Manege De Prinsenstad

Moderators: Just_Sannee, Amaryllis, C_arola, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Kusia

Manege De Prinsenstad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-03 21:25

Ik ben op zoek naar informatie over de Manege De Prinsenstad.
Ik ben namelijk van plan om er over een tijdje te gaan lessen (wanneer ik me rijbewijs heb) en ik zou ook graag de meningen van Bokkers willen weten.

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 08:51

Gewoon even langsgaan en even informatie opvragen.

Eind weg voor jou vanaf Rhoon.
Dan zijn er bij jou in de buurt wel betere, goedkopere en gezelligere manege's te vinden.

Je kan ze ook bellen en vragen of ze het info pakket willen toezenden.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Michelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 08:52

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 08:52

ben het met kleintje eens, prinsenstad is hoofdzakelijk heel erg duur en niet echt zozeer beter dan andere stallen

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 09:07

Ik ben er een paar keer geweest. Vooral heel duur en massaal. Ik ben toendertijd (ong 5 jaar geleden) eens wezen vragen naar de lesprijzen, en toen vroegen ze al 32,50 gulden voor een groepsles (paarden). Dat zal dus alleen maar duurder zijn geworden.

Volgens mij hebben ze geen website. In ieder geval nooit tegen gekomen.

Ik ben het met Kleintje eens, volgens mij moeten er bij jou in de buurt net zo leuke, en goedkopere stallen te vinden zijn.

Michelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 10:38

Nou meid die kan je dan vast ook vinden op de link hierboven.... Succes, en ik zou ook niet voor zo'n dure manege gaan hoor...

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 11:44

het is eengrote manege.. mooi springtuin.. maar eenkouwe kak? jezus daar wor je gek van.. als je niet met een duur paard daar rijd kijken ze je met de nek aan.. en al helemaal als je maar op die manege paarden rijd.. die ik er niet eens zo heel erg super uit vind zien..

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 12:05

gekke_koei schreef:
het is eengrote manege.. mooi springtuin.. maar eenkouwe kak? jezus daar wor je gek van.. als je niet met een duur paard daar rijd kijken ze je met de nek aan.. en al helemaal als je maar op die manege paarden rijd.. die ik er niet eens zo heel erg super uit vind zien..

Dat is schone schijn. Dat lijkt zo. Als je ze beter leert kennen zijn ze echt niet allemaal zo.
Maar zulke mensen heb je er op iedere manege of grotere stal rondlopen!

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 12:37

ja.. ik weet het ook alleen van zien en horen joh.. die keren dat ik er ben geweest was omdat van onze stal daar gesprongen moest worden..

maar heej.. als pappie een lekkere dure knol voor je wilkopen en alles in het nieuw en het kan allemaal betaald worden.. dan zou ik daar ook wel voor kiezen Haha!

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

Sietez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 14:05

Ik vind het nou ook niet zo daarzo En het is zoals al meerdere keren gezegd, duur. Maar er worden wel allemaal verschillende dingen georganiseerd.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 14:17

Ik heb jaren met veel plezier op Prinsenstad gestaan, en altijd goed les gekregen. En nee, ik had er geen paard van 40.000 Euro staan, maar gewoon mijn dravermerrie - niks met de nek aangekeken worden, er heerste juist een hele fijne sfeer, men gunde elkaar wat - ook met wedstrijden!

Ik heb nergens zo goed les gekregen als van Anton Duijndam op Prinsenstad, ik vind deze manege echt een aanrader, en als mijn paard geen last van haar kniebanden had gekregen had ik er misschien nog wel gestaan Lachen

Niet zo snel op verhalen afgaan van mensen die er maar 1 keer geweest zijn hoor!

Extremely rare and Beyond Compare

Estragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 14:33

Ik heb vanaf mijn zesde tot mijn zeventiende op de prinsenstad gestaan/gereden.. Ik heb het heel lang erg leuk gehad. Er staan een hoop leuke mensen en natuurlijkk oook een aantal mensen waar je het niet mee kan vinden.. Maarja das overal.
Ik vind het wel erg wedstrijd gericht en als je dus geen wedstrijd rijd dan vinden de meeste mensen dat best wel apart (is mijn ervaring dan he) Vandaar dat ik met mijn merens nu ook lekker thuis staat Lachen

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 15:49

is wel een leuke manege, de moeder van een vriendin van mij heeft daar jaren lesgeven..

Terug van weggeweest

Tryingagain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 17:46

Er heeft een keer een manegetest in de BIT gestaan over deze manege. En de hoofdconclusie was dus inderdaad dat de manege wel in orde was, maar erg duur.

Everyone is born with genius, but most people only keep it a few minutes.
Edgard Varese (1883 - 1965)

Luca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 20:10

Hoi,

Ik heb daar tot afgelopen februari gewerkt en ben ook begonnen in de manegelessen.
Ben het dan ook met promptertje eens , heb nergens zo goed les gekregen als op prinsenstad (van Anton en Jos Duijndam).
De sfeer is er net als op zoveel andere manege's . Maar vooral onder de manegelessers is de sfeer reuze goed, niet voorniets blijven de meeste groepen na de les gezellig hangen voor wat gezelligheid en er wordt onderling ook weleens wat georganiseerd.
Ik zou gewoon aanraden om eens te gaan kijken, er is ieder avond les van 19.00 u tot ong. 23.00 u.
En gewoon in overleg met de instructeurs een voor jouw geschikte les vinden en 1 keer kijken of de lessen en het lesgeven jouw bevalt.

Veel plezier,

groetjes, corrie

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 20:26

Manege de Prinsenstad word het dan toch niet voor mij. Niet alleen door de verhalen hier, maar ook omdat ik het toch te ver weg vind.
Ik was zo nieuwsgierig omdat ik benieuwd was hoe een 5-sterren manege beschreven zou worden. Maar volgens mij stelt zo een sterrensysteem niet superveel voor.

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 21:27

Sja... ik denk dat voor manegelessen de lessen van Anton en Jos goed zijn. Maar ik zou er geen privéles van willen hebben met mijn jonge paard.
De sfeer is echt niet zo verschrikkelijk, maar het is er gewoon groot. Te groot naar mijn mening. Vooral om er met een paard te staan.
Maar ieder zijn eigen smaak en mening.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 21:58

Ik ken de manege verder niet, maar ik zou vooral uit gaan van de instrukteurs/trices waarvan je les moet gaan krijgen. Zorg dat je lessen van goed niveau/kwaliteit zijn. Dan maakt de manege waar ze gegeven worden niet zoveel meer uit. Zolang het alleen om les gaat (op je eigen paard neem ik aan??) en je wilt behalve plezier ook nog wat leren zou ik persoonlijk voor al op de kwaliteiten van de instruktuie letten. (Mocht je lessen nemen op een manege pony/paard zou ik ook even letten op de omgang met de beestjes en hoe ze er bij lopen)

Relliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 22:15

Manege de Prinsenstad
FNRS-lid, 5 sterren

Rijksstraatweg 145
2629 JE Delft
010-470 48 60

Relliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 22:21

Ik ken der een aantal mensen.
Ook een bokker; joelle.

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 22:31

De halve stal van waar ik sta is weggegaan van Prinsenstad en staat nu bij ons.
Ken er ook wel wat mensen die er werken.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 22:56

Heb er vroeger ook gelest, kreeg er ook goed in het byzonder van Anton en Jos, lekker streng, hou ik wel van.

Alleen vondt ik toch de houding van sommige eigen paarden houdertjes ten opzichte van de manege paard rijdertjes niet altijd je van het.

Wij zijn talloze keren met de nek bekeken en uitgescholden voor weet ik veel wat omdat we maar op manegepaarden reden.

Ze hadden wel altijd van die leuke weken voor de kids georganiseerd, en dan leerde je ook echt wat.

Als ik nu weer zou gaan manege lessen zou ik het toch ergens anders doen, het is me allemaal iets te groot en er is wel iets blijven hangen bij mij van die periode van toen.
En dat telt bij mij nog steeds zwaar mee.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie