bak zakt diep in

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

silleke

bak zakt diep in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-03 16:53

ik heb dus sinds kort een eigen bak met zeezand. De zand ligt ongeveer een 5 à 10 cm en onder die zand ligt gele aanvulgrond (zijn ze hier komen aanleggen was beter voor de situatie hier, veel water) Nu zit ik met een probleem.
Mijn paard zakt op sommige plaatsen wel 15 cm in. Verward Vreselijk. Ik druf niet te galopperen van schrik dat zowel zij als ik vallen.
Kan dat kwaad of moet ik maar gewoon doorrijden en komt het wel goed.
Of moet ik het nog laten aandrillen of zo?
Wie weet er raad?

effen gewoon maar onzin omdat het anders niet aanpakt

Gast912

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 17:37

een zware bak is echt killing voor de pezen van je paard.
Laat het bedrijf dat de bak heeft aangelegd terugkomen. De bak is neit egaal, op sommige plekken zak je 15 cm weg. En de bak is veel te zwaar. Het kan zijn dat er verkeerd zand is gebruikt.
Een goede bak bevat een mengsel van zand. Zand bestaat uit korrels die een bepaalde grootte hebben. Door verschillende soorten zand te mengen verkrijg je een stabiele bodem. Soms wordt het zand vermengt met houtsnipper voor meer veerkracht van de bodem. De veerkacht is voor het behoud van de benen van je paard.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie