halfuur met de fiets

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 21:36

babli schreef:
weet niemand hoe oud je moet zijn voor zo'n electrische step? mijn ouders werken zelf ook dus ophalen of brengen wordt niks...ja alleen in het weekend mischien of heel soms doordeweeks wat is er nou nog meer?

snorfiets 16jaar
scooter/brommer 16jaar
poeg 15jaar ik weet niet hoe je hierbij komt maar puch (poeg) is hetzelfde als brommer en snorbromer hier moet je ook 16 voor zijn.

wat hebbiej dan nog meer? (behalve dat de nige oplossing fietsen is)

komt er geen bus in de buurt??? stukje verder ofzo? ja ik moet elke dag door weer en wind op de brommer 30 min. over dijkjes naar mn pony dus weet wat je meemaakt maar ja ik heb dan nog een brommer. succes OK dan!

babli

Berichten: 2468
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-03 17:13

weet niemand voorderest nog een oplossing een wei dichter bij huis zoeken heeft geen zin want het is hier allemaal heel erg duur..

babli

Berichten: 2468
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-03 18:43

weet niemand een wei in de hoeksche waard? of een vervoer of oplossing om snel ergens te komen..?

babli

Berichten: 2468
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-03 20:52

nou is er helemaal niemand....die wat weet die me kan helpen....????

babli

Berichten: 2468
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-03 21:23

Verdrietig Ach gut niemand is er niemand die een halfuur moet fietsen voordat die bij zijn pony is dan?? je mag ook reageren als je een goedkope wei in de hoekshce waard weet

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 21:32

Staat er niet nog iemand daar waar je af en toe mee mee kunt rijden?
En met je ouders afspreken dat je in de winter meteen uit school gaat omdat het zo vroeg donker is?
Op school in de wc je rijbroek aan trekken en je laarzen op stal laten staan.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 23:07

en mag die pony dan alleen maar op de wei, of heb je ook een (schuil)stal? En waar rij je dan, in die wei of is er een bak bij? In het donker is het niet zo lekker rijden in een wei in de winter, en die pony moet je toch ook weer droog wegzetten, dus hoe lang ben je dan bezig voor je weer thuis bent??

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 07:26

Als jullie pas om half 7 gaan eten.. waarom niet? ik moet ook 20 minuten fietsen (2x per dag voeren en 2 paarden rijden Boos!) maar we gaan meestal tegen 5en al eten Boos! en nu het donker is hou je dan amper tijd over om te rijden... gelukkig kom ik er wel 2x per dag om te voeren, dus helemaal verwaarlozen doek niet Haha! Knipoog Meestal rij ik 's morgens vroeg, maar als je om half 9 op school moet zijn haal je dat ook niet...
trouwens! in het begin fietste ik er ook altijd een half uur over, nu, een half jaar later, heb ik het zo vaak gedaan dat ik het in een kwartiertje kán halen! Beetje conditietrainen en veel/hard fietsen, dan wordt je fietstijd iig korter!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 07:45

Een half uur fietsen? Dat is toch niet zo ver..
Mijn pony stond ook altijd min. een half uur fietsen van huis af. Nu staat ze 20 minuten met het OV en 10 minuten fietsen bij me vandaan. Reistijd dus ook minimaal een half uur voor ik bij haar ben. Die reistijd ben ik gewent, en vind het niet lang. Ik doe Mbo. Heb nooit problemen met school gehad, maar hoef er ook weinig tot niks voor te doen dus dat scheeld.. (een half uur per week ofzo is veel:P )
Veerle staat winter en zomer op de wei (swinters wel in de nacht op stal) dus het is ook niet zo erg als ik een dag oversla.
Succes iniedergeval..

babli

Berichten: 2468
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 19:37

ik heb een wei dichter bij huis gevonden DE OPLOSSING DUS nu me ouders nog overhalen Haha! dat wordt nog lachu heb net een hond iemand ideen om ouders over te halen Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 21:32

heb je daar wel een bak tot je beschikking? Want anders trap je je straks het lazerus en is het donker en heb je geen bak....

babli

Berichten: 2468
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-03 13:43

die wei hier dichter bij huis heb je een buitenbak en ook nog eens een wasplaats en het is maar 50euro per maand nu de vraag

-hoe ouders over te halen

babli

Berichten: 2468
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-03 20:46

*schop*

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 22:35

Dat is een beetje afhankelijk van hoe jouw ouders zelf over paarden denken.
Mijn kinders hebben wat dat betreft mazzel.

babli

Berichten: 2468
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-03 10:11

nou mijn moeders vriend is best wel gek van paarden ik heb hem bijna overgehaald om een priveles western te gaan doen en me moeder heeft 1x op een paard gezeten ging toen gelijk en galop en vloog eraf (zonderzadel zonder cap..Verward) dus die is er niet gek van en me echte vader vind paarden mwah hij vind het wel leuk om bij mijn paardrijles te kijken maar meer niet

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 10:56

Dan moet je het dus vooral van die vriend hebben en proberen om je moeder duidelijk te maken dat niet ieder paard zo reageert.
Misschien moet ze het nog eens met zadel op een rustig paard proberen.
Of vertellen dat het ook leuk is om een pony te hebben die dan ook voor de kar kan,dan hoeft ze er niet op te zitten maar heeft er wel plezier van.Mag je ook nog leren mennen.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 13:39

ik heb een half jaar lang ook 2 paarden verzorgd in de winter,,elke dag een half uur fietsen in weer en wind..
het is niet altijd leuk..
het is net wat je ervoor over hebt..
maar er gaat wel wat tijd in zitten jah..

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 17:03

moest "vroeger"een uur fietsen naar mijn verzorgpony, had het er graag voor over, walkman op en fietsen maar Cool . mams vond het niet zo leuk dat ik door het donker moest , maar ze vond het wel leuk als ik presteerde op wedstrijden en ja dan moet je oefenen Haha! . moet er wel bij zeggen dat ik ook wel af en toe een lift kreeg van een bekende met auto Schijnheilig

chillse

Berichten: 1198
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 17:04

Nou dan maar je ouders overhalen zou ik zeggen!!!
en stel het lukt niet, kan je niet meteen uit school naar je paard fietsen ipv eerst naar huis?! of is dat niet korter, als het een beetje op de weg ligt, kan je daar toch je spullen leggen?! nja succes met ouders overhalen!!! die 30 euro maakt toch niet zoveel uit, als het voor jou veel makkelijker en dichterbij is..!:)

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 17:24

Idd dan zou ik je ouders ook proberen over te halen. Probeer alle voordelen eens op een rijtje te zetten en laat ze dit dan zien.
Ik had verder nog een vraagje: Word er dan wel voor je pony gezorgd? Voeren en stal uitmesten (als die er is) en wat er allemaal niet meer bij komt kijken. Want anders zou ik het niet doen, als je al twijfelt of je 1 keer per dag wilt fietsen.

babli

Berichten: 2468
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-03 18:37

het gaat nu nie meer om dat halfuur fietse dar heb ik al een oplossing voor ik heb een wei dicht bij huis gevonden 50euro per maand met een bak en wasplaats erbij dat is maar 10min. fietsen maar nu gaat het om me ouders overhalen