is er bij jullie ook veel gezeur op stal????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 20:55

Ik sta nu sinds een maandje op een manège met Licor en ik moet zeggen, het valt me allemaal reuze mee!

Ik had nooit gedacht dat de overgang van paard-aan-huis naar pensionstal zo vloeiend ging verlopen. Ik was ook bang voor die roddels etc., maar de sfeer is er echt prima, iedereen laat elkaar in zijn waarde enz... (tot nu toe toch, sta er nog niet erg lang).

Ligt ook denk ik aan de manègehouder, dat is een erg rustige man, die dat een beetje doorgeeft aan zijn pensionklanten denk ik Haha!.
Laatst bijgewerkt door Idra op 25-10-03 20:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 20:56

Bij ons op stal is de sfeer super. Ieder doet zijn eigen ding. We praten wel met elkaar hoor, maar er wordt bijna nooit geroddeld. Ook wordt je er niet op aangekeken als je niet zo goed rijdt, of als je goedkope spullen hebt. Verder maakt niemand zich er druk om of je reacreatief rijdt, of wedstrijden, of wat dan ook. Het is geen enorm grote stal, maar ook niet superklein (ca. 20 paarden). er staat ook echt van alles wat. Als je om tips/advies vraagt krijg je het ook, maar niet ongevraagd. Als anderen zich met jouw paard bemoeien, is het positief (bellen als het paard niet lekker is, loslaten in de bak/wei etc.). Supersfeer op stal dus.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 20:58

Ptries, dat is dus echt te vglken met waar ik sta. Ook zo'n 20 paarden, waarvan 8 ofzo in pension, de rest lespaarden. Ik zet ook andermans paarden buiten als ze me dat vragen, zij zetten mijn paard weer binnen als ik dat vraag (ik ben er meer overdag, wegens student, de rest is er meer 's avonds, heb ik lekker de binnenbak voor me alleen Tong uitsteken).

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 21:08

Ik moet zeggen dat het bij ons echt heel erg meevalt.(ik sta op een manege)

Alleen je moet leren leven met die kinderen, ik houd daar niet zo van, altijd maar rennen en schreeuwen(daar zag ik dan wel wat van hoor)

Tussen de pensionklanten onderling is de sfeer bijzonder goed, totaal geen concurentie ofzo(de meeste zijn ook niet echt fanatieke wedstrijd ruiters). De sfeer tussen manege mensen en pensionners is ook goed, er wordt eigenlijk ook geen onderscheid gemaakt, iedereen hoort er gewoon bij.

Er zijn wel wat mensen die ik niet zo erg mag als de rest maar ja dat houdt je toch wel zolang er veel mensen rond lopen...

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 21:13

Gelukkig heb ik daar geen last van Haha!

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 10:19

nou, dan moet je niet bij ons op stal komen, dit is precies hetzelfde, ieder-1 heeft wel commentaar op ieder-1. als het een x goed gaat dan hebben ze meteen een oordeel van, kijk die nou zitten of moet je zien wat een capsones met dat paard. ik krijg dat ook vaak naar me kop geslingerd!!! maja...me ma zegt: laat maar praten ze zijn jaloers!!! Bloos

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 10:40

Ik vind dat er bij ons de laaste tijd echt heel veel geroddeld word. Scheve mond
Er komen ook heel veel nieuwe mensen bij waar iedereen dan wel wat over te zeiken heeft. (ik ook daar niet van... Bloos! )
Maar over de paarden roddelen ofzo (die van mij is beter dan die van jou blabla) heeft er niets mee te maken, als je een afgeschreven paard hebt maakt ook niet uit maar ze roddelen dus echt over die mensen/baasjes die dr bij horen. Schijnheilig Scheve mond

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 10:59

Zet een heleboel vrouwen bijelkaar en dan krijg je dat, of ze nu 14 zijn of 40... Vrouwen hebben gewoon altijd wel wat te zeuren en als er iets is gaan ze daar niet met de ander over praten, of een keer flink knokken Haha! , nee dan komt de roddel en achterklap om de hoek kijken! Scheve mond Wat meer mannen in de paardenwereld zou de boel al een stuk schelen. Alhoewel... dan krijgen de vrouwen misschien wel ruzie om de mannen... Haha!

ladyAn
Berichten: 774
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 12:03

Waar ik reed op de manege werd onder de pensionklanten heel veel geroddeld over elkaar. Die doet dat niet goed, die doet dat verkeerd met zijn paard, die moet dat anders doen enz. Maar opzich deed iedereen gewoon normaal tegen elkaar en konden de meesten toch wel met elkaar opschieten!

Mer1980

Berichten: 18869
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 12:34

Ik sta nu op een stal waar ik het enorm naar mijn zin heb echt waar een top sfeer en heel gezellig. Geen problemen met wie dan ook. super gewoon. Wil er zoals het nu ernaar uitziet niet meer weg Haha!

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 13:58

whaha jah maar het boeit me eigenlijk niks Tong uitsteken

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 15:20

nee, mij boeit het ook niet egt, maar ik vin het wel jammer

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 15:45

Ik heb er heel erg weinig last van bij ons op stal, geen gezeik over de mensen en ook niet over de paarden. Iedreen is gewoon aardig, en de verzorgsters horen er ook gewoon bij.. dat is ook wel iets leuks.

