wat vinden jullie van haflingers??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 15:42

andor"]
[quote="Leetje"][quote="Nona schreef:
chiqa ik ben het met je eens, ik hou niet van haflingers, ze zijn mij echt te lomp en te sloom. maja


Ieder zo zijn eigen mening, maar ik lees zo vaak dat haflingers sloom zijn terwijl ik er erg weinig ken die sloom zijn...
Eigenlijk zijn alle haffies die ik ken wel redelijk voorwaarts( de een meer als de ander, maar sloom nee )

BTW. Hier nog een haflingerfreak Haha!
[/quote]

Ik ben het helemaal eens met leetje. Je had Andor moeten zien op de keuring in dordrecht sloom, NEE verreweg van sloom. (Ik heb getuigen)

En echt niet alle haffies zijn sloom hoor!! En verder heeft iedereen een eigen favoriete ras. Die van mij is de Haflinger en ik moet absoluut geen ander ras! Geef mij maar die mooie goudeerlijke haflingerpony's!
[/quote]

Goudeerlijk? Nagelbijten / Gniffelen

andor

Berichten: 873
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 19:15

Ja goudeerlijk ja. Problemen mee? Als je de haflinger niets vind zeg dat dan niet de hele tijd maar houd het bij 1 keer want er zijn genoeg mensen die het wel een leuk ras vinden!

AlmostBlack

Berichten: 372
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 22:33

Phoe nou, die Haffie's die ik verzorgd heb waren ook zeker niet sloom. Maar het waren de ideale paardjes om op te leren paardrijden. mijn kleine nichtje heeft sinds een half jaar of zo ook een Haflinger. Toen ze er tijdens de galop een keer afkukelde liep het beestje (Amigo heet ie) net zo lief terug naar mijn nichtje (die krijsend op de grond lag te spartelen) en keek haar echt aan van: 'sorry....' Echt heel erg schattig. By the way, een vriendin van mij startte haar onlangs verkochte Haf in de M-dressuur en M-springen, dat vind ik nog al wat (even een voorbeeldje voor de mensen die Haflingers 'sloom' vinden Tong uitsteken )!!! Hij loopt nu ergens in Duitsland bij een meisje, ze weet alleen niet waar in Duitsalnd, dat vind ik echt sneu voor haar Huilen

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 12:37

dutske schreef:
hohoho!, julliem oeten mij daarvoor niet aanvallen hoor!!!ik zie dat zo, en ik moet zeggen, ik heb nog nooit een haflinger zien dansen, niet zoals paarden dat doen!(warmbloed en zo), misschien dat jullie haf dat kan, dan vind ik dat tof voor jullie dat jullie haar zover hebben gekregen, ohja dola, western is heel anders dan engels rijden,een haf heeft een redelijk goede bouw voor western,maar minder voor engels, bij engels gaat de oprichting verloren bij haffies,vind ik, en bij western moeten ze juist laag lopen,en als je western rijdt moet je paard misschien niet mooi kunne lopen, dat telt vor jouw niet, maar voor andere mensen wel, en mij kan hten iet echt schelen hoe het paard loopt, maar ik ben niet echt gecharmeerd door haflingers, ik vind ze te lomp en te traag, dat is MIJN mening, met de nadruk op MIJN


Ik vindt ze te lomp en te traag.
Nou dutske(en nog vele andere bevooroordeelden) dan nodig ik jullie hierbij uit om eens op mijn haflinger te gaan rijden Haha!

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 12:49

Ik vind het wel stoere beesten, maar niet echt geschikt voor dressuur. Gisteren had ik wedstrijd en daar reden er 2 mee. Die 2 waren veel te eigeneijs er voor. Er zijn natuurlijk wel haffen die ver komen, maar dat zullen er niet al te veel zijn. Wel leuk met hafjes is voor een karretje en lekker het bos is Lachen

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 12:54

liza van loon schreef:
Ik vind het wel stoere beesten, maar niet echt geschikt voor dressuur. Gisteren had ik wedstrijd en daar reden er 2 mee. Die 2 waren veel te eigeneijs er voor. Er zijn natuurlijk wel haffen die ver komen, maar dat zullen er niet al te veel zijn. Wel leuk met hafjes is voor een karretje en lekker het bos is Lachen



Ken toch een aantal haffie's die z lopen hoor. En een aantal m. Ik vind ze wel geschikt voor de dresseur, niet voor de top maar je kan er wel ver mee komen. Vooral een allrounder een haf, over 2 maanden komt Lady ook een haf ben benieuwd hoe dat gaat.

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 15:49

Haflinger kunnen idd erg lomp zijn en lomp uitzien..dat vind ik zelf ook nie mooi..de uitzonderingen die er dus zeker zijn vind ik wel mooi. Mijn haf was echt een dressuur haf en was ook heel mooi en lux gebouwd. Uit Oostenrijk, lekker pittig onder het zadel altijd een wil om te werken. Ook heb ik een Haflinger gezien die Lichte Tour liep..Nou..dat was mie toch een knappe haflinger...en LOPEN dat ze kon!!! Dus uitzonderingen zijn er altijd!

suuske

Berichten: 793
Geregistreerd: 26-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 15:57

heeeeey
ik vind haffies best wel leuk alleen sommige hebben zo'n veel te groot hoofd dat vink niet mooi maar die lichtere vink wel weer mooi. Hoe ze rijdne weert ik niet daar heb ik nog niet op gereden.

-xxxxxxxxxxxxxxxxx- suuske