hoe hou je lange manen mooi dik en lang????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 17:53

Franca"]
[quote="Pasha"][quote="Franca schreef:
Ik heb dus ook een paardje met lange manen, en dat was tot op heden nooit een probleem...ze bleven maar groeien. Maar nu heeft ze een deken op en komen de punten tussen de deken te zitten en nu worden de manen korten....boehoe....


Jaa Franca, daar heb ik ook last van!!
Moet niet onze paardjes hebben mooie manen he Haha!
[/quote]

Ja is lastig man. Ik vlecht dus nu de manen in, maar daar worden de manen ook niet mooier van....veel maanuitval bovenaan de vlechten. En de langste vlecht komt nog steeds tussen de deken als het even tegen zit.
[/quote]

Nee ik gooi er echt geen vlechten in, als ze gaat scheuren heb ik alles er af liggen Bloos!
gewoon los laten, ach en dat stukje wat onder de deken zit, zit ook onder het zadel dus je ziet er niet veel van hahaha Schijnheilig
Maarja het vergeelt wel een beetje dat vink wel raar, mjaa wat doe je eraan Knipoog
Kvind het wel vet mooi bij cheyenne !!!!! Kwijl

Caira
Berichten: 26070
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 18:51

Afbeelding

even voor de duidelijkheid: dit is dus ruim 1.15 aan manen! En dat is dus niet eens meer los te laten, hoe graag ik dat ook zou willen!

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 19:16

Ik heb ook alles in de vlecht, op het land in de stal altijd. Zo een keer in de twee weken haal ik alles los, was ik het en spray het in. Laten drogen en meteen weer de vlecht erin.
De kunst is om losjes te vlechten zodat het niet trekt of jeukt maar niet zo los dat de vlecht eruit valt.
De haren die eruit komen als je de vlecht los laat zouden anders ook losgelaten hebben omdat een paard, net als mensen trouwens, per dag een aantal haren verliest die heb je nu natuurlijk allemaal ineens.
Daarnaast heel precies en naukeuring zijn in het loshalen, geduld is een schone zaak Knipoog

shariyerke

Berichten: 1395
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: Venhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 20:02

nu heeft yerke het los
maar eerder maakte ik ongeveer 7 vlechten en daar maakte ik(met een speciale manier knotten van) en dan een elastiek eromheen.
en dan 1 keer per maand uithalen, wassen equistarren en kammen.
en dan een paar dagen los..en dan weer knotten.
het was ontzettend veel werk maar de manen bleven mooi en dik en lang
hieronder een foto(let niet op zn halshouding, want hij was met zn vriendinntje aan het knuffelen Ach gut
Afbeelding