Ik heb ook op een manege gereden en daar werd ook veel geroddeld en gezeurd.. verschrikkelijk Misselijk
ik reed daar toen alleen in een manegeles en ik was verzorgster op zaterdag, dus heel veel last had ik er niet van.. maar ik zou m'n pony er nooit willen hebben staan!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 15:50

Gezeur valt mee, maar dat sommigen niet van je spullen af kunnen blijven, zóóóóóó hoogst irritant én nog eens asociaal!

Ik ben niet beroerd om iets uit te lenen, ik snap dat ik zo'n grote kast vol spullen heb met frutsels en dingen dat niet iedereen dat heeft Tong uitsteken Maar vrááááág het dan gewoon, maar zo hoeft het van mij al niet meer Lachen

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 21:40

nou ik heb vandaag ook in de wandelgangen gehoord dat er dingen schijnen te verdwijnen uit kastjes... heb mooi twee slotjes gekocht... ik negeer nu de mensen die zeiken en roddelen... als ze tegen mij beginnen dan. ik kom voor me paard en verder wil ik er niets mee te maken hebben. goeie instelling of niet???

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 21:52

De paardenwereld is gewoon allemaal super individueel en de mensen gunnen elkaar de goede paarden en/of de winstpunten niet. Nou doet niet iedereen dat natuurlijk, maar ikmerk het best vaak. En ik trek me er gewoon niks van aan. Ik vind dat ik eenl euk paard heb (ook al heeft ie een groot wit hoofd en is ie niet superchiq) en ik kan er fijn mee rijden, wat intereseerd mij het dan dat me buurmeisje een klasse hoger rijd met een welt hit ruin waar ze dikke punten mee haalt! Zij vind haar paard geweldig en ik de mijne klaar toch??

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 22:04

haha bij ons op stal ben ikeigenaar en ook enig klant, beetje moeilijk ruzie maken, maar lijkt mij wel gezellig om met meedere mensen je hobby te delen, er zitten overal voor-nadelen aan, zo is het bij ons soms een beetje saai, altijd alleen is niet altijd leuk, maar kan me voorstellen dat andere die bij andere op stal staan daar ook geirriteerd kunnen raken van andere mensen, maar zo min mogelijk van aantrekken denk ik dan maar.

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 22:48

Vogens mij is dat op iedere manege wel. vooral mensen met eigen paarden ( Ik wil nu niet zeikerig zijn over mensen met eigen paarden hoor maar sommige zijn gewoon zo.) ze denken dat ze beter zijn dan de rest. maarjah ik trek me er weinig van aan. maar ik kan me voorstellen dat je dat irri vind: ik zou zeggen denk gewoon aan wat je zelf vind.

Happy17
Berichten: 191
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 21:03

nooit egt wat van gemerkt als iest je niet lukt of je heb hulp nodig word je zo geholpen. tsja over al word geroddelt. wil je geen last hebben van manege kids niet op een manege gaan staan gewoon een pensionstalling.

groetjes
en sterkte ermee

verootjoo
Berichten: 35653
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 21:10

mwa bij ons is het wel gezellig, er is alleen 1 poedersuiker die echt alles verziekt. Ze geeft les, tenminste ze denkt dat ze het kan en heeft ook al een halve manege, maar geen papieren om les te geven ofzo. Daardoor houdt ze vaak de bak bezet, en dan mogen wij eigenlijk nie rijen van haar. Niet dat ik me daar wat van aantrek, ik ga gewoon rije dan maar oké. Daarbij komt nog dat ze die poedersuiker van haar tegen ons opstookt, en ze gaat alle spullen verstoppen. Wij mogen bv niet met haar balken springen, en zij natuurlijk wel met die van de eigenaar van de stal. Ook zit ze altijd met haar neus in mijn zadelkast als die toevallig een keertje openstaat, maar haar kast doet ze natuurlijk altijd op slot, ook als ze er zelf naaststaat. Ze zegt ook gewoon nix tegen ons, geen hoi of doei kan eraf! En ze is zo arrogant, en heeft zo'n arrogante kop, en rije kan ze ook nie echt. echt niet eigenlijk.

verootjoo
Berichten: 35653
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 21:11

haha mijn woorden worden vervormd, poedersuikerwijf, wat is dat?!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 21:24

verootjoo schreef:
haha mijn woorden worden vervormd, poedersuikerwijf, wat is dat?!


woorden die net erg netjes zijn worden automatisch veranderd Lachen

zoals bijvoorbeed K*T word poedersuiker Lachen

goofy

Berichten: 160
Geregistreerd: 19-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 15:18

volgens mij heb je op alle maneges wel gezeur, bij ons lijkt het ook net gtst. soms is het ook best wel grappig, omdat te zien hoor.
maar volgens mij houdt je dat toch wel *LOL*

Rafiki8

Berichten: 726
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 22:52

nou vanessa (graciaxxx ik heb er niks over gehoord hoor!!!!
dat er spullen verdwijnen en heb het zelf ook nog niet meegemaakt!!!

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 08:33

ja clau, soms is het wel leuk ja Haha!