Ben ik benieuwd hoe nou jullie top winter wonder weiland er uit ziet.
Het is niet de boedeling mensen onder uit te halen of wat dan ook maar ik wil gewoon jullie mening weten.
wat is voor jou must en wat is voor de grens?
Ik heb mijn paardjes over dag buiten staan van 7 tot 6 ongveer soms wat eerder binnen of later buiten.
Binnen staan ze op een dik pak vlas en hebben ze een enorme berg kuil
en krijgen ze natuurlijk krachtvoer.
Ik heb 2 paarden 1 pony en 2 ganzen.
Paarden hebben aparte boxen pony loopt met ganze samen. in een ruime box en kunnen eventueel apart.
Ik heb ze in het weiland lopen wat voor in inderdaad wat modderig is.
verder is het weiland een weiland waar in gelopen wordt en wat dus kapotte stukken heeft.
Ik heb 2 delen weiland wat ik elke 2a3 maanden wissel waar door het kan herstellen.
Ik heb voor de stallen een harder stuk waar vroeger puinlag en nu gras over gegroeit is dit is dus zo goed als droog.
Ik beschik over een nette bak die met een beetje regen val redelijk te doen is maar nu toch wel behoorlijk blubberig wordt.
Voor het idee wat foto's van mijn situatie.
De stal met de berg kuilgras

Oja ze hebben een kale hoek achter in daar mesten ze en ligt dus geen vlas.
De paddock/bak zo als hij zaterdag was.
ik had ze toen het weiland+de bak+ de stallen open ze konden dus gaan en staan waar ze wilde wat resulteerde in spelende paarden in de modder die ook aan het rollen waren in de modder.
Ja mijn paarden zijn geschoren Nee ze lopen niet zonder deken alleen laat ik ze altijd een half uurtje tot een uurtje luchte en buiten spelen zonder deken zo dat hun huid niet verstikt.

Paard heeft heerlijk vrijwillig in de modder liggen rollen...

Weiland vandaag voorste gedeelte modder
achter in is het nog mooi groen. loop overigens door achter mijn bak en nog een stuk op zei maar de foto vertekend een stuk kleiner.

En het modder stuk

Overigens als het enorm gaat vriezen zet ik dit af met stroomlind zo dat het geen slagveld wordt waar ze de benen op breken.
Ik weet dat dit stuk ideaal zou zijn met nog een schuilstal er op..Helaas mogen we dat niet plaatsen van de gemeente.
en in de zomer staan er voldoende bomen om onder te schuilen.
nu gaan ze in de avond lekker naar binnen om op te drogen en ze staan elke ochtend te springen om weer naar buiten te mogen.
binnen zetten is eerst vangen anders komen ze mooi niet.
Nou barst los!