Paard wordt panisch in trailer?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Paard wordt panisch in trailer?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-03 18:12

Ik ga wekelijks met mijn pony naar het bos. Samen met zijn vriendje staan ze in een 1 3/4 trailer (gewoon met tussen schot)
Ze was altijd heel lastig met laden, dit gaat nu wonderbaarlijk goed OK dan!
Maar nu heeft ze iets nieuws, wanneer we bochten naar rechts maken wordt ze panisch. Dit is echt niks voor haar, ze is altijd zo'n koele kikker.. Ze begint te springen/trappen, eigenlijk geen idee wat ze doet, ze maakt en hoop kabaal.. Dit heeft ze laatste 2 keer gedaan.. Bij iedere bocht naar rechts. Voorheen verzette ze eigenlijk geen pas.. Ik vind het ook zo gek dat dit eigenlijk zomaar uit het niets is gekomen, voor zover ik weet is er niks anders gebeurd.
Op trekken en remmen etc. doet haar niks.. Alleen die bochten..
We gaan echt HEEEL rustig door de bochten, rustiger kan niet, want dan staan we stil Scheve mond . Sneller door de bochten werkt niet, dan hebben we helemaal het idee dat ze de hele trailer afbreekt.
Maar ze heeft dit enkel wanneer we bochten maken naar rechts..
Iemand enig idee of tips wat we misschien kunnen doen?
Ik zou misschien een keer mee kunnen gaan in de trailer, maar vraag me af of ik er dan wel heel uitkom..

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 18:17

Ga eens een stukje rijden met allen jij in de trailer. Misschien is er wel iets heel engs dat klappert ofzo bij die bochten. En hoelang geleden is de bodem gecontroleerd voor die trailer? Zoals je het beschrijft klinkt het alsof er een reden is dat ze zo panisch is, dus ga op onderzoek uit..

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 18:17

In ieder geval nooit meegaan in de trailer. Ten eerste is dit levensgevaarlijk, ten tweede bevestig je door jouw aanwezigheid haar angst.
Probeer haar een paar keer alleen mee te nemen en ga een klein stukje (5 minuten) rijden. Niet stil gaan staan als ze stuitert, gewoon in hetzelfde tempo doorrijden. Als je aankomt op de bestemming heel luchtig tegen haar doen, niet boos of zielig gaan praten. Een trailer is gemaakt op een groot paard, dus afbreken zal haar echt niet lukken. Doe wel goed bescherming om.

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-03 21:26

Een stukje alleen mee in de trailer is idd wel een idee.. Misschien dat er ECHT wel iets engs is..
Beenbescherming doen we dus wel de volgende x om.. Eigenlijk doen we dat nooit, daar worden ze alleen maar stresserig van, maar nu lagen haar benen dus wel open.. Boos!
Gossie arme paard.. Hoop zo dat we erachter komen wat er precies aan de hand is..
Iemand nog tips?