Je paard heeft een vrije dag en wat dan?

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

SRML

Je paard heeft een vrije dag en wat dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-03 12:51

Hallo Allemaal,

Had een vraag, stel je staat met je paard op een manege.
Je paard kan dus niet paar uur per dag lekker buiten lopen, behalve als je er zelf bij bent.

Wat doen jullie in zo'n situatie als je paard een vrije dag heeft?
Gooi je hem los in de bak en hoe lang dan? Ga je met hem wandelen en hoe lang dan?

Ben erg benieuwd naar de reactie's

Groetjes Marcia

gewoonIsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 12:57

Ligt er een beetje aan hoeveel tijd ik heb die dag. Normaal als mijn paard een rustdag heeft, pak ik het zo aan: Ik gooi hem voor mijn werk los in de bak. Hij wordt er dan wel door iemand anders eruit gehaald. 's Avonds kom ik weer en dan poets ik hem, wandel wat met hem en laat hem lekker grazen.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 13:00

Als mijn paard een vrije dag heeft en hij staat niet buiten, dan kom ik in de avond (zoals altijd) en gooi hem even los in de paddock... liefst zo lang mogelijk, maar dat is bijna niet te doen omdat er meerdere zijn die dit willen, dus dan zal het wel ongeveer 15 a 20 minuten in de paddock worden en soms ga ik dan nog even wandelen.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 13:06

vrije dag = half uurtje losgooien en minimaal een half uur wandelen. Als er lekker gras staat ook nog 20 min. grazen. Verder geef ik hem dan een uitgebreide poetsbeurt, zodat hij wel genoeg aandacht krijgt.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 13:11

ik laat m'n paard dan wel minstens een half uur (liefst een uur of meer) beweging hebben, dat kan dus zijn in de wei, paddock, stapmolen of wandelen. Ook zonder zadel rijden is een leuke afwisseling voor veel paarden!

SRML

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-03 13:12

Als mijn manneke een vrije dag heeft laat ik hem eerst lekker los in de bak, zodat hij lekker kan rennen. Daarna uurtje op het land. Sávonds kom ik nog een keertje en ga ik lekker met hem wandelen en mag hij nog even grazen.

Was erg benieuwd wat jullie doen, vandaar mijn vraag.
Ben natuurlijk nog steeds benieuwd naar meer reactie's

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie