Hoe kan je zien of een zadel past?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rabecca

Berichten: 101
Geregistreerd: 04-10-03

Hoe kan je zien of een zadel past?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-03 14:51

Waar moet je precies op letten? Verward

Ik kan namelijk een Wintec zadel krijgen maar weet niet hoe ik nou kan zien of die ook op mijn paard zal passen?

Hoe meten en passen?

Help


gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 14:57

dat blijft altijd moeilijk.. het beste kan je dat door iemand laten doen die veel verstand en ervaring er mee heeft..

je legt hem zonder dekje op je paard, dan ga je er op rijden.. na een paar rondjes draven(wel lichtrijden) haal je het zadel er af en kijk je of de haartjes tegen de richting ingestreken zijn, vooral bij de schoft.
het zadel mag ookniet vanachteren klapperen als je aan het rijdenbent...
je moet kijkenof het zadel niet tebreed of te smal is, waardoor de schouderbladen niet vrij kunnen bewegen..
en er moeten minstens 2 vingers tussen de schoft en de kamer passen, ook als je op het zadel gereden hebt(meestal zakt dat een stukkie in)

meer zou ik ook niet weten.. ik weet ooknog stedes niet helemaal wanneer die nouw wel of niet zo goed ligt

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 14:58

Ik heb met mijn zadel ook zitten K*tten. Maar uiteindelijk toch even de zadelpasser erbij gehaalt. (had hem dan ook nieuw gekocht) maargoed die vertelde me dat wanneer je het zadel erop hebt liggen er drie vingers tussen de boom en de schoft moeten kunnen. als dat gedaan is drukje aan de bovenkant van de boom (zonder je vingers ertussen) als het dan niet naar voren kieperd ligt het daar goed. en verder moet het niet schuifen als het op zijn plek ligt.

Ja ik vind het ook moeilijk maar dit zijn wel wat handige tips vond ik.
succes Haha!

Rabecca

Berichten: 101
Geregistreerd: 04-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-03 15:24

Alvast bedankt voor jullie tips, ga er meteen op letten (krijg hem volgende week).

Dus mochten er nog meer tips zijn waar ik op moet letten.... ik hoor ze graag.

OK dan!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: maessie, Marjelle1992, Toushie en 35 bezoekers