wat vinden jullie van haflingers??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 00:55

Iel, Haflingers zijn lelijk. Alleen sommige van het luxere type vallen wel mee.

It never eats, it never sleeps, it never stops...


Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 08:50

*steekt vingertje op*
Hier ook een maflingerbezitter/freak.
Ik rij western met mijn haffie en het bevalt ons beiden uitstekend! Tuurlijk heeft Mander DE haflingerkwalen, maar elk paard heeft zijn nukken Haha!

Kais schreef:
Iel, Haflingers zijn lelijk. Alleen sommige van het luxere type vallen wel mee.

Haflingers ZIJN niet lelijk, JIJ VINDT ze lelijk Knipoog

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 10:21

Bij ons in de buurt loopt de nederlands kampioen (of reserve kampioen, weet ik niet precies) en die is echt zo super! Nog nooit een paard gezien die zo actief is van achteren! Echt een geweldig dier. Maar voor de rest vind ik lang niet alle haflingers mooi. Het zijn gewoon leuk veelzijdige beestjes met een geweldig leuk karakter. Ze zullen met springen of dressuur nooit echt uitblinken, maar ze kunnen wel van alles wat! En dat is het leuke!

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 10:24

Hangt een beetje van de Haflinger in kwestie af, een leuke, goedgebouwde Haf met een mooi hoofdje met een bles en heeeel veel witte manen vind ik mooi, in principe als er maar veel maan op zit vind ik het wel leuk. Het luxere type ben ik niet zo weg van, doe mij de ouderwetse Haf maar!

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 10:27

Ik vind haflingers ook mooi. Het kan best zijn dat ik er ooit nog eens een koop. en 3 november ga ik naar Hedel paardenmarkt dus wie weet kom ik wel een zielig hengstveulentje tegen dat alleen slacht waarde heeft omdat er geen papieren bij ziten........

De hond is de betere mens

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 10:45

Ik rij nu (sinds 1 week, maar goed Schijnheilig ) op een haffie, en dat is absoluut een leuk beest: ontzettend voorwaarts (haflingers sloom?? Grote onzin: moet je haar eens rijden....), gigantisch breed (oude type Knipoog ) en erg lief. Máár, ze is wel heel lomp (heeft niet door hoe groot/sterk/zwaar ze is) en de gangen zijn nou niet bepaald geweldig. Als recreatiepaardje doet ze het prima Lachen .
Ik vind haflingers ook over het algemeen leuk om te zien: mooie kleur, lekker lange manen en vaak een lief hoofdje. Meestal zijn het gewoon leuke alround pony's die van alles wel wat kunnen.
Als ik een pony zou (mogen) kopen zou kopen zou ik zelf hoogstwaarschijnlijk géén haflinger kopen, maar eerder een welsh cob of connemara oid omdat die toch vaak wat soepeler zijn en (vind ik) wat meer springtalent en fijnere gangen hebben. Maar dat is dus gewoon mijn mening en ik blijf haffies wel gewoon leuke beestjes vinden met een super-karakter.

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 10:50

Ik heb een bijzonder lompe haflinger, maar ik vind hem helemaal geweldig en ben erg blij met hem, de lieverd Lovers

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 11:02

mijn haflinger is neit lomp en kan ok mooi an de teugel en mooi lopen alleen haar galop is nog niet echt super maar daar zijn we mee bezig ik heb dan ok meer het luxere type

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 11:27

dat de mijne lomp is wil nog niet zeggen dat hij niet nagevelijk kan lopen want dat kan hij wel, hij is alleen een beetje lomp in omgang maar daarom hou ik niet minder van hem Haha!

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 11:35

Nona schreef:
chiqa ik ben het met je eens, ik hou niet van haflingers, ze zijn mij echt te lomp en te sloom. maja


Ieder zo zijn eigen mening, maar ik lees zo vaak dat haflingers sloom zijn terwijl ik er erg weinig ken die sloom zijn...
Eigenlijk zijn alle haffies die ik ken wel redelijk voorwaarts( de een meer als de ander, maar sloom nee )

BTW. Hier nog een haflingerfreak Haha!

Cum Laude afgestudeerd klassiek homeopaat voor dieren
http://www.leonienoordhoek.nl
http://www.facebook.com/dierenhomeopathie

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 12:05

Buitenzorg"]
[quote="Kais schreef:
Iel, Haflingers zijn lelijk. Alleen sommige van het luxere type vallen wel mee.

Haflingers ZIJN niet lelijk, JIJ VINDT ze lelijk Knipoog
[/quote]

Zeg ik Tong uitsteken

It never eats, it never sleeps, it never stops...

zns

Berichten: 2492
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 13:55

Ik vind haffies helemaal TOP! OK dan!
(kort maar krachtig!)

