14

ik betaal 167 euro!!!!!!!!! per maand!!!!!!!! erg he! mar ja is niets anders

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 23:27

joyce B"]
Wat jullie niet mee laten tellen is, dat Kim nieuw is in dat dorp, en dat ze op deze manier ook goodwill kan kweken... De mensen zullen je waarschijnlijk wel dankbaar zijn, ookal zijn er allerlei regeltjes aan verbonden zoals beschikbare tijden, ge- en verboden wat betreft gebruik accomodatie en toegang overig terrein.
De beschikbare ruimte kun je altijd nog verminderen...
Ik zou er wel een vergoeding voor vragen en een vorm van inschrijfsysteem handhaven...
Bij veelvoudig niet nakomen van afspraken kan je het altijd stopzetten nadat je de mensen gewaarschuwd hebt. Zo ligt de verantwoordelijkheid voor elkaar bij hun. Ik zou iemand er wel degelijk op aanspreken als diegene zich niet aan de regels houd, als dat kan betekenen dat ik daardoor ook een probleem zou krijgen en niet meer binnen zou kunnen rijden omdat zij het verpesten... Sociale controle krijg je dan!
[/quote]

Daar heeft Joyce wel een goed punt !!
Je kan er idd veel goodwill mee kweken ! Ik zou er op zich geen ruchtbaarheid aan geven, als er iemand komt vragen, kan je ja zeggen, maar ik zou bijv. geen advertentie bij de supermarkt voor op gaan hangen.
Ik weet niet in hoeverre jij altijd alleen bent op het terrein ? Ik ben bijv. iemand, die het niet erg vind om alleen te zijn, maar die het ook wel gezellig vind als er een aantal uren per dag, nog andere mensen aanwezig zijn Knipoog . Voor mij zou het dus wel een fijne oplossing zijn, als er voor een bepaalde tijd per dag, nog andere mensen op het erf rond lopen.

[quote="dimmelim schreef:
Ik betaalde ook 5 euro per uur met de verplichting mest te scheppen na gebruik.
Als je het wilt doen:
Vraag dan een niet te laag bedrag, per keer of per maand
Stel een limiet aan het aantal gebruikers, (bijvoorbeeld max 2 per uur en/of maximaal 6 mensen totaal, daarna wachtlijst)
Stel regels op mbt schoonhouden, gedrag op stal, toeschouwers, wat je nog meer wilt en geef deze bij de eerste keer gebruik.
Laten intekenen, niet afmelden = toch betalen.
Zorgen dat jijzelf maximaal aan bod komt (laat ze desnoods alleen rijden als jij echt niet kunt)


Ik ga voor de oplossing van Dimmelin ! Niet al te veel mensen, troep opruimen enz.
Ik zou de regels schriftelijk vastleggen en degene die bij jou willen komen, dit laten ontertekenen Lachen .

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 21:57

Als je bij ons op de manege in de (binnen)bak wilt rijden en je staat er niet in pension, dan kost dat 5 euro. En als je hem af wilt huren voor bijvoorbeeld privéles, dan kost het 10 euro, maar dan heb je wel de bak voor je alleen.
Pensionklanten betalen 5 euro om de bak af te huren voor privéles.
Ik zou het zeker niet voor niets doen, zoals je al zei, je hebt er zelf ook kosten aan.
Zorg voor een paar duidelijke regels en hang bijvoorbeeld een bord bij je ingang, waarop je tijden aangeeft die beschikbaar zijn voor ruiters. Met bijvoorbeeld een maximum van 2 ruiters tegelijk en dat je bak niet langer dan bijvoorbeeld 3 uur bezet is, dat lijkt me erg redelijk.
Tenslotte is het jouw bak en moet jij er zelf wel goed plezier van kunnen hebben.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 22:29

joyce B schreef:
Wat jullie niet mee laten tellen is, dat Kim nieuw is in dat dorp, en dat ze op deze manier ook goodwill kan kweken...


Daar zat ik ook al aan te denken.
Maar het probleem blijft dat, als je bonje krijgt met iemand die bijvoorbeeld zijn afspraken niet nakomt, je goodwill ook zo weer weg is.
Als er eenmaal praatjes de wereld in zijn, heb je ze ook niet zo de wereld weer uit.

