moet er nu een deken op?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

moet er nu een deken op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 10:00

mijn paard staat nog buiten(arabier) en moet er nu een deken op met deze lichte nachtvorst?
Ze staat nog steeds zonder.(Ben niet in de gelegenheid om elke dag heen en weer te rijden)

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 10:01

Tja niks moet.. Ik denk dat je dat zelf moet beslissen.
Ik heb de mijne al weken dag en nacht onder een tussendeken staan. En binnenkort de teddyvacht eraf en een deken erbij.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 10:08

Chiqa, je heb veelvuldig meegedaan met andere topics over dekens. Ik denk dat je nu wel zou weten of je het wel of niet wilt. Het ligt echt aan je eigen paard en je moet het zelf bekijken hoe comfortabel zij zich voelt. Het is aan jou, je weet zelf wel hoe de andere bokker hun paarden al hebt ingepakt gezien de vele andere topics over dekens.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 10:13

als je paard het niet koud heeft, dan hoeft ie natuurlijk geen deken op simpel toch?

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 10:20

Het is maar net wat je zelf wilt.....
Ik wil niet dat mijn paard een wintervacht krijgt, dus die loopt nu al dag en nacht met een 250 grams deken op. Maar vind je het niet erg dat hij een vacht krijgt, hoef je geen deken op te doen.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 10:25

Precies wat cinzano zegt...Een paard kan super tegen de kou,maar dat zal je zelf ook wel weten..Arabieren zijn ook heel gehard,wat denk je daar in de woestijn,overdag loeiwarm,maar 's nachts kan het er behoorlijk vriezen..

Ik kan mijn paard niet scheren (geen apparaat) maar wil wel doortrainen zonder dat ik anderhalf uur uit moet stappen..Mijn paard staat dus al een tijd met een zomerdeken op, en nu sinds een paar dagen er een fleece dekentje onder...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 12:30

Eleonoor schreef:
Chiqa, je heb veelvuldig meegedaan met andere topics over dekens. Ik denk dat je nu wel zou weten of je het wel of niet wilt. Het ligt echt aan je eigen paard en je moet het zelf bekijken hoe comfortabel zij zich voelt. Het is aan jou, je weet zelf wel hoe de andere bokker hun paarden al hebt ingepakt gezien de vele andere topics over dekens.

Ik weet het eleonoor maar de temp is veranderd van regen en wind naar vriezen, is dus een heel ander probleem en door alle dekenverhalen raak ik in de onzekerheid.

Nogmaals ze mag van mij een dikke teddy beer worden, daar gaat het me niet om het gaat me puur om de gezondheid!

Wil mn paardje niks te kort doen. Lachen

Wiesje

Berichten: 2911
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 15:09

Mijn teddy's staan lekker onder een zomerregendekentje.
Het worden dus lekkere teddyberen terwijl ze toch tegen de regen beschermd zijn (en een beetje tegen de wind).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 15:34

ja idd de regen lijktme het ongezondst...zou blij wezen als ze snachts op stal staat heb ik dat probleem niet meer...nog een paar daaggies!

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 15:39

Bij ons staan ze al lekker binnen 's nachts.
De paarden hebben een deken op, evanals mijn pony die erg mager is.

Wiesje

Berichten: 2911
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 15:47

Mijn paarden staan trouwens snachts ook gewoon binnen hoor. Maar als ze buiten staan kunnen ze daar ook goed tegen!! Tis meer voor mijn eigen gemoedsrust.

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 15:57

Mijn paardje staat al onder een winterdeken.
En die staat gewoon binnen. Haha!

Had een thermometer meegenomen van huis en even laten staan,
zodat ik kan zien hoe koud het is als ik naar huis gaat.

Ik ging rond 22.00 uur weg en toen was het nog maar 10 graden.

Misschien een goede Tip.

Koop een goedkope Thermometer (buiten) bij de Blokker 3,99 euro.
Hang hem op stal , kan je zo aflezen hoe koud het is.

En daar kan je afleiden welk deken je op doet.

Of je neemt er net zoals mij gewoon eentje mee in de auto Haha!

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 18:10

Zoals jij al zegt mag het gewoon een teddy beer worden, nou dat laat je hem toch lekker zonder deken staan.
Normaal hebben paarden/ponys die dag en nacht buiten staan en waar niet a weinig mee gedaan word ook geen deken.
Kan echt geen kwaad hoor, ze krijgen vanzelf een dikkere vacht..
Hoe doen ze het in het wild anders.. vraag ik mij af Knipoog Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 18:12

Pasha schreef:
Hoe doen ze het in het wild anders.. vraag ik mij af Knipoog Knipoog


Da's een hele goeie!!!

