hoe liggen momenteel de prijzen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

hoe liggen momenteel de prijzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-03 16:04

STel: je wilt een merrie kopen. Ze is nog groen. 3,5 - 3 jaar oud. Goede papieren (keur moeder of tenminste ster). Kan leuk bewegen, leuk model paard (hoeft niet keur elite te worden maar gewoon een leuk paard). WAt moet je daarvoor volgens jullie nu betalen?

ZElf zit ik te denken rond de 3000 euro. ZIt ik te hoog, te laag?

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 16:23

Hoe groot is ze ongeveer?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-03 16:28

Zeg iets van tussen de 1.64m en 1.70m.

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 16:34

En ze kan ook nog lopen? Ik vrees dat je dan aan de lage kant zit... Toen ik op zoek was naar een veulen was 3000 al weinig ....

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 16:36

Ja dat denk ik ook ja, voor 3000 euro heb je bijna niks meer voor.. reken eerder maar op het dubbele. De prijzen zijn belachelijk hoog op het moment..

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 16:41

Desiree de waarheid zal ergens tussen de 3000 en 4000 euro liggen denk ik

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 16:42

Dees, het is maar net wat de gek ervoor wil geven. Zo ligt de markt nu eenmaal. Soms kan een je recreatie paard verkopen voor meer dan 10.000 euro, zo vang je maar een paar duizend euro voor een sportpaard. Emotie speelt een belangrijke rol. Zo ook hoe graag de verkoper ervan af wil.
Weet je wie je kan vragen over prijzen, de adviseur van Amev paardenverzekering. Je doet alsof je je paard wilt laten verzekeren voor het aankoop bedrag, je vermeld de afstammeling, kleur, leeftijd en hoogte en hij weet uit ervaring of dat een reeele prijs is of niet. Verder is het maar net wat jij ervoor over hebt!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-03 16:47

ja maar ik heb geen paard gevonden hoor. MAar het is wat ik ongeveer ga zoeken dan.
- merrie
- predikaatrijke moederlijn
- 1.64m -1.70m
- fijn kunnen bewegen, dus niet GEWOON.

Alja

Berichten: 25583
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 18:21

ik denk dat je wel iets meer moet rekenen dan 3000 euro .....
sommige recreatie paarden kosten nog meer..
vind dus wel dat het gulden teken gewoon het euro is geworden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 18:30

Ik denk ook meer.
Zeker als je meer wilt dan gewoon.
En is het paard al bereden, of nog helemaal groen.
Daar zit natuurlijk ook nog verschil in.

want idd, tegenwoordig word voor een recreatie paard al zonder schaamte 3 /4000 euro gevraagd.
En dan heb je een 12 jarige, die nooit gepresteerd heeft en als een houten plank loopt.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 18:31

Ben ook bang dat je iets te laag zit.

Niet te geloven eigenlijk, als je nagaat dat mijn eerste merrie "maar" 2700 gulden kostte, ruim 3 was en echt lekker kon lopen....

Maar zoals ik ze tegenwoordig kwa prijs zit...zou je dnek eerder aan de €4000 moeten denken.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 18:31

Ik denk dat je met 3000 euro aan de lage kant zit, je zou voor dat geld wel een goede 2,5 jarige kunnen scoren.
De paarden moeten nu weer op stal dus dan hoeven ze niet veel te kosten.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 18:33

Ik vergelijk de laatste tijd veel op bijvoorbeeld marktplaats. Als ik dan kijk naar wat jij opnoemt dan ben je zeker 4.000-5.000 kwijt. Als je geluk hebt.
Ik heb het idee dat dit vooral particulieren zijn met veel emotionele waarde.

Handelsstallen lijken tegenwoordig een betere prijs/kwaliteit verhouding te hebben.

xtvax

Berichten: 674
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: vlakbij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 08:53

Ik denk dat het ook wat laag is, of je moet het net treffen. Ik zou meer rekenen op rond de 5000 euro. De prijzen die ze vragen zijn soms te gek hoog, maar daar is vaak ook nog een hele hoop af te kletsen. Als je de tijd neemt en veel bij verschillende paarden gaat kijken, loop je wel een keer tegen een leuk goedkoper paard aan, maar daar moet je dan wel zin in hebben. succes

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-03 09:19

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik ben er wijzer van geworden en ook meer bevestigd geraakt. Ik dacht er zelf ook zo over namelijk maar ik dacht dat ik de enige was. Is dus niet zo.

merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 09:21

Ik denk zelf ook dat je veel meer moet rekenen, rond de €5000. Zo'n merrie houdt namelijk ook altijd fokwaarde, ook al wil je er zelf niet mee fokken. Met een goede bloedlijn blijft zij haar fokwaarde houden, ook al is zij zelf geen ster.
Als ze zelf nog leuk kan lopen dan stijgt haar waarde al helemaal aangezien zij dan toch de potentie heeft om een topfokmerie te worden met goede sport vooruitzichten.
Denk dus dat je voor de merrie die je zoekt toch echt €5000 moet betalen. Voor een KWPNer dan. Ligt dus ook aan het ras dat je wilt.

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 09:37

De prijzen stijgen de pan uit. Zeker als je een aparte wilt moet je je knip flink opentrekken.
Met 3000 euro kom je dan echt niet ver.
Maar je kan natuurlijk net mazzel hebben, dus zeker als je geen haast hebt kan je rustig rond gaan kijken en misschien kom je dan net die ene tegen die naar je zin is en ook nog eens betaalbaar. Succes.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-03 10:22

Dat is allemaal sinds de euro. Die heeft alles verknald. Echt. Ook op paardengebied. Het is heel raar: mensen willen geen habbekrats meer voor je paard geven als je het te koop hebt staan .MAar als je ZELF moet gaan zoeken moet je flink dokken.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 10:29

Desiree schreef:
Dat is allemaal sinds de euro. Die heeft alles verknald. Echt. Ook op paardengebied. Het is heel raar: mensen willen geen habbekrats meer voor je paard geven als je het te koop hebt staan .MAar als je ZELF moet gaan zoeken moet je flink dokken.


ja, maar dat is altijd zo, met de gulden en de euro.
Toen ik zelf ging bellen voor een leuk 3 jarig dressuurpaard wordt er met gemak tussen de 6 en de 10 gevraagd.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-03 11:28

essie79 schreef:
[
ja, maar dat is altijd zo, met de gulden en de euro.
Toen ik zelf ging bellen voor een leuk 3 jarig dressuurpaard wordt er met gemak tussen de 6 en de 10 gevraagd.
[/quote]

O nee, ten tijde van de gulden kon ik nog aan hele leuke paarden komen voor de helft minder dan nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 11:42

Desiree schreef:
ja maar ik heb geen paard gevonden hoor. MAar het is wat ik ongeveer ga zoeken dan.
- merrie
- predikaatrijke moederlijn
- 1.64m -1.70m
- fijn kunnen bewegen, dus niet GEWOON.



Ik weet niet wat jij fijn bewegen vind. En ik weet dat mijn eisen van fijn bewegen behoorlijk hoog liggen. Maar ik zou toch rekenen op tussen de 6 en 10 duizend euro.

Degene die ik heb staan, die fijn bewegen kosten dat. En daar verkoop ik ze ook voor. Voor minder zijn ze er wel, en velen vinden dat ook fijn bewegen, maar om eerlijk te zijn vind ik dat werkelijk bagger bewegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 11:45

Ten tijde van de euro, vroegen wij voor dezelfde kwaliteit paarden waarbij we nu tussen de 6 - 10 voor vragen, gemiddeld tussen de 10 en de 25 duizend gld voor.

Dus niet overal is die prijs zo gestegen.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 11:48

Desiree"]
[quote="essie79 schreef:
[
ja, maar dat is altijd zo, met de gulden en de euro.
Toen ik zelf ging bellen voor een leuk 3 jarig dressuurpaard wordt er met gemak tussen de 6 en de 10 gevraagd.
[/quote]
O nee, ten tijde van de gulden kon ik nog aan hele leuke paarden komen voor de helft minder dan nu.


Nee, ik bedoel dat zowel bij gulden als euro, prijzen bagger zijn als je zelf moet verkopen en hoog als je moet kopen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-03 11:53

Pipo schreef:
Ten tijde van de euro, vroegen wij voor dezelfde kwaliteit paarden waarbij we nu tussen de 6 - 10 voor vragen, gemiddeld tussen de 10 en de 25 duizend gld voor.

Dus niet overal is die prijs zo gestegen.


HIer is het echt veranderd. Maar ik denk dat in de regio waar jij woont de prijzen zowiezo al hoger lagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 11:54

Desiree"]
[quote="Pipo schreef:
Ten tijde van de euro, vroegen wij voor dezelfde kwaliteit paarden waarbij we nu tussen de 6 - 10 voor vragen, gemiddeld tussen de 10 en de 25 duizend gld voor.

Dus niet overal is die prijs zo gestegen.


HIer is het echt veranderd. Maar ik denk dat in de regio waar jij woont de prijzen zowiezo al hoger lagen.
[/quote]


De meeste paarden die ik heb verkocht, zijn naar Groningen, Brabant, Limburg enz. verkocht.
Vaak als mensen bij mij komen voor een paard, en ik heb geen passend dier dan ga ik met ze naar vrienden van mij in het oosten. Qua prijs verschillen we niet zo heel veel.