Rijd je elke dag??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 22:30

Ik rijd bijna elke dag, maar het liefst wil ik wel 2 dagen rust in de week, dan blijft ze wat fitter, en ze is zowieso nog best jong, en ik heb ook nog school dus...

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 23:15

Ik rij elke dag, heb 2 paarden om te rijden, allbei hebben ze 1 dag in de week rust, dus ik heb 2 dagen in de week dat ik maar 1 paard rij.

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 23:21

ik rijd 6 dagen in de week, soms 5 en meestal drie kwartier...

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 23:33

ik rij heel weinig ik vin het leuker om lekker rond te wandelen of te longeren
ik rij minimaal 1x per week
mijn bij rijdster rijd wel wat vaker
en mijn paard staat van 11 tot 8 los in de bak samen met mijn shet
dus hij hoef niet echt lang opstal Lachen

Matchpoint

Berichten: 19
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 10:34

Match wordt 6 dagen in de week gereden of gelongeerd. 4 dagen door mijzelf en 2 dagen door mijn verzorgster. Ik doe wel veel afwisseling zoals dressuur, buitenrijden, longeren en springen. Een dag in de week geef ik haar vrij.

Verder staat ze lekker de hele dag buiten. Vind ik ook erg belangrijk!!

machogirl

Berichten: 349
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 10:41

ja bijna elke dag ja *LOL*
en ik rijd geen wedstrijden.... Scheve mond dus... maar meestal wel elke dag ja..
en als ik een dag niet kan dan is het wel om de dag rijden Pling

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 10:55

Ik ga 3x per week naar mijn bijrijdpaard, op maandag, woensdag en vrijdag. Ik rijd meestal 2x en longeer haar 1x. Ze staat ook 24/7 in de wei. Haar eigenaar neemt haar heel af en toe in het weekend mee voor een stapritje in het bos, maar dat is voornamelijk in de zomermaanden. Ik heb haar nu dus helemaal voor mezelf.

paardjeJarig

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 11:09

Op mijn eigen paard rijd ik vrijdag t/m maandag (dinsdag en woensdag rijdt mijn moeder) en op mijn bijrijdpaard rijd ik woensdag en donderdag. Ik rijd dus alleen op dinsdag niet (soms wel, maar niet vast).

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 12:26

Als het 's avonds nog licht is, dan rijd ik bijna dagelijks. Zodra de dagen korter worden en ik 's avonds niet meer kan rijden, kan ik alleen nog maar in de weekenden of op een vrije dag.
Ik pas dan mijn "rijstijl" een beetje aan. Langer los- en uitstappen en ietsje rustiger rijden.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 12:29

Op mijn bijrijdpaard rijd ik de ene week twee keer (maandag en zaterdag) en de andere week drie keer (vrijdag erbij).
Ik doe haar dus om de week op vrijdag, en 's zaterdags heb ik altijd les met haar (pensionles, dus met een groep wel) en om de week heb ik op maandag privéles met haar.

Verder rijd ik haar ook als de eigenaresse niet kan.

Niffie
Berichten: 460
Geregistreerd: 15-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 12:32

Mijn paard wordt 5 of 6 x in de week gereden en wordt 1 of 2 x in de week gelongeerd. Verder zoveel mogelijk in de paddock

Rupertlover
Berichten: 47
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 12:40

ik rijd meestal 6/7 x in de week... en mijn paardje gaat ook in de wei(met slecht weer dan niet...) Lachen

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 13:52

ik probeer elke dag te rijden. meestal lukt dat ook wel.

Lestria

Berichten: 1068
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 14:12

mijn paardje wordt iedere dag afgebeuld Bloos .
Of door mij of door mijn verzorgster. Bij hoge uitzondering, bijv. hevige regen waardoor de bak een zwembad is, krijgt ze een dagje vrij.
Nu moet ik er wel bij zeggen dan mijn paardje artrose heeft en naarmate ze langer stil staat stijver wordt. Het is dus ook in haar belang dat ze iedere dag, gedoseerd, beweging krijgt.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 14:13

Ik rijd elke dag, maar heb er dan ook 2 Haha!
Ze lopen beide 5/6x per week.