Wanneer gaan ze de koeien een dek opdoen? Tong uitsteken

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 19:08

Miro is echt al een teddy maar gisteren toen we even aan het wandelen waren was hij toch een beetje aan het rillen (kan ook opwinding zijn hoor :p) ondanks dat hij een zomerdekentje op had. Scheve mond Ik heb voor de zekerheid maar een tussendeken opgegooit en van het weekend als al dat haar eraf is dan krijgt hij er een wollen deken onder. Lachen

-X- Anja

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 19:12

Mijnes heeft nog geen deken op.. hij moet een beetje vacht aanmaken, en dat gaat niet zo hard bij hem.. dus laat hem eerst een goeie vacht aan maken, geen ijsberenvacht, en als ie ene beetje dikke vacht heeft gaat zn dekentje erop Haha!

Samantha Lovers Splash

lenny

Berichten: 372
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 19:59

Ik heb nu al een winterdekn om maar jou paardje kan dat denk ik ook wel gebruiken want snachts is het toch vrij koud,maar als jij datniet ewildoe je tog een fleece dekentje om??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 20:43

lenny schreef:
Ik heb nu al een winterdekn om maar jou paardje kan dat denk ik ook wel gebruiken want snachts is het toch vrij koud,maar als jij datniet ewildoe je tog een fleece dekentje om??

Als ik een deken omdoe doe ik liever een waterdichte om, omdat ik niet elke dag heen en weer kan rijden om de boel te verwisselen, en als het gaat regenene wordt het er niet beter om.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 21:04

een rgenbui kan je paard prima hebben hoor! als je juist met dekens gaat klooien verstoor je zijn natuurlijk afweer systeem van zijn huid... want onder die teddyberen vacht zit een vetlaagje die hem prima beschermd tegen de regen Lachen
en ze gaan zelf ook meestal met de kont in de wind staan en hebben dan echt niet zo'n last van de regen..

Alja

Berichten: 25583
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 21:06

als jij het niet erg vind dat ze een dikke vacht krijgt zou ik geen deken op doen.....

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 21:19

ze staan bij ons ook nog buiten.niks aan de hand hoor!ze hebben een lekkere dikke vacht en die geeft lekkere bescherming tegen die kou!Ze kunnen wel tegen een stootje hoor?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 21:23

he bedankt waterkippie, Alja en lovebonny! Kan ik met een gerust hart vanacht mn nessie inkruipen( Dit voelde zo dubbel snappie..)

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 22:41

snap het wel hoor Lachen
maar paardjes kunnen zoveel meer hebben dan wij zelf Lachen
en met hun dikke vachtje komen ze prima de winter door Haha!

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 09:06

S'nachts staat Viking lekker met zijn deken op omdat hij ontzettend smerig is,en ik hem niet goed schoon kan houden als hij een mega dikke vacht heeft,op de dag staat hij buiten in zijn nakie[als het lekker weer is nu buiten]anders krijgt hij op de dag een gevoerde regendeken op.
Hij word binnenkort geschoren omdat ik hem niet meer schoon krijg,ondanks dat ik hem iedere avond met een hele baal opstrooit.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 11:12

vorig jaar winter stond mijn paard van 31 zonder deken en had niet echt een dikke vacht (kwpn eigen???). hij stond samen in het land met een pony zonder papier en die kreeg wel een teddyberenvacht. bij ons op stal zijn ze soms een beetje egoistisch en halen s;avonds als het hard regend en de paarden voor het hek staan te trappelen alleen hun eigen paard eruit. zo is het een paar keer voorgekomen dat ik om 7 uur bij het land kwam en mijn paard en die andere pony stonden te rillen van de regen!!! ook stonden ze als ze op stal stonden nog te rillen. toen mijn paard 24 uur pdag binnen kwam te staan heb ik hem maar een deken om gedaan omdat hij vaak koliek had gehad. en nu pas met die harde regen een regendeken. soms denk ik ben ik hem nu een watje aan t maken of was het nu echt nodig met de regen omdat hij vorig jaar zo stond te rillen?rillen is toch een manier voor je paard om zich weer warm te maken.