scheervoorbeelden plaatjes/foto's

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

scheervoorbeelden plaatjes/foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-03 22:57

hoi,
ik wou even vragen of hier iemand plaatjes of foto's heeft van scheer voorbeelden.
dus allemaal voorbeelden hoe paarden geschoren zijn enzo.


groetjes galina

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 03:03

Heb ik wel maar moet ik eerst scannen. Verward Ik wil het morgen wel doen als je me herinnert (PB)?!

Trixy

Berichten: 336
Geregistreerd: 09-03-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 03:27

Ik weet niet wat de bedoeling hiervan precies is, heb zelf geen foto, maar kan wel omschrijving geven:
Helemaal geschoren van boven (nee, manen zitten er nog aan hoor) alleen het hoofd niet, geleidelijke overgang gemaakt. Ook naar de buik en de benen toe geleidelijke overgang, hierdoor is niet echt een "scheerpatroon" te zien.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 05:29

Dit is Murf geschoren, weinig patroon aan te zien, hij is van top tot teen geschoren alleen nog de gelpad-vorm en het puntje bij de staart zitten erop.
Afbeelding

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30628
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 09:02

Het zijn wat foto's van maart, terwijl hij in december was geschoren, maar toch is er nog patroon te zien.
Zijn benen erin gelaten, want ik wilde zijn sokken niet kwijt. Zijn hoofd, omdat het de eerste keer was, en hij best wel bang was voor het geluid. En een gelpadvorm tegen doorrijden op de rug.
Het zijn longeerfoto's, de eerste keer weer echt longeren na zijn ziek zijn, dus daar niet echt opletten. Maar het patroon is er goed op te zien.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik denk erover dit jaar tot de bakstukken weg te scheren. Omdat mijn pony ook op zijn hoofd nog best wel zweet. Maar moet zeggen dat zoals hierboven ook heerlijk was.

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 11:30

Ik heb Dennis afgelopen jaren eerst in een modelletje geschoren en dan een maand voor de hengstenkeuring helemaal.
2002
Hier was hij net de dag daar voor geschoren.
Afbeelding
Dit is een paar weken later.
Afbeelding
En een week voor de hengstenkeuring
Afbeelding

2003
Deze is op de hengstenkeuring
Afbeelding

En Dyonne, je hoeft niet bang te dat je sokken kwijt raak door scheren hoor. Ze zijn wel eventjes weg. Maar als ik nu naar Dennis kijk word ik niet goed van zijn sokken. Hij zit nu mooi in z'n wintervacht maar heb 1 maand geleden zijn beentjes nog opgeschoren(toen hij nog kort in z'n vacht zat). En hij heeft nu een paar giga sokken, niet normaal meer.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-03 14:52

super bedankt!
is precies wat ik zocht,dank jullie!

ja ik ben bang dat mickey dit jaar wat dikker in de haren gaat komen,en dus was ik aan het twijfelen of ik haar zou scheren.
en dus wou ik eens wat voorbeelden zien hoe die soort patronen uitzagen.

maar wat ik me afvraag,zijn de benen niet moeielijk te scheren?
mijn paard heeft namelijk bij de pezen van die diepe gleufjes (beetje moeielijk uit te leggen Haha!) mij lijkt dat best lastig?
ik ga het trouwens niet zelf doen hoor Haha!

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 15:03

De benen zijn wat lastig. Het is prigel werk. De eerste keer dat Dennis helemaal ging zijn we met zijn lijf begonnen. De 2e keer met zijn benen(op het testen en instellen van de scheer machine na) zodat hij het niet koud kreeg onder het scheren en we het geduld klusje meteen klaar was. Want omdat je er natuurlijk wel ff mee bezig ben zit de kans d'r in dat je paard het zat word, dan is het makkelijker het lijf af te maken dan de benen.