Hebben jullie dat ook wel 's gehad...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 01:41

Ik niet, maar wel iemand anders tijdens de les. Diegene had het al door dat het bijna kapot kon gaan. Maarja... Na de les ff een nieuwe op zetten. Tja je weet het al... Tijdens de les is het al gebeurd. Tong uitsteken En dan... Mocht ze zonder beugels rijden. Tong uitsteken Of nee... Ze moest zonder zadel gaan rijden.

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-03 15:03

Relliej schreef:
Ik niet, maar wel iemand anders tijdens de les. Diegene had het al door dat het bijna kapot kon gaan. Maarja... Na de les ff een nieuwe op zetten. Tja je weet het al... Tijdens de les is het al gebeurd. Tong uitsteken En dan... Mocht ze zonder beugels rijden. Tong uitsteken Of nee... Ze moest zonder zadel gaan rijden.
Leuk!!

Gravin

Berichten: 55
Geregistreerd: 15-09-03
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 18:49

Ik niet, maar bij een kennis wel.
Daar knapte tijdens een buitenrit in galop met een nieuw zadel de beugelriem, waardoor hij eraf viel paard in paniek was, en hij er een heel stuk achter heeft gehangen. Ben dus best wel geschrokken, want hij heeft 2 weken in coma gelegen. Maar gelukkig gaat alles weer goed met hem.

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-03 21:52

Gravin schreef:
Ik niet, maar bij een kennis wel.
Daar knapte tijdens een buitenrit in galop met een nieuw zadel de beugelriem, waardoor hij eraf viel paard in paniek was, en hij er een heel stuk achter heeft gehangen. Ben dus best wel geschrokken, want hij heeft 2 weken in coma gelegen. Maar gelukkig gaat alles weer goed met hem.


Ja, dat is wel heel erg!

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 01:56

Bij mij is er ook een keer een beugelriem stuk gegaan in de barage. Stiksel hield het niet meer, naaifoutje denk ik. Sprong dus de verkeerde hindernissen. (moest links en schoot rechts af) Pony floot door een driesprong op Z/D hoogte (het was een C-tje) . Was helaas wel uitgebeld maar ik zat nog wel.

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 09:55

Hahaha , oei , da's wel stoer Lachen

ERG hoog , driesprong...geen beugelriem.... dan wil je wel met je billen knijpen denk ik *LOL*

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 10:21

ooit lang geleden bij een dagtocht op een manegepaard, knapte mijn beugelriem
Toen kon ik de ochtend van de dagtocht uitrijden zonder beugels, pfft, zou me nu niet meer lukken Gelukkig kreeg ik smiddags een reserveriem

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 10:30

Citaat:
dan wil je wel met je billen knijpen denk ik


Nee, met je knieen.... En zonder beugels rijden was ik wel aan gewend. Voltigeerde toen nog en dan mis je ze niet zo gauw. Alleen met opstappen zijn ze wel handig die beugels anders moet je er in galop op springen. (of via een bokkesprong op de kont Haha! als ie stilstaat)