zou jij je paard verkopen voor......

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

zou jij je paard verkopen voor een ander, beter, jonger, liever, leuker paard?

nee nooit!
101 (63%)
ja, zou ik geen moeite mee hebben
3 (1%)
ja, maar ik zou er veel moeite mee hebben
31 (19%)
ja heb ik zelfs al eens gedaan.....
23 (14%)

Totaal aantal stemmen: 158


Mer1980

Berichten: 18831
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 11:12

Tsja met ouder paard bedoel ik meer een van 9 of 10 als ik een jonger paard wil, maar dat is meer omdat IK er niet mee verder kom. Maar als je met ouder paard een van 18 of 19 of ouder bedoelt. tsja geen idee misschien geef ik hem/haar aan mijn bijrijdster of naar een goed thuis, of ik hou hem/haar zelf. Ik koop altijd een jong paard dus nicht zo'n paard al t/m zijn 18e blijvwen dan hou ik het.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 11:21

Nee!

ik heb mn paardjes voor het leven!
ze zijn 10, 13 en die van mn moeder is 18

ze blijven tot het einde!

er zal er misschien wel een jonger paard bijkomen, maar dat duurt nog wel even!

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 11:33

Mijn paard gaat nooit meer weg. Ik heb haar gekocht met de bedoeling dat ik haar, haar hele leven zou houden en dat doe ik ook.
Een ander paard erbij nemen dat is wel een optie, later dan.

Mn eerste paardje heb ik wel verkocht maar dat ging gewoon niet. Ik kon niks met hem en hij was de baas over mij. Dus ik had geen keus, hij was gewoon gevaarlijk.

Maar Rashani blijft tot aan haar dood bij mij.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 11:36

Mijn paard is mijn vriend en ik heb de verantwoordelijkheid voor zijn welzijn op me genomen. Daarbij komt nog dat paarden erg 'honkvast' zijn en elke verhuizing toch weer stresvol is voor zo'n dier.
Als ik niet meer kan rijden heb ik pech maar zoek ik andere manieren om toch bezig te zijn met mijn paard. Wanneer ik niet meer kan rijden omdat hij teveel pijn heeft dan is het mijn taak om hem uit zijn lijden te verlossen.

Een paard is voor mij geen middel om een bepaald doel te bereiken maar een wezen van vlees en bloed die volledig afhankelijk is van de mens.

Maar....ik zeg nooit nooit. Als het echt niet klikt met je paard en je zit elkaar alleen maar in de weg, dan is het voor beiden beter om een baas te zoeken die wel plezier met je paard heeft. En zo zijn er nog wel andere redenen te bedenken waardoor je je paard toch moet verkopen. Bv als je
ziek wordt of echt geen geld meer hebt.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 11:50

ik ben de enige die zegt, Ja en ik heb er geen moeite mee.............

Misschien omdat er al zoveel paarden door mn handen zijn gegaan dat ik me er niet tot nauwelijks aan hecht, Marca vind ik wel bijzonder, maar als ze morgen weg is dan is ze morgen weg........ zal er geen traan om laten.

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 12:43

nee.. zou ik niet doen...
heb nu eenpaard van 15.. kan een jonger en beter paard kopen, maar willie is mijn eerste Haha!
dat oudje blijft echt totie niet meer kan..
daarna zoek ik wel weer een ander.. tegenwoordig moet je tog eerst flink sparen voor een ander Haha!

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 12:44

Nee, Ivanka zal ik nooit verkopen. Of ik moet ooit voor de keuze komen te staan dat ik echt geen keuze heb door financiële zaken oid.. Maar voorlopig, blijft ze lekker van mij Party!!
Laat haar in 2004 ook dekken, en ik denk ook niet dat ik dat veulen zal gaan verkopen... Of er moet echt geen klik zijn, maar ach, we shall see Knipoog
Ivanka gaat iig nooit weg Lovers!

jess2130
Berichten: 158
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 12:58

nope Haha! helemaal niet! Een paard is geen speelgoedje, ik heb hem zelf bij de aankoop gekozen en ondertussen ben ik echt aan hem gehecht geraakt, ik zou hem niet wegdoen

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 13:02

zou een paard niet verkopen omdat een ander paard beter is, er zijn geen betere, er zijn alleen maar andere,

heb mn tinker verkocht omdat de klik weg was, en we niet meer zo gek op elkaar waren, heb hem verkocht aan mensen waar het meteen mee klikte, dus heb hem ook niet aan de eerste de beste verkocht,

paardje wat ik nu heb klikt het gigantisch mee, en gaat er dus ook nooit meer uit

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 13:11

Ik zou nooit mijn oude paard wegdoen voor een jonger paard, als ik jaren plezier met het oude paard heb gehad en er een band meeheb.

