Wanneer stopt de groei van paardenhoofd?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jel

Berichten: 699
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Zuid-Holland

Wanneer stopt de groei van paardenhoofd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-03 20:02

Beetje stomme vraag Bloos! maar vroeg me af wanneer het paardenhoofd stopt met groeien... is dit ook gewoon rond het 5e levensjaar?

Paardenboeken te koop, kijk in mijn profiel!


Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 20:03

Goeie vraag.. volgens mij wel hoor Haha!

Samantha Lovers Splash

    S p o t.

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 08:17

Nee, met 2 jaar/2,5 jaar volgens mij. Dat heb ik ergens gelezen.

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

xtvax

Berichten: 674
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: vlakbij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 10:35

nou als het met 2/2,5 jaar is, dan blijft mijn 3,5 jarige altijd een pony hoofd houden. Hij heeft echt een mini koppie, mag best nog iets groeien.

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 15:26

hihihi jel, bang dat hidde een te groot hoofd krijgt? je hebt een super mooi paardje staan en ik vind zijn hoofd goed kloppen in verhouding met de rest van zijn lichaam. mocht je hem ooit kwijt zijn, kijk dan maar eens goed of onze auto niet op het erf staat Knipoog
maar wel een interessante vraag verder eigenlijk.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 15:27

Ik dacht dat het hoofd net zo lang groeit als de rest van het lichaam.
Per paard kan dat natuurlijk verschillen maar het ligt dacht ik tussen de 2.5 en 3.5 jaar.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 15:31

Daar ben ik eigelijk ook benieuwd naar, mijn 2,5-jarige merrie heeft een Cob-hoofdstel/halster nodig, terwijl ze verder van dekjes enz. waarschijnlijk Full nodig gaat hebben. En ik ben eigelijk benieuwd of haar hoofd nog groter gaat worden.
Alhoewel, vaak kun je met de verhouding hoofd/lichaam zien of je paard nog meer gaat groeien, dus dan zou 2/2,5 misschien best kunnen kloppen, maar dat weet ik niet zeker

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 16:08

mijn paard had met 2,5 jarige leeftijd maar cob
nu is hij 4 en heeft full
ik denk niet dat zijn hoofd nog meer groeit dus ik denk dat een paarden hoofd groeit tot zijn 3 a 4 jaars

Jel

Berichten: 699
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 21:03

duivelintje schreef:
hihihi jel, bang dat hidde een te groot hoofd krijgt? je hebt een super mooi paardje staan en ik vind zijn hoofd goed kloppen in verhouding met de rest van zijn lichaam. mocht je hem ooit kwijt zijn, kijk dan maar eens goed of onze auto niet op het erf staat Knipoog
maar wel een interessante vraag verder eigenlijk.


*LOL* Nee hoor, niet dat hij een te groot hoofd krijgt *LOL* . Ik zag vorig jaar bij de jaarlingen hele grote hoofden en zie dat nu niet bij de jaarlingen maar inderdaad wat je al zei de jaarlingen van toen zijn nu als tweejarige al 1.80! Maar de reden van mijn vraag was; ik heb een leuk halster op de groei gekocht vorig jaar en die past 'ie nu nog steeds niet Huilen Haha! . Nu hoorde ik laatst dat er ook veel friezen zijn met een cobmaat.... ben benieuwd...

Paardenboeken te koop, kijk in mijn profiel!

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 21:09

die friezen zijn er zeker en persoonlijk vind ik dat mooier dan die grote logge hoofden die sommige hebben. tja en dat halster... maak je toch wat gaatjes bij als dat kan? en anders in december naar de ahoy naar de paardenbeurs heb je halsters voor weinig geld in alle mogelijke en onmogelijke kleuren Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 123 bezoekers