AlmostBlack

Berichten: 372
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 15:11

Haflingers, paardjes die graag voor je willen werken, super karakter, hartje van goud...ik baal gewoon dat ik te groot ben voor een haflinger, 'k mis mijn Haffies die ik ooit verzorgdheb nu nog....(Adreana, junia, Wendy, Wilma en Agnes....I love you 4-ever.... Huilen )

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 16:05

haflingers zijn heel erug gaaf! ben ik helemaal weg van. fjorden ook trouwens Haha!:D:D

ik mag lekker vanaf deze week een haf verzorgen en dat is echt heel gaaf. ik heb het geld niet om er een haf bij te kopen, we hebben al 2 paarden en ik zie toch maar af van het veulenidee, heb er geen leuke ervaringen mee op me ouwe stal.

ik ben ook best lang, 1.77 maar ik pas heus nog wel op een haf hoor, wel het grotere type, maar da beesie kan het makkelijk hebben

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 16:53

mijn haf is 1.48 en ik ken ook een haf die 1.52 is dus moet kennen die 1.77 maar dna meot je niet op een haf van 1.40 gaan zitten nee lijkt zo raar enne de mijne is ok niet sloom hoor in het begin wel maar na een jaar hard werken is ze totaal niet sloom meer..enne ik ken ook wel slome kwpn ers dus dat maakt niet uit welk ras

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 16:59

gatver echt helemaal niks aan sorrie! Ik ga liever voor de chiquere types.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 17:01

De luxere types vind ik wel mooi maar ik zou zelf absoluut geen Haflinger willen hebben Lachen Iedereen zijn mening Knipoog

Ilsuhhh

Berichten: 327
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 17:02

tsja zoals hier uit alle reacties al blijkt: smaken verschillen! Maar ik ben sinds ik jaren een Haflinger heb verzorgd ook helemaal om!!! Geweldige beestjes en zooooo mooi! Hoop er ooit nog eens eentje voor mezelf te hebben...

Niets hoeft, paarden wel - Loesje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 18:20

gelukkig dat alle smaken verschillen anders hadden we allemaal dezelfde paarden in nederland in het land staan....saai!? Nou een land vol met zwarte arabieren ik zou niet uitgekeken raken!(ps ik zelf heb een schimmel arabier....soms heb je het niet helemaal voor het uitkiezen!)

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 18:45

Ik vind haflingers ook harstikke leuk!! Het zijn hele leuke paardjes, die wel willen werken voor je. Ze zijn heel betrouwbaar en laten je niet snel in de steek. Lekker rustig karakter maar zeker ook wel wat pit (oo dit is tegenstrijdig, maar jah het is zo Haha!)
En ze zijn natuurlijk super mooi! die prachtige witte lange manen en volle staart! super!
En ik vind helemaal niet dat haflingers lomp zijn, tuurlijk je hebt er wel eens een lompe tussen zitten en een wat grovere gebouwde. Nu heb ik een heel slank type die net zo goed en mooi kan lopen als een 'normaal paardje'

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 20:23

Ik vind Haffies ook leuk, heb er 3 jaar een verzorgd die idd het type was van lomp en onhanding maar superlief.
Tuurlijk ik vind Friezen ook mooi en IJslanders maar Haffies hebben gewoon iets..... Schijnheilig

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 20:28

Ik vind haffies heel leuk!

Ze zijn ideaal om zonder zadel te rijden over het algemeen! Ze zitten gewoon lekker vast met die rondingen Knipoog

Ik heb zelf ooit een haffie verzorgd en daar sprong ik ook mee zonder zadel, zat gewoon super!

Als ik zelf niet zo groot had geweest had ik graag nog een haffie gewilt, wellicht misschien ooit nog eens om te mennen met een oosterijks boodschappenwagentje erachter Knipoog

Pennymeisje van 36 jaar, jaja echt waar! En als bonus een serieuze amazone van 7 jaar :')

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 22:00

Ik ben niet zo dol op haffies, naar mijn smaak te lomp en sloom (sorry..)
Geef mij maar hittepetitjes! zoals Appie (welshxarab)

andor

Berichten: 873
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 15:21

Leetje"]
[quote="Nona schreef:
chiqa ik ben het met je eens, ik hou niet van haflingers, ze zijn mij echt te lomp en te sloom. maja


Ieder zo zijn eigen mening, maar ik lees zo vaak dat haflingers sloom zijn terwijl ik er erg weinig ken die sloom zijn...
Eigenlijk zijn alle haffies die ik ken wel redelijk voorwaarts( de een meer als de ander, maar sloom nee )

BTW. Hier nog een haflingerfreak Haha!
[/quote]

Ik ben het helemaal eens met leetje. Je had Andor moeten zien op de keuring in dordrecht sloom, NEE verreweg van sloom. (Ik heb getuigen)

En echt niet alle haffies zijn sloom hoor!! En verder heeft iedereen een eigen favoriete ras. Die van mij is de Haflinger en ik moet absoluut geen ander ras! Geef mij maar die mooie goudeerlijke haflingerpony's!

Veel spullen te koop!! Zie markt.
Lieve mensen doe ajb een bod want ik wil er echt vanaf. Dekjes mogen voor een prikkie weg.

Finduilas
Berichten: 3116
Geregistreerd: 25-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 15:42

haflingers zijn mooooi Haha!

[EA-TK-PP] Gelderse merrie.
Evt inruil haf mogelijk!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 bezoekers