Hond en fulltime baan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 09:39

Niet doen!!
Ik heb ook in het asyl gewerkt (Austerlitz) en bij ons kreeg je ook geen hond mee bij fulltime werk!
Zeker met een pup is dat geen doen, ook al zou je een paar weken vrij nemen, dan is ie daarna nog steeds een pup, en ook een volwassen hond moet niet de hele dag alleen zitten. En als een van de twee niet van honden houdt is het nog de vraag of je er aan zou moeten beginnen.
Ik heb ook een hond, meestal zelfs 2, maar Mazzel is overrleden snik, en wij werken ook allebij, maar mijn man heeft wisseldiensten en ik werk voor mezelf en kan dus zelf uitmaken wanneer ik naar huis ga om de hond uit te laten...Feitelijk is hij dus maar erg weinig alleen, alhoewel ik heus wel vind dat een hond een paar uurtjes per dag alleen moet kunnen zijn!!

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 09:52

Je hebt tegenwoordig ook honden oppas en de honden uitlaat service.
kijk bv eens op http://www.geocities.com/doggyjoyuitlaatservice/

Dus kun je gewoon je fulltime baan nemen en een hondje, die dan lekker uitgelaten wordt en dus niet de hele dag alleen is.
Mischien heb je wel een vriendin>? Buurvrouw die het ook wel leuk vind en of zelf ook een hond heeft en het geen probleem vind om een extra doggy mee te nemen.
Bij ons in de straat worden ook elkaars hondjes uitgelaten.
De hele dag thuis zitten is verleden tijd ook voor a.s moeders en huisvrouwtjes..tegenwoordig moet je wel gaan werken anders red je het allemaal niet met je huishouden.

Alleen een pup is geen optie als je weinig thuis bent..

Ik heb zelf ook een baan van 32 uur, maar heb twee grote kids en als die thuis komen laten ze de hondjes even uit en tussen de middag komt mijn dochter thuis..
Mijn viend zit in ploegen en is dus ook vaak thuis als andere weg zijn, en anders om..
Zo kunnen we het wel redden.

Maar een hondje 8 uur iedere dag alleen thuis vink toch wel zielug, maar ja tis maar net ook weer hoe zijn omstandigheden zijn. Zit hij binnen zit hij buiten? soms is het niet erg Zijn de omstandigheden wel goed..
Op een boerderij in een grote ren bv..

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 10:57

Je ziet wel meer dat mensen die fulltime werken honden hebben.
Nouja, wat mijn mening erover is, daar ben ik nog steeds niet echt overuit of het nou goed of slecht is.

Maar kijk, stel je neemt een pup en je blijft fulltime werken. Je moet gelijk vanuit je werk, gelijk naar huis om de hond uit te laten.
Een goldenretriever heeft per dag minimaal 2 uur beweging nodig!!!
's Avonds moet je dus altijd met je hond bezig zijn, want je kan hem 's avonds ook niet weer alleen laten als je ergens op visite wil, of boodschappen moet doen ofzo.

Mijn buren hebben 2 mechelse herders en ze werken ook allebei fulltime. De honden kunnen overdag in de grote tuin lopen als ze niet thuis zijn.
's Avonds wordt er veel met de honden gedaan, fikse wandeling, training en cursussen. Kijk, op zo'n manier kan je wel een hond nemen als je fulltime werkt, vind ik.
Want die herders die slapen eigenlijk alleen maar als de baasjes aan het werk zijn.

Maarja je kunt hier heel lang over discussieren.
Kijk anders eens op www.hondenforum.nl Zijn ook leuke discussies over dit onderwerp te vinden.

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 12:21

Niet aan beginnen. Als je beide fulltime werkt, lijkt mij dit niet de optie. Echt eerlijk is het voor je hond niet, lijkt mij? Stel je begint om 8.30 uur met je werk, je hebt je reistijd heen/terug. Dus laat je je hond om 7.30 uur uit? Zit dat beest dus van 8.00 uur tot min 17.00 uur alleen & dat 5 dagen per week. Daarnaast heb je nog je paard, oftewel: 's avonds ben je er ook nauwelijks. Neem je een hond omdat jij het zo leuk en zo lief en knuffelig vindt? Weet waaraan je begint en waaraan je je hond blootstelt. Misschien wat kort door de bocht, en ik bedoel dit algemeen: er zijn genoeg mensen die hun hond wél de hele dag en nog vaak 's avonds alleen laten zitten. Een paard kan je verkopen als het niet klikt of om welke reden ook. Een hond ook: maar in principe neem je een hond voor het leven: zijn/haar leven wel te verstaan en niet voor de genoegdoening van mensen in kwestie.
Als je goede opvang kan regelen en genoeg aandacht tussendoor, kan je erover nadenken. Maar weet wel waaraan je begint. Een pup opvoeden neemt veel tijd in beslag, een hond minder.

Ik hoop dat je de juiste beslissing neemt. Succes. Laat je weten wat je besloten hebt?