waar paard huren voor bosrit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

waar paard huren voor bosrit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-03 23:44

Weet iemand een adres waar je paarden kunt huren voor een bosrit Verward

Mijn moeder en ik willen graag samen een keer het bos in, dat lijkt haar zo leuk om een keer te doen *LOL* Ze heeft wel wat rijervaring, maar rijd niet meer dagelijks dus het moeten wel een beetje brave dieren zijn.
Geen manege waar je paarden meekrijgt die net zadelmak zijn of al maanden niet buiten geweest etc....

De plaats maakt niet zoveel uit, als je er maar lekker weg kan het bos in Knipoog (wel graag in Nederland *LOL* )
Ik heb mijn ruiterbewijs en we willen liever niet met een groep mee. We gaan liever zelf in ons eigen tempo een rondje rijden (vooral stappen en misschien een drafje/galopje)


Hopelijk weet iemand wat voor ons

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 00:03

In Reuver(noord-Limburg, ong 20 min van Venlo?) kan je paarden of pony's huren en als je zegt dat je een beetje ervaring hebt krijg je geen begeleider.
Dicht bij het bos en paar jaar geleden voor een pony FL12,50, wat het nu is en voor paarden weet ik niet precies maar dat zou wel niet zo gek veel duurder zijn.
Er gaan regelmatig wat onervaren mensen op die paarden dus ze zullen wel redelijk braaf zijn.
Het heet stal Killaars, lijkt je het wat kan ik wel aan het telefoonnummer komen.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 00:04

Er zijn maar weinig goede stallen die een onbekende paarden meegeven zonder begeleiding. Eigenlijk vind ik een stal die dat wel doet, automatisch geen goede stal meer... Vervelend voor jullie, maar zo werkt het wel een beetje. Als je nu een klant van een manege bent word het anders...

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 04:51

De Boshoeve in Soest, met plenty bos in de omgeving.

Overigens ben ik het volstrekt eens met de opvatting van ArwenLune.
Maar als je met ruitergasten die geen paard bij zich hebben een ritje wilt maken, dan is het verd.. handig als je zo'n stal in de buurt hebt.

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 06:18

ja Boshoeve in Soest wilde ik ook net voostellen, wel goed alle riemen van het zadel en zo controleren ......volgens mij moet je een soort verklaring onderetekenen dat je met goed materiaal bent vertrokken, dat was een paar jaar geleden in ieder geval zo

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 06:25

In Uden, bij de tinkerfarm. Tel. Miranda 06-20608695 of Lucré 06-50236359
Zie hun advertentie op marktplaats. het was gisteren er heel goed en veilig.

Calanddra

Berichten: 14120
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 13:24

ja idd in Uden kun je tinkers huren voor een bosrit. En het is (vind ik) ook nog eens goedkoop, maar €7,5 per uur.

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 13:31

Ik sta op de boshoeve in soest en er worden daar inderdaad paarden verhuurd voor een bosrit zonder begeleiding. Je moet (als ze je niet kennen) wel eerst voorrijden in de binnenbak zodat er beoordeeld kan worden of je goed genoeg rijdt voor een bosrit zonder begeleiding.
De bossen zijn prachtig daar en je kunt einden en ver rijden.
Als je interesse hebt pb maar voor het telefoonnummer.

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 14:49

En in uden krijg je goede begeleiding!

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-03 15:34

De boshoeve in Soest klinkt wel goed En dat is vanuit Den Helder ook nog erg goed aan te rijden Knipoog

Ik vind het geen probleem om begeleiding mee te hebben hoor *LOL* Zit alleen niet zo te wachten op een groepsrit, omdat mijn moeder alleen wil galloperen als ze het paardje helemaal vertrouwd en in een groep heb je dat meestal niet voor het zeggen


Als er nog meer mensen zijn die adressen weten hoor ik het graag

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 17:02

In uden bestond onze groep uit mijn vriendin en de begeleiding...

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 17:09

Bij de boshoeve in soest hebben Melissa, ik en lautjuh123 ook paarden gehuurd met de Gooimeeting! Je krijgt geen begeleiding mee, maar je moet voorat je weg gaat een verklaring onderteken dat hun nergens voor aansprakelijk zijn, als er wat gebeurd.

De paarden die ik daar kan zijn erg braaf, de manege-eigenaar kiest zelf de paarden uit die meemogen, dus daar houden ze wel rekening mee als jij zegt dat je liever een wat rustiger paard wilt. Ik reed op Solero, die was heel braaf en vond het super leuk in het bos.

Je kan er in iedergeval erg lekker rijden!! (Lage Vuursche enzo).

Voordat je het bos in mag moet je in de bak even voorrijden, maar dat stelt niet zo veel voor. Wij hadden gestapt en net een stukje gedraafd, en toen mochten we al gaan.
Het huren kost €12,50 per uur, vanaf het moment dat je daar weg gaat het bos in (duus voorrijden telt niet mee).

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 19:34

Wij zijn vorige week op de veluwe wezen rijden. Erg brave paarden, echt braaf dus maar niet sloom of lui. Wij hadden begeleiding mee maar dat hoeft niet. Klein nadeel vond ik dat er veel paarden rondliepen met een niet passend zadel. Paarden zagen er verder wel goed uit maar ik vind een passend zadel toch wel erg belangrijk. Ze hebben een website waar, neem ik aan, telefoonnummer en adres wel op staan nl. www.stalhouderijvanbijnen.nl

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 19:44

Ik heb een paar keer bij Camperduin- vlak bij schoorl/bergen een paard gehuurt voor een buitenrit, ik weet alleen niet meer hoe die stal/manege? heet maar zit daar aan de hondsbosserzeewiering Verward Maar die vriendin waarmee ik reed had daar vaker een paard gehuurt dus misschien hoefde daarom geen begeleiding mee. Verward Als je het adres wil kan ik je het wel pb-en...

Jip80
Berichten: 75
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 20:15

In Lhee, bij Dwingeloo, zit Zonnetij. Ze hebben daar bungalows, maar hebben ook fjorden en ijslanders . Ik ben daar jaren geleden weleens een dagje geweest voor een buitenrit. Wij kregen toen geen begeleider mee, maar misschien is het inmiddels wel verandert. Super lieve beesten in elk geval en hele mooie omgeving. Denk trouwens niet dat je in het hoogseizoen daar paarden kan meekrijgen, maar je kan het altijd proberen!

He has no past, He has no future
But still, He tries

Enola

Berichten: 212
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 21:49

gomir schreef:
Weet iemand een adres waar je paarden kunt huren voor een bosrit Verward

Mijn moeder en ik willen graag samen een keer het bos in, dat lijkt haar zo leuk om een keer te doen *LOL* Ze heeft wel wat rijervaring, maar rijd niet meer dagelijks dus het moeten wel een beetje brave dieren zijn.
Geen manege waar je paarden meekrijgt die net zadelmak zijn of al maanden niet buiten geweest etc....

De plaats maakt niet zoveel uit, als je er maar lekker weg kan het bos in Knipoog (wel graag in Nederland *LOL* )
Ik heb mijn ruiterbewijs en we willen liever niet met een groep mee. We gaan liever zelf in ons eigen tempo een rondje rijden (vooral stappen en misschien een drafje/galopje)

Hopelijk weet iemand wat voor ons


Hoi Carina! Misschien kunnen jullie een keertje manege Kikkert op texel bellen, ik ben er zaterdag geweest en ze hebben best leuke paardjes. De manege is niet supermooi (alles buiten en een beetje een ranchidee om te zien)maar de stands werden goed schoon gehouden en de paarden zagen er fris uit, en ook de begeleiding was leuk en best goed! En als ik kan blijven zitten moet het je mam helemaal lukken Knipoog !
Je kunt er aangeven dat jullie met zn 2-en met of zonder begeleiding willen, geen enkel probleem! En ze hebben een leuk bos op texel, zeker als je de 2-uurs rit gaat doen. Moet je even vragen of jullie langs de rietkraag bij de Rovershut kunnen, is erg mooi! Niet heeel groot maar wel leuk en in de buurt. 11 Euro voor een uur dus daar hoef je het ook niet voor te laten!
Groetjes Judith
ps. Zullen we binnenkort wat afspreken? (Kun je Elvis ook even zien, hij wordt al zo groot..)

xxxxElvis my pridexxxx
*Profiel bijgewerkt*

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-03 21:55

Texel is zo dichtbij Enola, dan komen we ontzettend veel bekenden tegen(kun je de klok op gelijk zetten) en we willen er juist even lekker uit.
Texel hebben we al overwogen voor ik dit op bokt zette, want ik ken de manege's daar redelijk(incl. eigenaren).

Tot nu toe lijkt soest ons nog steeds wel wat. Dan kunnen we het misschien ook nog combineren met een bezoekje aan de fokker van mijn merrie Die woon in Wijk bij Duurstede en dan zijn we al een eind op weg

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 09:41

In Dwingeloo bij Manege de Drift. ze hebben er supermakke paarden en het bos daar is echt geweldig. je kan een paard huren voor een uur of voor twee uur. ik weet niet precies wat het kost ik ben daar op vakantie geweest met mijn paard. als je zoekt op manege de drift op google ofzo dan kom je op een soort van website van hun. met prijzen enzo. een echte aanrader!!! OK dan!

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

Albert

Berichten: 5707
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 10:36

daan schreef:
Wij zijn vorige week op de veluwe wezen rijden. Erg brave paarden, echt braaf dus maar niet sloom of lui. Wij hadden begeleiding mee maar dat hoeft niet. Klein nadeel vond ik dat er veel paarden rondliepen met een niet passend zadel. Paarden zagen er verder wel goed uit maar ik vind een passend zadel toch wel erg belangrijk. Ze hebben een website waar, neem ik aan, telefoonnummer en adres wel op staan nl. www.stalhouderijvanbijnen.nl


De omgeving is daar echt erg mooi maar momenteel stikt het er van de dazen.
Als de dazen tijd weer voorbij is kan ik het je kwa omgeving zeker aanraden.

3 Gelderse toppers en
Paardengebitsverzorger Klik hier voor mijn website

Imane
Berichten: 11
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 21:40

Op Ruitercentrum Het Fjordenpaard in Een (boven in Drenthe, bij Norg) kun je altijd paarden huren voor een bosrit.
Je hoeft zelfs niet te reserveren. Het is altijd zonder begeleiding!

Ennuh...ze hebben niet alleen maar Fjorden hoor! Zo'n 150 paarden, dus genoeg keuze Knipoog

Manege de Drift in Dwingeloo ken ik ook, erg mooie omgeving!!

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-03 21:59

Die manege in Een is zeker vlakbij het Ronostrand, volgens mij ben ik daar eens met het wegparcours van de cross langs gekomen *LOL*

Bedankt voor de tip

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 11:10

.
Laatst bijgewerkt door draaakje op 04-07-23 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

I'll be with you, I'll be waiting for you,On the other side,And the winds that blow they'll guide you home,Get you through the night,It will all be right
Izzy Khaleesi

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-03 22:22

het is er dit jaar niet meer van gekomen, maar misschien voor volgend jaar

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 22:41

Loon op Zand bij manege van Loon.
Schoorl
Manege Grol in Renesse
Manege Lucidina in Burgh Haamstede.

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 13:41

Boogiegirl schreef:
In Reuver(noord-Limburg, ong 20 min van Venlo?) kan je paarden of pony's huren en als je zegt dat je een beetje ervaring hebt krijg je geen begeleider.
Dicht bij het bos en paar jaar geleden voor een pony FL12,50, wat het nu is en voor paarden weet ik niet precies maar dat zou wel niet zo gek veel duurder zijn.
Er gaan regelmatig wat onervaren mensen op die paarden dus ze zullen wel redelijk braaf zijn.
Het heet stal Killaars, lijkt je het wat kan ik wel aan het telefoonnummer komen.


daar hebben wij 3 jaar lang elke vakantie paarden gehuurd!
mijn vader kan dus niet rijden en kreeg een heel braaf paard mee.
mijn moeder en ik waren ervaren dus mochten we zonder begeleiding het bos in..het bos is niet zo groot maar voldoende om lekker een uurtje in rond te hobbelen hoor !

Karaat_the_newforest op Instagram


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Olikea, Rhinocornn, Symke en 23 bezoekers