Is dit nou zielig?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 20:19

Ik vind dat juist mensen die professioneel met paarden bezig zijn een voorbeeldfunctie hebben.
Van een amateur zonder enig paardenverstand kun je zoiets verwachten, maar van een prof verwacht je toch beter Scheve mond

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 20:25

ach waar gaat het nou eigenlijk over. het gaat over een kind dat voor de foto even op het ruggetje van het veulentje zit en mama die die boel vasthoud...................

BEL DE DIERENBESCHERMING.............. mijngod wat geeft het nou, veulen wordt er echt niet slechter van, kind ook niet......

Ik zie hier meer topicps over scherpere bitten, hulpteugels en sporen voorbij vliegen waar ik een moeilijker gevoel bij heb

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 20:48

ik vind het niet slim van dat mens wieweet deed dat jochie heel wilt en hild dat beest er vooor altyd een trouwma aan over

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 21:05

ik zie het nut er niet van in om een baby op een veulen te zetten. Verward

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 21:09

ik heb eigenlijk ook nog nooit een baby met een rugtas op gezien, maargoed,
haha, het veulen is toch ook een baby, waar zijn die mensen nou mee bezig, natuurlijk, het is niet te zwaar ofzo,
maar een baby zet je ook niet op een fiets naar school

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 23:17

Ik vind het niet zielig voor het veulen en op zich vind ik de foto ook wel heel schattig, maar ik vind het niet verstandig (en dan denk ik meer aan de veiligheid van het kind).

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 00:45

Ik persoonlijk zou het niet doen, alleen al uit veiligheidsoogpunt voor het kind Scheve mond .
Of het zielig is voor het veulen ? Hmm... hij zal er vast-en-zeker niets aan over houden, maar behalve dat het leuk "oogt" op de foto, zie ik absoluut geen reden om het te doen Verward

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 10:38

idd dom, maar niet overdreven zielig

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 11:09

kan best hoor voor 1xtje..hebben ze bij mn oude stage bedrijf ook maar 1x gedaan gewoon voor de foto en dat was op een shetveulentjeen dat is echt maar bij 1x gebleven..hun zoontje was toen 1jaar oud en hadden een shet voor m gekocht voor later alvastnu issie 3 en zetten ze m afentoe terwijl ze hem en het paard goed vasthouden op hun oude fokmerrie van 32 kei lief hoor voor 1xtje kan echt geen kwaad..maar das mijn mening

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 11:50

Het veulen zal er niet van in tweeen breken en er gebeuren veel ergere dingen in de paarden wereld maar ik zie er het nut niet van in en vind het ook een belachelijk zicht(is mischien bedoelt van "kijk eens hoe schattig" maar het ziet er in mijn ogen niet uit Lips are sealed )

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 11:53

DinkeyGirl schreef:
Oh oh oh wat is het pennygehalte weer hoog. Ik vind het echt niet zielig hoor mensen, als een veulen met een ander veulen aan het ravotten is in de wei en de een springt bovenop de ander zal dat echt heel wat zwaarder wegen dan zo'n kindje hoor Lips are sealed
Dat het onverantwoord is en onveilig voor het kind ben ik het wel mee eens. Maar kom op hoor, paarden kunnen wel tegen een stootje, zelfs hele kleintjes Knipoog


hier kan ik het wel mee eens zijn!
kom op!
zolang dat kind er gen uur op zit,zal het wel gaan hoor!

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 11:56

Ik vind het ook niet kunnen hoor heb zelf sinds kort een shet veulentje,
als iemand er over denkt om erop te gaan zitten Boos! mag ie heel hard gaan rennen

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 11:58

Ik vindt het niet echt verantwoord, vooral voor het kind. Een veulen is onbetrouwbaar en weet nei hoe hij zich moet gedragen net als een kind. het kind kan een gek kraai geluidje maken, het veulen schrikt en boem daar ligt het kind dan, ook al houdt je hem vast toch vindt ik het gevaarlijk.
Ik weet niet wat ik er verder van moet dneken, ik denk om eerlijk te zijn dat heel ff zitten voor de foto geeen kwaad kan.

Ikkem
Berichten: 83
Geregistreerd: 06-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 12:23

Wij hebben ook weleens voor de lol een paar seconden een zadel op een veulen gelegt, is dat dan ook al zielig. Gewoon even voor de foto, hij zal echt niet doorzakken ofzow hoor

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 12:41

Ik vind het eigenlijk niet kunnen, zowel voor het kind als voor het veulen niet. Ik heb er iig een beetje raar gevoel bij.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 13:55

Nutteloos, dat is het enige wat ik er van vind. Het veulen heeft er niks aan en het kind zou best even op een ander (ouder) beestje kunnen gaan zitten.

Het veulen zal hier geen trauma aan over houden, maar ik zie het nut er ook niet van in.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 14:34

Beetje zielig voor het kind. Scheve mond Maar om nou te zeggen dat het een drama is, niet echt.
Geeft wel aan dat het veulen mak ik en veel in handen, heb er zelf niet zoveel problemen mee. Maar het is meer een foto voor thuis op de schoorsteen dan op een professionele website.
Laatst bijgewerkt door Katja op 20-10-03 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Mellow

Berichten: 6470
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 15:08

niet echt slim.
die rugwervels zijn nog slap.
maar ja het is hun paard en daar kun jij niks over zeggen.
vind het sneu voor het veulen maar je kunt er niks aan doen.

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 15:19

Voor 1 keer kan het wel. Maar om het nou bij een advertentie te zetten of op een site vind ik niks! Zo zet je een slecht voorbeeld voor anderen. Straks zetten meerdere mensen hun kinderen op veulentjes!

EstherSi

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Sint Pancras

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 19:21

Het is echt heel erg triest ! Die vrouw moet volgens mij toch wel wat van paarden weten, en dan moet ze ook weten dat het heel onverstandig is om al zware dingen op een veulens ruggetje te leggen, die is daar nog helemaal niet op gebouwd! Zo'n ruggetje moet eerst voor het grootste deel zijn uitgegroeid en ontwikkeld voor er iets op kan!

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 20:07

Belachelijk! Boos!
Laten we dat kind ook eens met een rugzak rond laten lopen. Kijken hoe z'n ruggetje daarna is. Ook al is het maar voor nog zo even. Trouwens een foto maken is niet zo even gebeurd. Paard kijkt niet of staat raar, kind kijkt boos, of moeder. Nog maar 1 dan. Lekker hoor dat soort mensen.

pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 21:11

dit vind ik dus echt belachelijk!!!een veulen hoort een veulen te zijn...niet met een kind op zn rug!!!het is overigens bij een veulen minder schadelijk dan bij een jaarling/2 jarige...het is allemaal nog veerkrachtig kraakbeen,dus als het zakt,veert het weer op zn plek...bij een jaarling/twenter wordt dat kraakbeen langzaam naar bot gevormt,het buitenste is sneller dan het binnenste en dus kan het kraakbeen/bot niet meer zo makkelijk terug veren...mja,dan nog,geen reden om op een veulen te gaan zitten!!!:@

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48403
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 21:19

pure dierenmishandeling... maar da's mijn mening....

Je geeft een baby of peuter toch ook geen zware schooltas op z'n rug "omdat het zo leuk staat voor de foto".... Frusty

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 22:32

Ik ben benieuwd of die moeder (ik neem aan dat zij zijn moeder is) ook zo zou lachen wanneer het veulen dat jochie er af gebokt zou hebben.

Maar ik vind dit zielig ja, voor het veulen dan.