Als ik een paard zou hebben waar het echt niet mee klikt, of als het misschien beter voor mijn paard zou zijn dat hij een andere eigenaar krijgt, zou ik hem wel verkopen. Stel dat ik bijvoorbeeld zelf iets krijg, waardoor ik mijn paard niet meer de beweging kan geven die ik nodig heb. Of dat ik iets krijg waardoor ik veel te zwaar wordt ofzo (heb nogal een iel exemplaar). Zoiets, of als het echt niet (meer) klikt.

Maar dus nooit omdat mijn paard (te) oud is en dan minder kan dan vroeger.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 13:24

Ik heb altijd gezegd dat ik Adri nooit zou kunne verkopen, hij was een stukje van mezelf, mijn 1ste paard, mijn baby die ik heb zien opgroeien van 6 maand oude veulie tot stoere haf van 7 jaar.
Helaas heb je als je 20 bent plots andere ambities als toen je 13 (en pennymeisje, of toch in de schattige zin van het woord Tong uitsteken ) was.
Ik had andere doelen als wat Adri kon, dus ja, dan ga je denken en besluit je uiteindelijk toch om hem te verkopen, met heel erg veel spijt in je hart.
Het liefst had ik hem erbij gehouden, maar dat ging nu eenmaal niet. Achteraf ook beter voor Adri, anders had hij nooit meer zoveel aandacht gehad als hij nu krijgt van zijn nieuwe baas.
Ik heb hem idd 'omgeruild' voor een ander paard, Licor dus. Maar Licor is niet per sé beter, gewoon beter in wat anders dan waar Adri goed in was.

pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 10:11

gijsenkim je bent niet de enige hoor die het wel zou doen maar er moeite mee zou hebben.. ik zou het namelijk ook doen.. ik ben heel gek met mijn impact.. maar ik wil graag verder in de westernsport en voor je een beetje serieus wordt genomen heb ik gewoon een quarter nodig.. maar ik zou het er echt best moeilijk mee hebben en hem alleen weg doen als ik zeker weet dat hij een goed tehuis krijgt en ik hem ook op wedstrijden weer eens terug zal zien...

boemel

Berichten: 8394
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 18:01

Op dit moment zeker niet, want ik ben erg blij met mijn paard. Ik wil binnenkort gaan starten en ik weet zeker dat ik er nog lang niet uitgekeken op ben.

Mocht het ooit zo zijn dat ik bijv. hogerop wil in de sport en zij zou dat op de 1 of andere manier niet kunnen of er al te oud voor zijn. Dan zou ik misschien wel naar een ander paard uit gaan kijken. Maar alleen als ik zeker weet dat mijn huidige paard nog een goed adres krijgt. Anders kan ik het niet over mijn hart verkrijgen.

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 18:04

Mijn pony zal ik echt nooit verkopen. Ik zal waarschijnlijk niet altijd op hem blijven rijden, maar verkopen: echt niet. Ik zal er echt spijt van krijgen. Het is wel zo dat ik in de toekomst graag een grotere pony erbij zou willen hebben, maar Lex hou ik sowieso.

Belker

Berichten: 15304
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 18:07

Ik heb de laatste aangeklikt. Ik koop groene pony's maak deze mak, rij ze in en zorg dat ze daarna weer een fijne plek krijgen. Dat is op dit moment mijn hobby waar ik ook iets aan verdien. Als ik binnenkort een hele goede heb dan rij ik die wel wat langer door. Ik heb dit jaar een veulen gekocht. Over 3 jaar wil ik die inrijden en die wil lang houden. Kijken hoe ver ik met wedstrijden kom.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 18:24

Ligt helemaal aan de situatie, kan ik nu niets over zeggen.

Kan me aan de ene kant wel voorstellen dat sommige mensenop een gegeven moment verder willen en dan een ander paard kopen.
Kan me alleen niet voorstellen dat er een paard rondloopt dat nog liever, jonger en leuker dan Par is Knipoog Haha!

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 19:04

Als ik nu een paard tegen kom die leuker beter enz. is dan mijn pony zou ik dat paardje niet kopen! tenzij het echt een paard is die je nooit meer zou kunnen krijgen voor die prijs...
Ben wel van plan om mn pony te verkopen volgend jaar omdat ik gewoon een beetje groot ben en weer toe aan een nieuwe uitdaging! maar kweet niet of dat ook meetelt bij keuzes die eigenl;ijk slaan op inwisselen omdat je iets beter kan krijgen!
Ik ben super blij met mn pony en ben ook erg blij dat ik een pony heb en ik zou hem ook nooit zomaar inwisselen! dat vind ik niet eerlijk tegenover mn pony!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 19:18

pacster schreef:
gijsenkim je bent niet de enige hoor die het wel zou doen maar er moeite mee zou hebben.. ik zou het namelijk ook doen.. ik ben heel gek met mijn impact.. maar ik wil graag verder in de westernsport en voor je een beetje serieus wordt genomen heb ik gewoon een quarter nodig.. maar ik zou het er echt best moeilijk mee hebben en hem alleen weg doen als ik zeker weet dat hij een goed tehuis krijgt en ik hem ook op wedstrijden weer eens terug zal zien...



ha ha, sorrie maar ik heb er geen moeite mee....... ik hecht me nou eenmaal niet zo aan dieren, ook al heb ik er een speciale band mee.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 19:24

Ja, en ik heb het al eens gedaan ook en ik zou het zo weer over doen.