Mensen laten betalen die in hebben geschreven en toch niet komen: dan kan jij achter je geld aanrennen, en daar komt dan ook weer ruzie van. En weg is de goodwill.

Nimber, jij hebt straks waardevole fokmerries en een waardevolle hengst op stal staan, en het risico als je voordurend andere paarden over de vloer krijgt, is dat je ook het risico loopt dat je allerlei ziektes krijgt. Met alle gevolgen van dien. En dan denk ik nog niet eens aan Droes of Influenza, maar ook en vooral aan Rhino. Daar gaat dan je fokproduct, en in het ergste geval de merrie er achteraan...Lips are sealed Weet jij hoe ze inenten en of ze inenten?

Ik zou gewoon iedereen weren, ook de overbuurvrouw. Gewoon niemand vreemds op je erf. Wees daar consekwent in, en misschien gaat het dan wat langer duren voordat je de goodwill krijgt in dat dorp (als je die al ooit gaat krijgen) maar jij speelt op safe.

En als je toch contact met je zoeken (en ik had de indruk dat ze best wel open staan) heb je de sociale contacten toch wel.

Edit: de vreemde contacten zul je toch op je erf krijgen, helemaal als er met Orobaldo word gedekt. Maar van die paarden kun je eisen dat ze het inentingboekje overhandigen, zodat je weet dat ze zijn ingeent.
En dat zie ik je bij gasten in de rijbak niet doen (c.q,. is onbegonnen werk, en wekt ook wrijving op)

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 09:49

Wij hebben ook een binnenbak op stal. En tijdens de wintermaanden vooral als de grond bevroren is, komen er wel eens mensen uit het dorp die vragen of ze in de bak mogen rijden.
Meestal mag dat dan ook wel tegen een vergoeding en als het niet is tijdens uren dat de pensionklanten les hebben. En wij mogen er (bijna) altijd bijrijden.
Maar ik zou ook zeker geen advertentie zetten. Als mensen willen komen weten ze je toch wel te vinden.

Maar goed als je bovenstaand bericht van Cassidy leest, heeft Cassidy ook wel weer een punt wat betreft de diverse ziektes die je kunt verspreiden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 09:54

En Kim, kunnen we binnenkort allemaal naar Bathmen komen? Haha! *LOL* (ik kom lekker toch hoor Haha! )

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 16:23

cassidy:
da vind ik wel een beetje overdreven. dat zou op alle stallen waar vreemde paarden komen allerlei ziekten uitbreken.
en als je er echt bang voor bent kun je best vragen naar entingsbewijs. als je uitlegd dat je bang bent dat het veulen iets krijgt ofzo dan snappen die mensen het heus wel.
en mensen die wedstrijden rijden zijn zowiezo verplicht hun paard te enten.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 17:21

Loulou, ik ben bij Nimber geweest en heb de accomodatie gezien. Ik heb met haar staan praten over de buren, en haar contacten met sommige van hen. En ik heb verhalen te horen gekregen waardoor ik er niet van zou staan te kijken als er NIET word geent (ik weet dat ik generaliseer, maar bekijk het even voor het gemak van deze discussie zwart-wit)

Er zijn heel veel hengstenstations waar je als buitenstaander gewoon niet bij de dekhengsten kunt en mag komen, en daar is ook een reden voor. De mensen die het goedvinden dat Jantje, Pietje en Klaasje allemaal de stallen induiken: of ze weten niet beter, of het is een risico dat ze nemen omdat ze weten dat ze er voldoende (financieel) voor terugkrijgen. Als jij een manegebedrijf hebt en van je klanten moet leven is dat een heel ander verhaal als dat jij een hengstenstation runt waar het waardevolste de paarden zijn en niet toevallig de mensen die willen rijden en willen lessen.

Nimber zei dat ze het geld niet echt nodig heeft. Als hengstenhouder annex fokbedrijf zou ik persoonlijk het risico niet willen lopen. Dit als extra punt op het meerwerk en de irritaties die je toch van vreemde mensen op je terrein krijgt.

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 14:03

oke, heb je misschien wel gelijk in.
maar ik weet zelf hoe fijn het is als je bij mensen gebruik kan maken van de binnenbak. en vooral als er in de buurt nix anders is...
maargoed, je kan niet altijd rekening houden met anderen.