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 15:07

Bij mij verschilt het heel erg wat ik doe. Hij heeft een dag in de week dat hij lekker de hele dag op de wei staat. Dan haal ik hem 's avonds weer op en zet hem op stal. De rest van de dagen staat hij ook van 's ochtends tot 's avonds buiten. Alleen dan rij ik hem ook. Dus 6 x in de week krijgt hij beweging. Twee keren daarvan zijn les. Een dressuurles en de andere een springles. De andere keren ga ik naar buiten of dressuur rijden en 1 keer in de week longeer ik hem aan de pessoa. Dat is over het algemeen zo. Soms door omstandigheden .b.v drukte op mijn werk waardoor ik niet wegkan heeft hij wel eens een extra dag in de week vrij. maar hij staat toch de hele dag buiten dus dan vind ik dat niet erg. bovendien houdt hij zichzelf altijd aardig bezig. spelen met andere paarden, even lekker rond galopperen over de wei oid. dus hij zorgt ook wel voor zijn eigen beweging. soms zet een vriendin van mij hem dan 's avonds nog in de stapmolen.
Bovendien rijd ik geen wedstrijden (geeft mij teveel stress) maar recreatief. In de zomer heeft hij soms een weekje vrij. Dan gaat hij lekker de wei op en mag hij zich uitleven. meestal ga ik dan zelf ook lekker een weekje op vakantie.

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 15:16

Ik rijd ong. 4x per week, en longeer 1x. Ik werk fulltime en woon samen, dus als ik elke avond pas om 22:00 thuis ben heb ik ruzie thuis. Mijn vriendje is niet bang dat ik vreemd zal gaan, maar hij is wel jaloers op m'n rode vriendin hahaha! Mijn zusje gaat nu zo'n twee keer per week, waarvan ze 1x rijdt.
Gelukkig staat Daisy de hele dag lekker buiten ('s zomers in t land). Niet als het echt rotweer is, maar over het algemeen wordt ze 's ochtends naar buiten gelaten en tegen t eind van de middag pas weer naar binnen gehaald. Dat scheelt al een heleboel kopzorgen moet ik zeggen, ik ben echt blij dat ze zich niet de godganse dag op stal hoeft te vervelen Lachen

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 15:24

Hey,

ik rijd niet iedere dag, met dit weer staat Chubby van 9.00 tot 18.00 buiten en aangezien ze pas 3,5 is is het niet per se nodig om dan ook nog eens te rijden elke dag...

Onze week ziet er ongeveer zo uit:
*maandag uurtje dressuren
*dinsdag uurtje manege- (groeps)les
*woensdag vrij
*donderdag prive-les
*vrijdag vrij
*zaterdag 30 min. manege- (groeps)les met zusje
of uurtje dressuur met mij
*zondag vrij of bosrit

Als ze overdag niet buitenkan ga ik een eind met Chubby wandelen, gooi ik haar ff los in de bak (evt. met sprongetje) of longeer ik haar een 30 min.

Groetjes!

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 15:33

nee ik heb een bijrijdster!! maar als ik geen vriend had en niet
samenwoonde dan had ik absoluut elke dag naar Mango gegaan!!
nu rijd ik 4/5 x per week waarvan ik eigenlijk 1 dag maar los rijd
en uitrijd want dan springt tie met mijn vriendin de dochtertje!

Linda_k
Berichten: 188
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 15:37

Ik rijd 5 tot 6 keer per week. Daarvan heb ik 2 keer per week les. En ik longeer haar in ieder geval 1 dag in de week. Ze heeft in principe elke dag beweging.

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 15:44

ik heb samen met mn zusje een paard,dus wij rijden om en om een dag.
hij wordt +/- 6 dagen per week gereden,daarbij zitten ook de lessen in.
vaak heeft hij op maandag vrij,want dan lukt het niet met school,en heeft hij even lekker rust

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 15:59

Odin krijgt 2 keer in de week vrij, maar als ze weer dag en nacht binnen gaan staan geef ik haar wel elke dag beweging

Vickey geef rijd ik hoogstens 2 keer in de week, maar die is ook nog maar 3 Knipoog

Loena

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 16:19

Ook ik rijd 5/6 x in de week.. In ieder geval niet meer dan 3 dgn achter elkaar hetzelfde.. probeer 2x in de week niet te rijden.. 1 x los (vrij) en 1 x longeren of een buitenrit.. Normaliter rijd ik 2 paarden.. dus eigenlijk rijd ik 7 x per week..
Nu even niet want een paardje is heel erg ziek.. maar dat is weer een ander verhaal..

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 21:08

ik heb nu eigenlijk wel vast schema Haha!

maandag heb ik les
dinsdag doe ik longeren
woensdag heb ik les
donderdag doe ik zelf rijden
vrijdag doe ik longeren
zaterdag heb ik les
en zondag heb ik meestal concour en anders doe ik die dag buitenrijden Lachen

mijn paard staat dus geen enkele dag stil Lachen
soms doe ik vrijdags ook nog welleens buitenrijden.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 21:15

Ik rijd mijn paard minimaal 3x in de week, en dan lange buitenritten. De rest van de week staat ze halve dagen in de wei, zomers 24/7.