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 19:31

ik heb geen eigen peerd!!!! duzzzzzzzz

Mist

Berichten: 9486
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 19:41

Die 2 van mij verkoop ik echt NOOIT. Ik heb wel "kansen" gehad vooral met die arabier, vroeger op wedstrijden meerdere malen per wedstrijd- ook al kon ik haar steevast wel wurgen na een dressuurproef (bij losrijden het perfecte paardje uithangen en dan in de proef zelf: halthouden bij X of A = steigeren Stoom uit je oren , vaste routine was dat mijn moeder, die altijd voorlas, na de proef de teugels uit handen nam en ik een uur ging wandelen om af te koelen!) Springen ging een stuk beter Haha! maar ja, dat ene winstpunt liet op deze manier lang op zich wachten Boos! . Tot mijn recentelijke verhuizing heb ik bij een beroepsruiter in de springles gereden, de aanbiedingen die ik van hem gehad heb slaan alles, jonge sportpaarden (2 in ruil voor Mist) het veulen kopen nog voor het geboren was, dat soort dingen- ze schijnt een bijzonder goede afdruk en techniek te hebben Verward (dat voor een nu 21 jarige merrie, al 19 jaar in mijn bezit, en "gered" van de paardenmarkt)
maar ook mijn arthrosepaard heb ik goed kunnen verkopen, aan een heel goed tehuis.....never!!

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 20:00

mijn eerste pony (shet) verkoop ik nooit. Ik heb toch ingevuld dat ik het al eens gedaan heb. Ik had bij mijn shet eerst een a-pony staan als gezelschap, zelf beleerd. Nu wilde ik een grotere pony dus heb ik haar verkocht. Heb nu een c pony en verwacht daar weer een veulentje van. Het veulentje wordt zowieso verkocht ivm finaciele situatie. Ik wil later nog wel een echt paard, het liefst een andalusier, als ik dan zou moeten kiezen denk ik toch dat de c pony dan ook wordt verkocht, maar het liefste houd ik ze allemaal!
Helaas is dat niet realistisch en zal je af en toe een keuze moeten maken, het is voor mij wel een voorwaarde dat ze naar een goed baasje gaan en dat ik ze nog kan opzoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 21:17

Nee, Kawa niet.
Dat is mijn eerste eigen paard.
Eigenlijk ben ik een stommie, want ik zou Kawa nu leuk aan aan ruiter die van de ponys afkomt kunnen verkopen.
Zowel leuk voor de dressuur als springen.
Zelf zou ik dan met een jong paard weer kunnen beginnen en voor wedstrijden gaan trainen.
In mijn hoofd zeg ik doen, maar mijn hart barst al in tranen uit bij alleen de gedachte.

Bij andere paarden zou ik het wel doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 21:24

Zelf ben ik nu met mijn 4de eigen paard bezig. De rest heb ik zonder enige traan verkocht toen ik er een goed bod op kreeg. Eigenlijk heb ik ze altijd met een "handel"gevoel gekocht. Verder heb ik heel veel voor anderen gereden en doe dat nog steeds, en daarbij ook de verkoop gedaan, ook daar had ik weinig tot geen moeite mee.

Misschien ben ik wel te gek op geld.....................

Ze hebben het echt goed, maar voor een paard geld volgens mij ook: uit het oog uit het hart, en als ik er andere mensen blij mee kan maken? Waarom niet?

Nu moet ik wel zeggen dat Wannabet wel speciaal is, daar heb ik een jaar op gewacht, op mijn verjaardag geboren, en zelf "opgevoed". Maar mocht ik door omstandigheden hem moeten verkopen, dan gaat dat gewoon gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 21:28

Citaat:
en daarbij ook de verkoop gedaan, ook daar had ik weinig tot geen moeite mee.

Dat heb ik ook gedaan
En doe ik bij Twilight ook weer.
daar heb ik dan ook weinig moeite mee als ze gaat.
Maar daar stel je je van te voren op in.

Met Kawa heb ik dat niet gedaan.
En ook goede boden gehad, maar toen had ik mijn doel nog niet Lachen
En die wilde ik naar het Z rijden, want nu had ik eindelijk een paard dat niet onder me kont vandaan verkocht word als het eindelijk lekker ging.
Maar ik had nooit verwacht in 3 jaar mijn doel te hebben bereikt.
Dacht er zeker 10 jaar over te doen Lachen